0 تا 100 آشنایی با بازار دو طرفه ارز دیجیتال (کاملا اختصاصی)

بازار دو طرفه ارز دیجیتال آیا بازار ارز دیجیتال دو طرفه است؟

این روزها ارزهای دیجیتال و معاملات بازار دو طرفه ارز دیجیتال بخش مهمی از اقتصاد فعلی ما هستند و حتی بخش مهم‌تری از اقتصاد آینده به شمار می‌آیند. به دلیل گستره‌ی وسیع فعالیت جهانی در بازار ارزهای دیجیتال، اگر کسی مایل باشد تا به صورت حرفه‌ای در این عرصه فعالیت داشته باشد و به دنبال کسب سود و درآمد قابل توجهی باشد، داشتن اطلاعات لازم، به او در این راه کمک می‌کند. (اگر مایل هستید بدانید ارز دیجیتال چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ توصیه میکنم این مقاله را بخوانید)

 

آیا بازار ارز دیجیتال دو طرفه است؟

وقتی می‌گوییم بازار دو طرفه ارز دیجیتال، منظورمان بازاری است که دو طرف معامله دارد؛ به این معنی که هم خریدار و هم فروشنده از فعالان این بازار هستند. این بازار دو طرفه توانایی این را دارد تا قیمت‌گذاری را تحت تأثیر قرار دهد؛ با ساده‌سازی و تسریع روند معاملات، ارزش آن معامله را ایجاد کند و حتی هزینه‌ای که قرار است بر طرف‌های معامله تحمیل شود را کاهش دهد. به زبان دیگر، بازار دو طرفه باعث می‌شود تا عمل مقیاس‌بندی موفق‌تر انجام شود و کاربران با دیدن برآیند این بازار ترغیب به ورود به آن شوند.

بازار دو طرفه ارز دیجیتال آیا بازار ارز دیجیتال دو طرفه است؟

یک بازار دو طرفه اغلب با رابطه‌ای که واسطه با گروه‌ها یا نمایندگان خارجی در سیستم خود دارد تعریف می‌شود. این رابطه به ویژه در قیمت‌گذاری و ارزش‌گذاری معامله دیده می‌شود. کسانی که بر سیستم معاملات نظارت دارند، باید تعادل را بین هر دو طرف شبکه حفظ کنند. لازم به ذکر است که هر گونه تغییر در یک طرف بازار، باعث تغییر قیمت در طرف دیگر می‌شود که به “اثر بستر آب” معروف است.
حال با توجه به تعریفی که از بازار دو طرفه ارائه شد، در جواب سوال ” آیا بازار ارز دیجیتال دو طرفه است؟” باید گفت که بله، طبق این تعریف و شیوه معاملاتی که در این بازار میان خریداران و فروشندگان وجود دارد، بازار دو طرفه ارز دیجیتال یک موضوع پذیرفته شده به شمار می‌آید و تمام فعالان این عرصه با در نظر گرفتن این موضوع دست به فعالیت اقتصادی و معاملاتی می‌زنند. برخی استدلال می‌کنند که ارز رمزنگاری شده در حال حاضر نوعی بازار دو طرفه است، زیرا پرداخت ارز رمزنگاری شده تنها در صورت توافق هر دو طرف انجام می‌شود. هر چه تأمین‌کنندگان بیشتر ارز را بپذیرند، جذابیت آن برای خریداران بیشتر می‌شود و هر چه خریداران بیشتری از ارز رمزنگاری شده استفاده کنند، علاقه فروشندگان نیز بیشتر می‌شود.

 

[irp posts=”33830″ name=”کلاه‌برداری بزرگ در صرافی ترکیه‌ای؛ کشور چین اما در پی تولید ارز دیجیتالی ملی”]

0 تا 100 آشنایی با بازار دو طرفه ارز دیجیتال [کاملا اختصاصی]

چرا بازار ارزهای دیجیتال دارای اهمیت است؟

وقتی بیت کوین در سال 2009 در بازار معاملات عرضه شد، کسی فکرش را نمی‌کرد، روزی برسد که این ارز دیجیتال عرصه‌ی معاملات اقتصادی دیجیتال را بهم بریزد. در واقع، بیشتر افراد عادی و علاقه‌مندان به حوزه ارزهای دیجیتال، با سر و صداهایی که بیت کوین به راه انداخت متوجه دنیای ارزهای دیجیتال شدند و شاید بتوان گفت سایر ارزهای دیجیتال نیز شناخته‌ شدن خود را مدیون این ارز هستند.

حال این ارزها زمانی ارزش پیدا کردند که در بازار دو طرفه ارز دیجیتال معامله شدند؛ بدون انجام معامله این ارزها ارزشی ندارند و جایی که این معاملات صورت می‌گیرد بازار است؛ پس بازار این ارزها نیز به اندازه‌ی خودشان دارای اهمیت هستند. این موضوع زمانی تشدید می‌شود که به دلیل اتفاقات چند سال اخیر و حتی شاید سال اخیر، بازار ارزهای دیجیتال برای عده‌ی زیادی از مردم به یک سرمایه‌گذاری تبدیل شده است و در این میان بیت کوین صدر جدول است.

رشد بی‌سابقه بازار ارزهای دیجیتال باعث شده است تا علی‌رغم حفره‌های استراتژیک، کارشناسان معتقد باشند که این بازار به احتمال بسیار زیاد به رشد خود ادامه خواهد داد و بازدهی دلگرم‌کننده‌ای برای سرمایه‌گذاران خواهد داشت. همچنین گستره‌ی جهانی این دلگرمی، خبر از این دارد که نااطمینانی‌های موجود در بازار قرار نیست تا جلوی فعالیت سرمایه‌گذاران فعلی و سرمایه‌گذارن بالقوه را بگیرد.

0 تا 100 آشنایی با بازار دو طرفه ارز دیجیتال [کاملا اختصاصی]
معاملات دو طرفه ارز دیجیتال

بازار دو طرفه ارز دیجیتال چه مزیت‌هایی را به همراه دارد؟

1. بازارهای دو طرفه نقدینگی را افزایش می‌دهند.

جاش لی، یکی از فعالان و تحلیلگران ارزهای دیجیتال، در مورد توسعه بازار دو طرفه در عرصه ارزهای رمز پایه اظهار نظر کرده است و استدلال می‌کند که این امر باعث افزایش نقدینگی و کاهش پراکندگی می‌شود. بسیاری از کوین‌های موجود در این بازار معاملاتی به میزان قابل توجهی نقدینگی نیستند؛ نقدینگی را می‌توان با مدت زمان فروش دارایی به قیمتی که فروشنده در صورت داشتن مدتی برای فروش به دست می‌آورد، توصیف کرد. نقدینگی برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند به سرعت وارد بازارهای خارج شوند مهم است و سرمایه‌گذاران معمولاً از بازارهای نقدینگی که محدود است سود می‌برند.

یک بازار دو طرفه ارز دیجیتال به یک واسطه یا سازنده بازار نیاز دارد که خریداران و فروشندگان را دور هم جمع کند. سازنده بازار پیشنهادات را ارائه می‌دهد و هدف آن‌ها حضور در خرید، در مواقعی است که فروشنده‌ای وجود دارد و به همین ترتیب وقتی خریدار ظاهر می‌شود، آماده فروش است. حال با در نظر گرفتن این موضوع، جاش لی معتقد است که بازار دو طرفه در عرصه ارزهای رمزنگاری شده، باعث افزایش نقدینگی می‌شود.

بازار دو طرفه ارز دیجیتال آیا بازار ارز دیجیتال دو طرفه است؟
بازار معاملات رمز ارز

2. بازارهای دو طرفه تجارت ارزهای رمزنگاری را تسهیل می‌کنند.

بازارهای دو طرفه امکان دسترسی به خریداران و فروشندگانی را فراهم می‌کند که ممکن است در غیر این صورت امکان تجارت نداشته باشند. قرن‌هاست که بازارهای اوراق بهادار دسترسی معامله‌گران به سهام را فراهم کرده است و اکنون ممکن است این مدل تجاری باشد که می‌تواند در دنیای دارایی‌های دیجیتال جایگاه خوبی پیدا کند.

شرکت‌کنندگان در بازار دو طرفه ارز دیجیتال می‌توانند خرید و فروش کنند. این امر از طریق کاهش هزینه‌های معامله و معاملات ساده‌تر و سریع‌تر، ارزش ایجاد می‌کند. بازارهای دو طرفه راهی را به فروشندگان ارائه می‌دهند تا بتوانند دسترسی خود را گسترش دهند و کالاها و خدماتی را که در غیر این صورت به آن‌ها دسترسی ندارند، به خریداران برسانند. این بازارها جریان‌های ارزشی ایجاد می‌کنند که بدون آن‌ها وجود نداشتند.

 

[irp posts=”33700″ name=”صرافی‌های ارز دیجیتالی در کره جنوبی بسته خواهند شد؛ سخت‌گیری دولت‌ها ادامه دارد”]

0 تا 100 آشنایی با بازار دو طرفه ارز دیجیتال [کاملا اختصاصی]

سوالات پر تکرار در مورد بازار ارزهای دیجیتال

1. آینده ارز رمزنگاری شده در بازار دو طرفه ارز دیجیتال چگونه است؟
طی پنج سال گذشته بازار دو طرفه ارز دیجیتال بیش از 60٪ رشد کرده است. هزاران ارز رمزنگاری شده با بسیاری از نوآوری‌های یکپارچه وجود دارد و همچنین نزدیک به سیصد مبادله قابل انجام است. با رشد بازار ارزهای رمزنگاری شده، آینده روشن‌تر خواهد شد. در حال حاضر، سرمایه‌گذاری در ارز رمزنگاری شده، سرمایه‌گذاری در سیستم‌های مالی آینده است.

2. امنیت معاملات بازار دو طرفه ارز دیجیتال چگونه خواهد بود؟
حتی اگر کمی نیز با دنیا ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، متوجه شده‌اید که بحث امنیت در این بازار یک نگرانی به حساب نمی‌آید. در ابتدای روی کار آمدن بازار ارزهای رمزنگاری شده، بسیاری از کاربران نگرانی‌های زیادی را پیرامون این حوزه داشتند و با خود گمان می‌بردند که ضمانت امنیت سیستم دو طرفه رمزنگاری، تنها یک ضمانت ساده‌انگارانه است اما با گذشت چندین سال و استمرار معاملات دیجیتالی، این بار نه تضمین بلکه تجربه گواه وجود این امنیت برای کاربران و سرمایه‌ی آن‌ها در بازار دو طرفه ارز دیجیتال می‌باشد.

بازار دو طرفه ارز دیجیتال آیا بازار ارز دیجیتال دو طرفه است؟

3. بازار دو طرفه ارز دیجیتال بر چه اساسی کار می‌کند؟
بازار دو طرفه ارز دیجیتال براساس رابطه‌ی دو طرفه‌ی خریدار و فروشنده پیش ‌می‌رود؛ به صورتی که خریداران با بهره‌مندی از یک سیستم منطقی تصمیم‌گیری و با در نظر گرفتن تمهیدات استراتژیک دست به خرید می‌زنند. فروشندگان نیز به همین ترتیب با در نظر گرفتن وضعیت بازار و میزان سودی که قرار است کسب کنند، سرمایه خود را برای فروش می‌گذارند. قیمت‌گذاری نیز توسط بازار قیمت و با توجه به استانداردها و معیارهای کلی که وجود دارد انجام می‌شود اما خود معامله و انتخاب یک طرف توسط طرف دیگر، بستگی به نظر خود شخص دارد و محدودیتی در این حوزه وجود نخواهد داشت.

 

جمع‌بندی

بازار دو طرفه ارز دیجیتال یکی از امیدبخش‌ترین عرصه‌های فعالیت اقتصادی به شمار می‌آید؛ زیرا همان‌قدر که از سیستم اقتصادی گذشتگان فاصله دارد به سیستم اقتصادی و معاملاتی آیندگان نیز نزدیک است و به همین دلیل سرمایه‌گذران در سراسر دنیا به این بازار اقتصادی علاقه دارند.

جدای از این مسئله، طبق تحلیل فعالان عرصه‌ی ارزهای دیجیتال، دو طرفه بودن بازار این ارز، خود یکی از عواملی است که افراد علاقه به فعالیت در آن دارند. بازار دو طرفه هم باعث افزایش نقدینگی می‌شود و هم روند انجام تجارت را تسهیل می‌کند؛ همچنین باعث می‌شود تا روند دسترسی فروشندگان و خریداران تحت تأثیر قرار گیرد.
آگاهی از سازوکارهای بازار ارزهای دیجیتال این مزیت را برای شما خواهد داشت تا بهتر در این حوزه فعالیت داشته باشید و سرمایه‌گذاری عاقلانه‌تری را انجام دهید.

 

0 تا 100 آشنایی با بازار دو طرفه ارز دیجیتال [کاملا اختصاصی]

 

[irp posts=”33368″ name=”ارز دیجیتال فیس بوک به مرحله‌ی آزمایش می‌رسد”]

 

همچنین ما مقاله ای تهیه کرده ایم با عنوان “آینده بازار ارزهای دیجیتال” ، “معامله کم ‌ریسک ارزهای دیجیتال” ، “اموزش بازار دوطرفه بورس” و “بهترین صرافی ارز دیجیتال“که با مراجعه به ان میتوانید اطلاعات خوبی کسب نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جعفر چپریان
جعفر چپریان
2 سال قبل

آینده اقتصاد جهان همینه

مجید نعیمی
مجید نعیمی
2 سال قبل
در انتظار تایید

مفید بود.تشکر.

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.