ارزهای دیجیتال، پیروز واقعی جنگ

ارزهای دیجیتال، پیروز واقعی جنگ

بعد از تهاجم روسیه به اوکراین ارزهای دیجیتال مانند تمام بازار های اقتصادی – به جز طلا و نفت – سقوط قابل توجهی را تجربه کرد. اما بعد از گذشت چند روز و خروج از شوک حمله روسیه به اوکراین و با توجه به افزایش کارایی بیت کوین و در این جنگ، این ارز دیجیتال توانست روند صعودی به خود بگیرد و امروز با قیمتی بیشتر از شروع جنگ معامله شود. به طور کلی می توان گفت که قیمت بیت کوین نسبت به شروع جنگ با صعود 35 درصدی همراه بوده است.

 

[irp posts=”30199″ name=”10 تا از بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال 2020 و 2021″]

در بین بازارهای اقتصادی به جز نفت، عملا بازاری وجود ندارد که توانسته باشد در این مدت کوتاه و در دوران جنگ افزایش قابل توجهی را تجربه کند. این اولین بار است که یک بازار اقتصادی به جز طلا و نفت توانسته است در دوران جنگ نه تنها ثبات اقتصادی خود را حفظ کند بلکه روند صعودی به خود گرفته باشد.

 

[irp posts=”44711″ name=”آلت کوین ها پس از رشد بیت کوین، به جلو می تازند”]

علت اصلی این موضوع را می توان در کارکرد ارزهای دیجیتال و به طور اختصاصی بیت کوین دانست. بیت کوین از سیستم اقتصادی بهره می برد که باعث می شود منابع مالی سریع تر و راحت تر در اختیار طرفین جنگ قرار بگیرد. این ارزها امکان دسترسی به منابع مالی به دور از تحریم ها را فراهم می آورد. بنابراین عملا می توان گفت بیت کوین ابزار اقتصادی را در جنگ حذف کرده و به نوعی عدالت اقتصادی در جنگ ایجاد کرده است. بدین ترتیب تقریبا تحریم های مالی و اقتصادی اثر خود را از دست می دهند. از این روست که ارزهای دیجیتال توانسته اند کاربری خود را اثبات کنند.

 

[irp posts=”48119″ name=”ایلان ماسک و اینبار یک ارز دیجیتال دیگر!”]

با اثبات این کاربری شرکت های معتبر جهانی مانند ال جی، سامسونگ، اپرا و … طی هفته های گذشته تمایل خود برای حضور در این بازارها را نشان داده اند. همه این موارد کنار یک دیگر نشان می دهد که چرا ارزهای دیجیتال برنده واقعی این جنگ بوده اند. نظر شما چیست؟

منبع:
https://cryptoslate.com/bitcoin-acts-as-an-inflation-hedge-rises-by-35-since-start-of-the-russian-ukraine-war/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.