با Deep Fake، ترانه خود را با صدای خواننده ها بسازید و بفروشید

با Deep Fake، ترانه خود را با صدای خواننده ها بسازید و بفروشید

Holly Herndon، موسیقی دان و ترانه سرای آمریکایی، به نظر می رسد که در حال کار بر روی اصول تکنولوژی Deep Fake می باشد و قصد دارد تا از این طریق به کاربران خود اجازه دهد تا با استفاده از یک ورژن دیجیتالی وی، بتوانند هنر جدید اصلی را ایجاد کرده و بفروشند. بنابه بیانیه ای که Herndon در روز پنج شنبه در توییتر منتشر کرد، کاربرانی که بخواهند از صدا و تصویر وی استفاده کرده و موسیقی های Deep Fake با آن بسازند، این فرصت را خواهند داشت تا اثر خود را به صورت NFT، در بازار Zora، بفروشند.

 

[irp posts=”44329″ name=”NFT ها، ابزاری برای پولشویی؛ آیا این موضوع حقیقت دارد؟”]

 

Herndon گفت که طرفداران می توانند آثار خود را ثبت کرده تا توسط Project’s DAO تایید شوند و 50 درصد از سود مزایده آن را دریافت کنند. Project نیز در این باره گفت که سه نسخه Holly + NFT را به همراه تاییدیه عمومی منتشر خواهد کرد که با استفاده از یک قرارداد هوشمند ثبت شده و ماه آینده در Zora به مزایده گذاشته می شود. کاربران 50 درصد سود مزایده را دریافت کرده و 40 درصد آن هم به DAO می رسد و Herndon نیز 10 درصد آن را برمی دارد.

 

[irp posts=”44304″ name=”هکرهای Poly، 258 میلیون را بازگرداندند”]

قیمت رزرو دو Genesis NFTs، 15 اتریوم می باشد که به نرخ امروز، معادل 48150 دلار است. Herndon گفت: «ساختن یک اثر با صدای دیگران چیزی است که باید آن را بپذیریم. هر کسی می تواند با استفاده از صدای من هنر خلق کند.» این نسخه دو قلوی Herndon که نامش Holly+ است، پیامدهای قطعی نیز برای کسانی که بخواهند صدا و تصویرشان را کنترل کنند، دارد. گرچه به نظر می رسد که دو NFT اولیه این هنرمند بعید است که با صدا و خوانندگی طبیعی و اصلی وی اشتباه گرفته شوند، اما پدیده Deep Fake معمولا برای انتشار اخبار و اطلاعات غلط و یا تغییر حقیقت بکار می رود.

 

[irp posts=”44270″ name=”مردی که 14 میلیون ICX را، از طریق یک باگ به دست آورد”]

 

در این رابطه، با اجازه این هنرمند و با پیشرفت تکنولوژی در آینده، نسخه های دیجیتالی واقعی تر و البته سودآورتری از Herndon به وجود خواهند آمد. Herndon در رابطه با انتشار Holly + در ماه گذشته گفت: «Deepfake های موسیقی اینجا هستند تا بمانند. باید تعادلی میان محافظت از هنرمندان و تشویق مردم به استفاده از این تکنولوژی جدید وجود داشته باشد. به همین دلیل است که ما این سیستم را طراحی کردیم.»

 

منابع:

https://cointelegraph.com/news/musician-sells-rights-to-deepfake-her-voice-using-nfts

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.