اتریوم یا بیت کوین کدام برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

اتریوم یا بیت کوین

بیت کوین یا اتریوم؟ یکی از اولین سؤالاتی که هر سرمایه‌گذار بازار ازرهای دیجیتال با آن روبه‌رو می‌شود. بیت کوین به‌عنوان باارزش‌ترین سهم بازار ارزهای دیجیتال و ارزی که بیش از نیمی از ارزش بازار را به نام خود دارد و همچنین اتریوم به‌عنوان ارزی که بیش از 80 درصد سایر کوین‌ها بر اساس قراردادهای هوشمند آن ساخته‌شده است همواره موردتوجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. حال سؤال اصلی این است که بین این دو کدام‌یک را انتخاب کنیم؟ تفاوت بیت کوین و اتریوم در چیست؟ اتریوم بهتر است یا بیت کوین؟

برای یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای پاسخ به سؤال بیت کوین یا اتریوم بسیار ساده است. وقتی از یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای بپرسید که بین اتریوم یا بیت کوین کدام‌یک را ترجیح می‌دهد. احتمالاً به‌سرعت پاسخ می‌دهد، هر دو! در کلام ساده‌تر یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای دوست ندارد که هیچ فرصتی در بازار را از دست بدهد. این سرمایه‌گذار به‌خوبی می‌داند برای کسب سود بالاتر نباید بین اتریوم یا بیت کوین یکی را انتخاب کند؛ اما به‌هرحال همیشه نمی‌توان هر چیزی که بهتر است را انتخاب کرد. در شرایط مختلف باید تصمیم‌های مختلفی گرفت. در غیر این صورت امروز یا همه ما برنده بودیم یا بازنده و در هر دو حالت اقتصاد و بازار مفهوم خود را از دست می‌داد.

اما به نظر شما اگر تنها بخواهیم یکی از گزینه‌های اتریوم یا بیت کوین را انتخاب کنیم، کدام‌یک می‌تواند مناسب‌تر باشد؟ به نظر شما اتریوم بهتر است یا بیت کوین؟ اصلاً تفاوت بیت کوین و اتریوم در چیست؟ هر دوجزئی از بازار ارزهای دیجیتال هستند. ازاین‌رو برای این‌که بتوانیم مقایسه بیت کوین و اتریوم را بهتر انجام دهیم باید ابتدا با بازار ارزهای دیجیتال آشنا شویم،و ببینیم ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

 

اتریوم یا بیت کوین، در ذات هم متفاوت هستند!
بیت کوین یا اتریوم

اتریوم یا بیت کوین، در ذات هم متفاوت هستند!

 

مسئله مهمی که در مورد بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که می‌تواند در انتخاب بین بیت کوین یا اتریوم به ما کمک کند این است که در این بازار هر ارز یا هر سهم شرایط خاص خودش را دارد و ازنظر ذات و کارایی با مابقی سهم‌ها متفاوت است. در کلام ساده‌تر در بازارهای دیگر مانند بازار ارز، بورس، طلا و … همه سهم‌ها و ازنظر ذات درونی با یکدیگر برابر هستند و تنها ازنظر ارزش‌گذاری با یکدیگر فرق می‌کنند؛ اما تفاوت بیت کوین و اتریوم تنها در مسئله ارزش‌گذاری نیست، بلکه ازنظر کارایی و کاربرد این ارزها با یکدیگر فرق می‌کنند.

 

[irp posts=”21540″ name=”آموزش تبدیل بیت کوین به ریال، چگونه بیت کوین خود را تبدیل کنیم؟”]

 

اتریوم بهتر است یا بیت کوین
تفاوت بیت کوین و اتریوم

بگذارید مسئله را کمی فراتر از اتریوم یا بیت کوین نگاه کنیم. تمام بازار ارزهای دیجیتال بر اساس یک دنیای شبکه‌ای جدید تحت عنوان بلاک چین ساخته‌وپرداخته شده است. در این دنیای جدید دیگر تمرکز شبکه‌های امروزی وجود ندارد. در کلام ساده‌تر شما هیچ جزئی از شبکه را نمی‌توانید پیدا کنید که چیزی تحت عنوان سرور داشته باشد. اطلاعات در دنیای بلاک چین آزادتر از همیشه خواهند بود و هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را مدیریت کند.

این یعنی پایان سلطه شرکت‌هایی مانند گوگل که بر اساس تمرکز اطلاعاتی که داشتند می‌توانستند به حیات خود ادامه دهند. در دنیای بلاک چین اطلاعات تنها برای کاربران نمایش داده می‌شود و هیچ گروه یا فردی نمی‌تواند آن‌ها را تحت کنترل داشته باشد. بیت کوین یا اتریوم یا هر اطلاعاتی که در این دنیا وجود داشته باشد تحت این قانون قرار می‌گیرد. ازاین‌رو هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را ببیند، تحت کنترل داشته باشد و یا ره‌گیری کند. این بزرگ‌ترین دلیلی است که باعث محبوبیت اتریوم یا بیت کوین یا دنیای ارزهای دیجیتال شده است.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که در شبکه‌های امروزی سرورها به‌عنوان مسئول اصلی شبکه باید بسیاری از امور را کنترل کنند و کارهای متنوعی را در دل شبکه انجام دهند. حال که در بلاک چین ما قرار است سرور را کنار بگذاریم، این کارها را چه کسی یا کسانی قرار است بر عهده بگیرند؟ پاسخ روشن است، کاربران شبکه!(در صورتی که علاقه مند به آشنایی به کاربردهای بلاک چین هستید این مقاله ای که میداس سرمایه تهیه کرده را مطالعه نمایید.)

 

اتریوم یا بیت کوین
اتریوم بهتر است یا بیت کوین

بیت کوین یا اتریوم ساخته‌ی نیاز کاربران

 

هر کاربر در دنیای شبکه بلاک چین فارغ از این‌که از اتریوم یا بیت کوین استفاده می‌کند یا نه با حضور خود می‌تواند به شبکه کمک کند که کارهای خود را درست انجام دهد. یکی از این موارد در اختیار گذاشتن سیستم سخت‌افزاری جهت استفاده بلاک چین است. در کلام ساده‌تر بلوک‌های اطلاعات ساخته‌شده در این دنیای شبکه توسط سیستم سخت‌افزاری کاربران ایجاد می‌شود.

اگر میخواهید با آموزش ساخت کیف پول بلاک چین آشنا شوید و بدانید بیت کوین چیست توصیه میکنم این مقاله را بخوانید.

پس هر کاربر به‌عنوان بخشی از سرور در این دنیا فعالیت می‌کند و بلاک چین برای تقدیر از این عمل به آن بیت کوین می‌دهد. پس اولین موردی که تفاوت بیت کوین و اتریوم را نشان می‌دهد این است که بیت کوین در دنیای بلاک چین نقش ارز مبادلاتی را بر عهده می‌گیرد و به‌عنوان یک عامل ارزش‌گذاری مطرح می‌شود.

در کلام ساده‌تر شاخص اقتصادی دنیای بلاک چین بر اساس بیت کوین ساخته می‌شود. وقتی به بازار ارزهای دیجیتال نیز نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که بیت کوین دارای بیش از نیمی از ارزش بازار است، پس عملاً در مسائل اقتصادی تعیین‌کننده است؛ اما این در مسئله بیت کوین بهتر است یا اتریوم هیچ تأثیری ندارد. بگذارید کمی بیشتر توضیح دهیم.

بیت کوین بهتر است یا اتریوم
اتریوم و بیت کوین

آن چیزی که نه‌تنها در مورد اتریوم و بیت کوین، بلکه در مورد تمام موارد دنیای بلاک چین صادق است این موضوع است که هر چیزی کارایی دارد و بر اساس کارایی آن موردتوجه قرار می‌گیرد. اگر شما بتوانید مشکلی را در این دنیای جدید حل کنید، درواقع شما یک کارایی ایجاد می‌کنید و این کارایی بر اساس میزان کاربردی که دارد ارزش‌گذاری می‌شود.

بسیاری از سهم‌ها یا عرضه‌های اولیه که صورت می‌گیرد بر اساس پروژه‌هایی است که تصور می‌شود می‌توانند در این دنیا گره‌ای را باز کنند و سرمایه‌گذاران بر اساس چشم‌اندازی که از این پروژه می‌بینند روی این سهم سرمایه‌گذاری می‌کنند. پس عملاً بین اتریوم یا بیت کوین یا هر نوع ارز دیگری در دنیای بلاک چین فرقی وجود ندارد و این کارایی‌هاست که مشخص می‌کند کدام‌یک قرار است پیشرفت بالاتری داشته باشد.

 

[irp posts=”24449″ name=”آیا بیت کوین قانونی است؟ سیر تا پیاز قوانین بیت کوین در ایران”]

 

اتریوم یا بیت کوین، کارایی هرکدام

 

کارایی اتریوم یا bitcoin چیست؟ همان‌طور که در بالاتر در مورد این دو بیان کردیم، هر دو این سهم‌ها یا بهتر بگوییم هر آن چیزی که در دنیای بلاک چین وجود دارد و یا قرار است به وجود بیاید تنها بر اساس کارایی مورد قضاوت قرار می‌گیرد. ازاین‌رو در مقایسه بیت کوین و اتریوم ما باید به کارایی اتریوم یا بیت کوین نگاه کنیم.

در بالاتر قبل از آن‌که بخواهیم به شکل کلی به بررسی اتریوم یا بیت کوین بپردازیم به این موضوع اشاره کردیم که بیت کوین به‌عنوان یک ارز مبادلاتی در دنیای بلاک چین مطرح می‌شود؛ یعنی شما در دنیای بلاک چین قرار نیست دیگر با چند ارز سروکار داشته باشید. این بیت کوین است که در خریدوفروش وارد عمل می‌شود و به نظر می‌رسد اگر بلاک چین بتواند دنیا را در اختیار خود بگیرد همه ارزها یکسان می‌شود و این بار بلاک چین است که تنها بر دنیا حکومت می‌کند و مسئله مرز و پول ملی و … همه فراموش خواهد شد.

مقایسه بیت کوین و اتریوم
مقایسه بیت کوین و اتریوم

در کلام ساده‌تر بیت کوین تنها ارز مبادلاتی جهان خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید امروز برخی از شرکت‌های بزرگ مانند تسلا و برخی از فروشگاه‌های معتبر مانند آمازون وارد دنیای بلاک چین شده‌اند و محصولات خودشان را با بیت کوین می‌فروشند.

این نشان از رشد شبکه بلاک چین و به‌تبع آن رشد بیت کوین است؛ اما ازآنجایی‌که در دنیای بلاک چین تنها کارایی حرف اول را می‌زند، پس عملاً در مورد اتریوم یا بیت کوین نمی‌توانیم هنوز وزنه‌ای را در کفه بیت کوین بگذاریم؛ زیرا بیت کوین به سبب نوع کارایی که دارد در حال گسترش است؛ اما نظر شما در داستان اتریوم یا بیت کوین، در مورد اتریوم چیست؟ قبل از آن‌که به ادامه بحث مقایسه‌ای بین اتریوم یا بیت کوین بپردازیم، فکر می‌کنید اتریوم چه کارایی دارد و این کارایی آیا به‌اندازه‌ای اهمیت دارد که بتواند با بزرگی بیت کوین برابری کند؟

اتریوم یا بیت کوین

اتریوم یا بیت کوین، سلام به دنیای جدید

 

بین اتریوم و بیت کوین واقعاً نمی‌توان فرق چندانی قائل شد. چراکه اتریوم کارایی برابر با بیت کوین و یا حتی کمی مهم‌تر از آن را بر عهده دارد. اتریوم به‌عنوان سازنده قراردادهای هوشمند به‌نوعی نقش مدیریتی در دنیای بلاک چین بر عهده دارد. هر عرضه جدید یا هر اتفاقی که قرار است در بلاک چین رخ بدهد باید ازنظر اتریوم تائید شده باشد.

امروز حدود 80 درصد از عرضه‌هایی که در بازار وجود دارد توسط اتریوم قراردادشان تنظیم‌شده است. این نشان می‌دهد که اتریوم تا چه اندازه در بنیاد بلاک چین دست دارد. بلاک چین زمانی می‌تواند گسترش یابد که اتریوم بزرگ شود و این یعنی خود بیت کوین نیز به اتریوم وابسته است!

بیت کوین
بیت کوین بهتر است یا اتریوم

بگذارید نتیجه‌گیری میان اتریوم یا بیت کوین کمی با دید اقتصادی‌تر انجام دهیم. بیت کوین یا اتریوم هرکدام کارایی خاص خودشان را دارند و ازنظر مهمی می‌توان آن‌ها را هم‌ردیف هم دانست؛ اما ازنظر سرمایه‌گذاری اگر بخواهیم بین این دو یکی را انتخاب کنیم باید به زمانی که در آن قرار داریم نگاه کنیم. به نظر می‌رسد تا زمانی که بلاک چین در حال گسترش باشد، بیت کوین می‌تواند گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری باشد.

چراکه بیت کوین باید به‌اندازه‌ای جذابیت قیمتی داشته باشد که بتواند ارزهای فیات را از رده خارج کند. شاید تا سال 2040 بهترین انتخاب میان اتریوم یا بیت کوین، بیت کوین باشد؛ اما اگر به نسل‌های آینده خودتان فکر می‌کنید و یا دوست داری طول عمر بالایی داشته باشید، اتریوم مسلماً آینده درخشان تری خواهد داشت؛ زیرا بنیاد و اساس داستان بلاک چین درگرو اتریوم است. حال خودتان بدانید که بین اتریوم یا بیت کوین، کدام‌یک را انتخاب می‌کنید که بیت کوین بهتر است یا اتریوم!

در ادامه اگر نمایل دارید بدانید تبدیل ساتوشی به تومان چگونه انجام میشود، این مقاله را بخوانید.

 

[irp posts=”24998″ name=”استخراج اتریوم پرسودتر از بیت کوین است”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشاد
فرشاد
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
بیت کوین بهتر است یا اتریوم و اینکه مقایسه بیت کوین و اتریوم رو یه توضیح کلی بفرمایید

مرسیی

مدیر سایت
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  فرشاد

در مورد مقایسه بیت کوین و اتریوم یا بیت کوین بهتر است یا اتریوم اگر بخواهیم بین این دو یکی را انتخاب کنیم باید به زمانی که در آن قرار داریم نگاه کنیم. به نظر می‌رسد تا زمانی که بلاک چین در حال گسترش باشد، بیت کوین می‌تواند گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری باشد.

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.