ایران، رمزارزها را ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها می‌داند

ایران، رمزارزها را ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها می‌داند

در اقدامی برای دور زدن تحریم‌ها، ایران ممکن است یکی از مصادیق ایجاد محدودیت‌ها برای محافظت در برابر ارزهای دیجیتالی باشد. بنابِ توییتی از خبرگزاری Iran International، بانک مرکزی ایران در روز چهارشنبه تصمیمی از جانب کابینه دولت را اعلام کرد مبنی بر اینکه ارزهای دیجیتالی که در کشور مبادله می‌شوند، باید در داخل کشور استخراج‌شده باشند و ارزهای دیجیتالی که در خارج از کشور استخراج‌شده باشند را منع کرد.

 

[irp posts=”30145″ name=”آموزش ساخت کیف پول بیت کوین در بلاک چین کمتر از 10 دقیقه!”]

 

درحالی‌که بسیاری از افراد اعلام کردند که اجرای این قانون تقریباً غیرممکن است، یکی از مشاوران بلاک چین، فاطمه فنی زاده، بیان کرد که این منع قانونی ممکن است به هدف این باشد که بانک‌ها و فارکس، از رمزارزها برای پرداخت هزینه واردات استفاده کنند. وی افزود:” من فکر نمی‌کنم که این قانون در سطحی فردی اجرا شود. پلتفرم‌های صرافی‌ها قطعاً در این زمینه همکاری نمی‌کنند؛ اما در عوض این قانون به بانک‌ها و فارکس اجازه می‌دهد تا از رمزارزهای ایرانی برای مبادلات و انتقالات استفاده کنند.

ایران به شبکه سوئیفت متصل نیست.” در اواخر آوریل، بانک مرکزی ایران قوانینی را تصویب کرد که به بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی اجازه می‌داد تا از رمزارزها برای پرداخت هزینه واردات استفاده کنند. تحت این چهارچوب، مؤسسات می‌توانند تنها از رمزارزهای تأسیسات استخراج مجوز دار استفاده کنند. این قوانین جدید به نظر می‌رسد که به این قصد تصویب‌شده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که تنها رمزارزهایی که از مزارع تأییدشده استخراج‌شده‌اند، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 

[irp posts=”24449″ name=”آیا بیت کوین قانونی است؟ سیر تا پیاز قوانین بیت کوین در ایران”]

 

به نظر می‌رسد که این قوانین جدید بخشی از استراتژی‌های تحریمی در این سال‌ها باشد. مرکز تحقیقات مجلس، از سال 2018، از مردم این کشور خواسته تا از رمزارزها برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی استفاده کنند و اعلام کردند که ارزهای دیجیتالی می‌توانند برای مبادلات بین‌المللی استفاده شوند. پیش‌تر نیز اخباری از دولت، مبنی بر تصمیم آن‌ها بر تولید رمزارزهای ملی مطرح‌شده بود. باید دید که رویکرد ایران در مقابل رمزارزها مانند برخی کشورها تهاجمی است یا قصد استفاده مفید از آن رادارند. و همچنین اگر با تکنولوژی سگویت آشنا نیستید این مقاله را مطالعه کنید.

 

[irp posts=”29705″ name=”ارزش کل بازار بیت کوین به زیر یک تریلیون دلار کاهش یافت”]

 

لینک منبع:

https://cointelegraph.com/news/iran-seems-to-be-attempting-to-ban-foreign-mined-cryptocurrencies-for-payments

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.