بانک ها یا صرافی ها؟ کدام یک بیشتر جریمه می شوند؟

بانک ها یا صرافی ها؟ کدام یک بیشتر جریمه می شوند؟

در حالی که قانون گذاران اغلب پروژه های مختلفی را در داخل و بیرون فضای رمزارزی مورد هدف قرار می دهند، قوانینی که علیه صرافی های رمزارزی وضع می شوند، بخشی از همان قوانینی هستند که برای موسسات مالی مرسوم و سنتی وضع شده اند. بنابه داده های منتشر شده توسط ردگیر تخلفات Good Jobs First، این پلتفرم 50 مورد از بزرگ ترین قوانین وضع شده توسط قانون گذاران برای بانک ها، شرکت های سرمایه گذاری و دلالان در طول 20 سال گذشته را، بررسی و تحلیل کرده است. بانک آمریکا در حدود 82 میلیارد دلار جریمه دریافت کرده که شامل 251 مورد جریمه مختلف، از جمله تخلفات امنیتی، می شود.

 

[irp posts=”45479″ name=”پیامی ترسناک و البته اشتباه، از طرف Coinbase به کاربرانش”]

 

JPMorgan Chase و Citigroup تقریبا از جمله بانک هایی هستند که بیشترین جریمه را داشته اند و از سال 2000 تا به کنون، به ترتیب در حدود 35.9 و 25.5 میلیارد دلار جریمه شده اند. در حالی که هم صرافی های رمزارزی و هم بانک ها به دلیل تخلفات مختلف جریمه می شوند، داده ها نشان می دهند که اقدامات قانون گذاران آمریکایی علیه فضای رمزارزها، کمتر از 1 درصد میزان جریمه شرکت های سنتی، از آنها هزینه کم می کند.

 

[irp posts=”45558″ name=”10000 NFT رایگان، توسط Internet Computer منتشر می شوند”]

کوین تلگراف پیشتر اعلام کرده بود که از سال 2009 تا 2021، جریمه های مربوط به تخلفات فضای رمزارزها، به طور کلی 2.5 میلیارد دلار می شوند. این در حالی است که طبق داده های Good Jobs First جریمه بانک ها، شرکت های سرمایه گذاری و دلالان در طول بیست سال گذشته، مجموعا 332.9 میلیارد دلار بوده است. یکی از بزرگ ترین اقدامات انجام شده توسط SEC، علیه اقدام تلگرام در سال 2018 برای ارائه ارز بوده است.

 

[irp posts=”45448″ name=”Visa توکن های غیرمثلی را، یک نوآوری مهم می داند”]

 

به این شرکت دستور داده شد تا 1.2 میلیارد دلار و 18.5 میلیون دلار نیز در سال 2020 پس از اتهام به تخلفات امنیتی، پرداخت کند. اما Bank Of America به دلیل فروش وام مسکن فاسد مربوط به بحران مالی سال 2008، بیشترین جریمه را به مبلغ 16.6 میلیارد دلار دارد. البته شرکت های رمزارزی همچنان هدف اقدامات قانون گذاران ایالات متحده آمریکا خواهند بود. بنظر می رسد که قانون گذاران داخل کشور، بیشتر و بیشتر متوجه تاثیر اقتصادی نداشتن دستورالعمل های واضح برای شرکت های خلاق می شوند.

اگر میخواهید درباره لایحه مالیاتی رمز ارزها در آمریکا بیشتر بدانید، توصیه میکنم این مقاله را بخوانید.

 

منبع:

https://cointelegraph.com/news/banks-vs-exchanges-regulators-overwhelmingly-penalize-fiat-not-crypto

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.