ارزهای دیجیتال و نقش تعیین کننده آن در جنگ پیش رو

ارزهای دیجیتال و نقش تعیین کننده آن در جنگ پیش رو

هفته گذشته روسیه شروع به حمله و تجاوز به خاک اوکراین کرد. در این حمله نسبتا قابل پیش بینی اوکراین توان اقتصادی خود را تا حدود زیادی از دست داده است. از این رو رئیس جمهور اوکراین روز شنبه در توئیت خود از فعالان حوزه اقتصادی و به خصوص ارزهای دیجیتال درخواست کمک مالی کرد. بر اساس این درخواست تا به امروز صبح حدود 17.2 میلیارد دلار کمک در بستر ارزهای دیجیتال برای دولت اوکراین ارسال شده است. غالب این کمک ها بر اساس بیت کوین و اتریوم ارسال شده است. اما می توان در بین این کوین ها استیبل هایی مبتنی بر دلار را نیز پیدا کرد.

 

[irp posts=”52022″ name=”بازگشت از شوک جنگ!”]

به نظر می رسد بیت کوین و به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال در دل این جنگ نامبارک توانسته تا حدودی راه خود را پیدا کند. در طرف دیگر جنگ، روسیه تحت شدیدترین تحریم های مالی و اقتصادی قرار گرفته است. به نظر میرسد که روسیه برای فرار و دور زدن این تحریم های مالی قصد دارد ارزهای دیجیتال را قانونی اعلام کند تا به واسطه آن تجار روسی امکان خرید و فروش خارج از تحریم های اقتصادی را داشته باشند.

 

[irp posts=”47876″ name=”بیت کوین زمین جنگ جدید آمریکا و چین”]

در گذشته نه چندان دور تحریم های اقتصادی به عنوان یک ابزار بسیار قوی و کارآمد محسوب می شد. اما با ظهور بیت کوین و ارزهای دیجیتال به نظر می رسد این اهرم کارکردهای خودش را از دست بدهد. همین مسئله شاید در آینده به ضرر بازار ارزهای دیجیتال تمام شود. به بیان ساده تر اگر دولت ها نتوانند با اهرم اقتصادی با یک دیگر مقابله کنند عملا نمی توانند با این مفهوم کنار بیایند. از این رو احتمالا بعد از اتمام این جنگ بازنگری های کلی مهمی در مورد ارزهای دیجیتال اتفاق بیفتد. نظر شما چیست؟ به نظرتان بیت کوین می تواند راه خود را برود؟

 

[irp posts=”47052″ name=”ترکیه با ارزهای دیجیتال می جنگد!”]

منبع:
https://news.bitcoin.com/crypto-donations-pour-in-after-ukraine-government-asks-for-bitcoin-ether-17-million-raised/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.