بافر در فارکس چیست؟ توضیح جامع درباره بافر

بافر در فارکس چیست

بافر در فارکس چیست؟ این سوالی است که به نظر چندان در میان کاربران و سرمایه گذاران ایرانی مطرح نیست و کمتر کسی حداقل در ایران با مفهوم بافر آشنایی دارند و به طور کامل می دانند که بافر در فارکس چیست. در واقع بافر یک نوع استراتژی مدیریت مالی در فارکس محسوب می شود که می توان از مفهوم کلی آن بازارهای سرمایه ای دیگر نیز استفاده کرد. پس بیاید بدانیم که بافر در فارکس چیست.

همانطور که در بالاتر گفتیم بافر چیزی جز یک مفهوم استراتژی نیست. در واقع اگر بخواهیم مثالی بزنیم، بافر چیزی شبیه به پرایس اکشن می باشد که امروز بسیار در میان کاربران رایج شده است. بافر را شاید بتوان یکی از بخش های اساسی این استراتژی کلی بدانیم. بخشی که کمتر کاربری به خصوص در میان ایرانی ها با آن آشنایی دارد.

 

بافر در فارکس چیست؟ معنی بافر چیست!

 

بافر یعنی چه ؟ برای درک این که بافر در فارکس چیست به نظر واکاوی خود کلمه بافر می تواند برای شروع خوب باشد. بافر اصولا لغت و مفهومی است که بیشتر در دنیای الکترونیک و کامپیوتر با آن سروکار داریم. در واقع بافر به یک فضای خالی گفته می شود که برای کارهای مختلف مانند ذخیره سازی موقت اطلاعات و … استفاده می شود.

بنابراین بافر یک نوع گپ یا فاصله است که میان دو اتفاق از یک مفهوم قرار می گیرد. مثلا در دنیای شبکه های کامپیوتری، وقتی اطلاعات ارسال می شود، این اطلاعات باید در روتر و سوئیچ نظم داده شوند از این رو برای این که فرصت کوتاهی ایجاد شود از بافر استفاده می کنند تا اطلاعات را درون خود به صورت موقت نگه دارد و با فاصله آن را در شبکه جریان بدهد. بافر مفهومی است که با زمان بسیار سروکار نزدیکی دارد که اتفاقا در سوال بافر در فارکس چیست؟ نیز کارایی خودش را نشان دهد.

بنابراین آن چیزی که قرار است به ما کمک کند تا بدانیم بافر در فارکس چیست این است که بافر یک نوع فاصله یا عاملی برای ایجاد فاصله است که بر اساس زمان یا فاکتورهای دیگر این فاصله گذاری را انجام می دهد.
پس تقریبا الان می توانیم حدس بزنیم که بافر در فارکس چیست یا چگونه عمل می کند.

 

[irp posts=”23704″ name=”آموزش ترسیم سطح حمایت و مقاومت در فارکس”]

 

بافر در فارکس چیست
استراتژی فارکس

بافر در فارکس چیست؟ مفهوم بافر

 

بافر در فارکس چیست؟ بافر یک نوع استراتژی است که طی آن شما می توانید حاشیه امن مطمئنی برای سرمایه اصلی خودتان ایجاد کنید. در کلام ساده تر بافر بر اساس سرمایه، سود و زمان کار می کند. اما اصلی ترین فاکتوری که در مفهوم بافر وجود دارد چیزی جز ریسک نیست.

در واقع بر اساس شناختی که شما از خودتان دارید می توانید بافر مشخصی برای خود ایجاد کنید. در کلام ساده تر اندازه این فاصله و سایز کلی بافر بر اساس ریسک شما مشخص می شود.
اکنون به طور کلی می توانیم بدانیم که مفهوم بافر در فارکس چیست. در کلام ساده تر اگر بخواهیم بگوییم که بافر در فارکس چیست، بافر یک نوع استراتژی برای تشخیص استاپ لاس یا همان حد ضرر است. بافر بر اساس میزان سرمایه و ریسکی که می توانید برای معامله قبول کنید، حد ضرر مشخصی را برای هر معامله شما ایجاد می کند که شما می توانید به راحتی از آن به عنوان یک حد ضرر استفاده کنید.

از این رو مفهوم بافر با مفهوم حد ضرر(حد ضرر متحرک) یک نوع مفهوم لازم و ملزوم برای یک دیگر محسوب می شوند. شما می توانید از روش بافر برای تعیین حد ضرر مناسب بر اساس ریسکی که می توانید بپذیرید را مشخص کنید. بگذارید با یک مثال عملی نشان دهیم که بافر در فارکس چیست.

 

بافر در فارکس چیست

بافر در فارکس چیست؟ یک مثال عملی

 

شما فرض کنید که دارای 50 هزار دلار در حساب کاربری خودتان هستید. این بار می خواهید وارد معامله ای با یک درصد ریسک وارد شوید. در کلام ساده تر شما نمی خواهید بیش از 500 دلار ضرر داشته باشید.

در این جا بافر وارد کار می شود. اگر فرض کنیم که شما با استفاده از لوریج وارد لات استاندارد شده باشید، به ازای هر پیپ تغییر 10 دلار سود یا ضرر می کنید. حال اگر بتوانیم در نهایت 500 دلار ضرر را تحمل کنیم، سد تحملی ما به اندازه 50 پیپ خواهد بود.(در ادامه توصیه میکنم مقاله مفهوم لات lot را مطالعه نمایید)

در کلام ساده تر بر اساس این استراتژِ بافر برای هر معامله ما نمی توانیم بیش از 50 پیپ صبر کنیم. بنابراین در هر معامله شما نهایتا 50 پیپ برابر با 500 دلار ضرر می کنید. در بدترین حالت شما باید 100 معامله متوالی زیان ده داشته باشید که تمام سرمایه شما یعنی 50 هزار دلار از دست برود. بنابراین شما با انتخاب ریسکی یک درصدی بافری به اندازه و حجم صد معامله برای خود ایجاد کرده اید.
این ساده ترین نوع استفاده از استراتژی بافر در فارکس می باشد. شما می توانید بر اساس این استراتژی به سادگی فاصله امن مشخصی برای خود بسازید تا از سرمایه اصلی خودتان محافظت کنید.

 

[irp posts=”23988″ name=”لیست جفت ارزهای فارکس: آشنایی با +20 جفت ارزهای اصلی و فرعی”]

 

بافر در فارکس چیست؟ توضیح جامع درباره بافر

بافر در فارکس چیست؟ حد سود در فارکس

 

اما در پاسخ به سوال بافر در فارکس چیست می توانیم روی دیگری را از بافر نشان دهیم. این بار شما می توانید از بافر برای مشخص کردن حد سود خود استفاده کنید. مثلا اگر ریسک به ریوارد شما یک به 2 باشد، یعنی اگر قرار باشد شما یک درصد ضرر کنید، می توانید دو درصد سود در نظر بگیرید.

بنابراین در مثال بالا شما در هر معامله ای می تواند هزار دلار سود در نظر بگیرید که برابر با 100 پیپ خواهد بود. از این رو شما به ازای هر 100 پیپ می توانید معامله خود را ببندید و از آن خارج شوید.
همانطور که مشخص است بافر به ازای درصد ریسک و ریوارد شما حجم و اندازه خود را مشخص می کند. اما چیزی که می تواند روی فهم ما تاثیر بگذارد تا بدانیم بافر در فارکس چیست این است که بافر چندان در حد سود تاثیر نمی گذارد و حرفه ای های بازار از بافر بیشتر برای حد ضرر استفاده می کنند.

از این رو حجم کلی بافر تنها در ضرر اهمیت دارد و چندان در مشخص کردن حد سود نمی توانیم از آن استفاده کنیم. بهتر است برای مشخص کردن این حد از روش های دیگر و استراتژی های متنوع دیگر بهره ببریم. به هر حال باید قبول کرد که پاسخ سوال بافر در فارکس چیست نمی تواند جوابگوی این بخش از نیاز سرمایه گذاران باشد.

 

بافر در فارکس چیست؟ توضیح جامع درباره بافر

نقاط ضعف استراتژی بافر

 

از مهمترین نکاتی که باید در مورد مفهوم و سوال بافر در فارکس چیست؟ بدانیم این است که این استراتژی چه نقاط ضعفی دارد. در واقع باید بدانیم که مهمترین نقطه ضعف بافر در فارکس چیست.
اولین و مهمترین نقطه ضعف استراتژی بافر این است که هیچ تاثیری بر انتخاب ریسک ندارد. در کلام ساده تر این خود شما هستید که باید میزان ریسک را مشخص کنید. یعنی شما نمی توانید بر اساس استراتژی بافر بدانید که ریسک یک درصدی مناسب است یا یک ریسک بالاتر و یا پایین تر. این عدم مشخص کردن ریسک را می توان یک نقطه ضعف اساسی بافر بدانیم.

نقطه ضعف دیگری که در سوال بافر در فارکس چیست می توان به آن اشاره کرد این است که عملا این استراتژی در مورد سود آوری و بخش مثبت کارایی کاملی ندارد و نمی توان از بافر در این بخش از معامله استفاده کرد. تنها می توان بافر را به عنوان یک حاشیه امن برای نگهداری بیشتر از سرمایه اصلی در برابر ضررها بدانیم.

 

[irp posts=”23735″ name=”بازار دو طرفه در فارکس (Two-Sided Market) چیست؟”]

 

بافر در فارکس چیست؟ توضیح جامع درباره بافر

پاسخ نهایی به سوال بافر در فارکس چیست؟

 

ما در این مقاله سعی کردیم بدانیم که بافر در فارکس چیست. این مفهومی است که کمتر در میان سرمایه گذاران و اساتید بورس ایرانی شناخته شده است و توجه چندانی به آن نمی شود. در ظاهر بافر در فارکس مفهومی ساده و پیش پا افتاده است اما ما در این جا صرفا ساده ترین حالت بافر را برای شما توضیح دادیم.

در کلان ساده تر اگر بخواهیم بگوییم، شما می توانید از بافر به شکل متغیر استفاده کنید. یعنی بر اساس معاملات مختلف درصد ریسک های مختلفی را در نظر بگیرید. در ضمن فراموش نکنید که مهمترین فاکتور در پاسخ سوال بافر در فارکس چیست؟ مفهوم ریسک است. برای این که بدانیم بافر در فارکس چیست بهتر است با مفهوم ریسک آشنا شوید.(در اخر اگر درباره افتتاح حساب آزمایشی فارکس و پراپ تریدینگ اطلاعاتی ندارید، این مقاله را بخوانید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.