ازنظر جفری ساکس بیت کوین هیچ ارزشی ندارد!

ازنظر جفری ساکس بیت کوین هیچ ارزشی ندارد!

در سال‌های اخیر دیده‌ایم که بیت کوین هیچ‌وقت همه را راضی نمی‌کند! این ارز هرچقدر هم که رشد کند و قیمت آن بالا برود و حتی اگر آن را به‌عنوان ارز دیجیتال شماره یک بشناسیم، بازهم برخی از مردم نسبت به آن تردید دارند و یا انتظار بیشتری از آن خواهند داشت. در روزهای اخیر که بیت کوین به 55 هزار دلار رسید، یکی از اقتصاددان‌های معروف به نام Jeffrey Sachs بازهم مشکل خود با بیت کوین را به نمایش گذاشت و علیه ان واکنش نشان داد. ازنظر جفری ساکس بیت کوین هیچ ارزشی ندارد! او اخیراً در یک کنفرانس خبری و در مقابل همه‌ی حاضرین گفته بود:
من اصلاً طرفدار بیت کوین نیستم!

 

[irp posts=”24449″ name=”آیا بیت کوین قانونی است؟ سیر تا پیاز قوانین بیت کوین در ایران”]

مشکل Jeffrey Sachs با بیت کوین چیست؟

ازنظر او، بیت کوین را نمی‌توان به‌عنوان یک ارزش ذخیره کرد و همچنین بیت کوین نمی‌توان وسیله‌ای برای مبادله باشد و به همین دلیل او فکر می‌کند هیچ ارزش خاصی برای بیت کوین وجود نخواهد داشت. جفری ساکس همچنین معتقد است این ارز هیچ ارزش اجتماعی برای کاربران خود ایجاد نمی‌کند و این نیز از دیگر مشکلات بیت کوین است. او که در حوزه فقر جهانی فعالیت‌های زیادی کرده است و به همین دلیل هم مشهور است، با توجه به این فعالیت‌ها و سوابقی که دارد، بیت کوین را نوعی مالیات پنهان می‌داند که عاملی مخرب است و همچنین اثرات زیست‌محیطی بد زیادی دارد! وی اظهار کرده است:

اگر یورو و یا دلار دیجیتال را بتوان در معاملات استفاده کرد و مشکلات کلاه‌برداری و عملیات غیرقانونی را برای آن‌ها برطرف کنیم، این می‌تواند یک گام خوب و روبه‌جلو برای ما باشد.

نکته‌ی جالب درباره جفری ساکس این است که او مخالفتی با نحوه‌ی کار و مدیریت بیت کوین و ارزهای دیجیتال ندارد و مسئله‌ی اصلی او این است که می‌خواهد یورو، دلار و ارزهای استاندارد فیات را دیجیتالی کند تا از آن‌ها نیز بتوان مانند بیت کوین استفاده کرد. می‌توان گفت که بزرگ‌ترین مشکل او با بیت کوین، رد پای کربن است!

 

[irp posts=”29218″ name=”آیا خرید بیت کوین برای بانک مرکزی فرانسه قانونی می‌شود؟”]

 

برای استخراج بیت کوین انرژی زیادی مصرف می‌شود و درنتیجه‌ی آن حجم زیادی از کربن دی‌اکسید وارد محیط‌زیست می‌شود که اثرات مخربی دارد و همین موضوع جفری ساکس را علیه بیت کوین کرده است. همچنین او معتقد است که ارزش فعلی بیت کوین پوشالی است. او دراین‌باره می‌گوید:

ارزش بازار بیت کوین به بیش از 1 تریلیون دلار رسیده است و این رقم ناشی از خریدهای ما و سرمایه‌گذار دلارها و یوروهای ما بر روی آن است. به‌نوعی یک نفر اعلام کرده است که یک‌چیز بی‌ارزش، ارزش دارد!

در ادامه‌ی این نظر او، استخراج بیت کوین نیز مانند جعل کردن است! چراکه زمانی که یک ماینر تصمیم می‌گیرد این کار را انجام دهد، بیت کوین تولید می‌کند و این مانند آن است که یک نفر تصمیم بگیرد یورو چاپ کند! اگر یک نفر یورو چاپ می‌کرد اعتراض می‌کردید و می‌گفتید که این کار غیرقانونی است. به نظر می‌رسد این کار یک اقدام متقابل در مقابل محدودیت چاپ پول جدید است!

اظهارات جالب و البته جنجالی Jeffrey Sachs درباره بیت کوین واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است و سروصدای زیادی به پا کرد! تقریباً اظهارنظرهای موافق و مخالف درباره بیت کوین هرروز منتشر می‌شوند و اما درنهایت این عملکرد بیت کوین است که اهمیت خواهد داشت و سرنوشت سرمایه‌گذاران را خواهد ساخت.

در نهایت اگر علاقه مند به آشنایی با خرید و فروش بیت کوین هستید این مقاله به شما کمک خواهد کرد. و یا اگر میخواهید با کیف پول مای سیلیوم آشنا شوید این مقاله را مطالعه کنید.

[irp posts=”28633″ name=”گم‌شدن 10 هزار بیت کوین الکس جونز!”]

 

منبع:https://www.livebitcoinnews.com/jeffrey-sachs-bitcoin-has-no-value/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.