بانک مرکزی ایران، ارزهای دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد!

بانک مرکزی ایران، ارزهای دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد!

بانک مرکزی ایران، ارزهای دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد!

با اوج گرفتن بحث و میزان اهمیت ارزهای دیجیتال در دنیا و حتی کشور خودمان، موضع قانون و نهادهای دولتی در برابر این مسئله، می‌تواند تأثیر زیادی در سرنوشت سرمایه‌گذاران این عرصه داشته باشد. آقای آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده‌اند که در حال حاضر بانک مرکزی ارزهای دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد و با آن‌ها تعامل برقرار می‌کند. در حالی است که درگذشته بانک مرکزی ایران رمز ارزها را به‌طورکلی رد می‌کرد!

[irp posts=”24088″ name=”ارز دیجیتال چیست؟ و چه آینده‌ای در ایران دارد؟”]

موضع قبلی بانک مرکزی چه بود؟

در سال 1396 که بحث ارزها دیجیتال کم‌کم در جامعه‌ی ما شکل گرفت، قرار بر ایجاد آزمایشی یک ارز دیجیتال توسط پست‌بانک بود. این خبر را آقای آذری جهرمی در همان زمان اعلام کرده بودند و این‌طور صحبت کردند:
اگر ارزهای دیجیتال خارجی در ایران فعالیت کنند و بتوانیم در برخی معاملات خرد از آن‌ها استفاده کنیم، مفید خواهد بود. بااین‌حال سیاست بانک مرکزی این است که فعلاً بیت کوین، اتریوم و سایر ارزها را به رسمیت نمی‌شناسد.

سیاست بانک مرکزی تغییر کرده است!

با گذشت زمان و شنیده نشدن خبر از این طرح، احتمال می‌رفت که روند این کار با مشکل مواجه شده است و احتمالاً بانک مرکزی با انجام آن مخالفت کرده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد که حالا پس از گذشت سه سال، برخورد بانک مرکزی با ارزهای دیجیتال عوض‌شده است! آقای همتی، رئیس بانک مرکزی ایران، مدتی پیش در صفحه‌ی اینستاگرام خود اعلام کرده بود:
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بررسی روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه‌کرده است. از همکارانم در ادارات ذی‌ربط بانک مرکزی خواسته‌ام بر اساس اقدامات انجام‌شده، مقررات انتشار رمز پول بانک مرکزی را بررسی کرده و جهت تصمیم‌گیری ارائه کنند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست‌گذاری پولی فراهم آید.

 

[irp posts=”24161″ name=”سرمایه‌گذاری در بورس یا ارز دیجیتال کدام‌یک بازده بیشتر دارد؟”]

 

در رابطه با این موضوع و گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، آقای آذری جهرمی این‌طور بیان کرده‌اند:

 

بانک مرکزی در زمان مدیریت قبلی دکتر سیف نظرش بر این بود که رمز ارز چون یک نوع ارز است جزو حوزه‌های فعالیت بانک مرکزی به شمار می‌رود، ما هم کل کدرهایی را که در این حوزه انجام‌شده بود به آن‌ها منتقل کردیم تا با چارچوبی که مدنظر آن‌هاست پیش برویم. آخرین خبر از این موضوع، خبر آقای همتی در صفحه اینستاگرامشان بود که روی رمز ارز به نتایجی رسیدند و آخرین گزارش را دادند. پیام دکتر همتی این بود که بانک مرکزی از مرحله‌ای که به‌صورت کلی رمز ارز را به‌عنوان یک فرآیند و تکنولوژی رد می‌کرد، به این مرحله رسیده که روی آن در حال کار کردن است تا رمزارزها را به رسمیت بشناسد و با آن‌ها تعامل کند. ‌این مهم‌ترین پیام رئیس بانک مرکزی در دوره جدید بود که دارد اتفاق می‌افتد و پیش می‌رود.

با توجه به این اخبار و صحبت‌ها، انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک، خبرهای خوبی در حوزه رمز ارزها بشنویم و باید منتظر ماند و دید مسیر سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال چه زمانی هموارتر می‌شود!

 

[irp posts=”24699″ name=”آخرین اخبار بیت‌کوین: این ارز دیجیتال بیش از هر زمان دیگری طلا خریداری می‌کند!”]

 

لینک منبع: https://arzdigital.com/iran-central-bank-green-lights-cryptocurrencies/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.