ابزار رمزگشایی مرموز Kaseya، که داده های به سرقت رفته را بازمی گرداند

ابزار رمزگشایی مرموز Kaseya، که داده های به سرقت رفته را بازمی گرداند

Kaseya، یک شرکت ارائه دهنده نرم افزارهای IT، اعلام کرده که برای مشتریان و کاربران خود، ابزار رمزگشایی تهیه کرده تا بتوانند داده هایی را که در حمله باج افزاری از دست رفته اند، بازگردانی کنند. در خبری در روز 26 ژولای در وبسایت Kaseya، این شرکت فناوری جهانی بیان کرد که با همکاری شرکت امنیت سایبری Emsisoft، به مشتریان خود کمک کرده تا بتوانند داده های رمزنگاری شده خود را بازگردانی کنند.

 

[irp posts=”30145″ name=”آموزش ساخت کیف پول بیت کوین در بلاک چین کمتر از 10 دقیقه!”]

 

این شرکت، ابزار رمزگشایی مرموزی را معرفی کرده که می تواند به کاربران اجازه دهد تا به داده های قفل شده خود طی حمله سایبری 2ام ژولای، دسترسی پیدا کنند. این شرکت درباره این ابزار گفت:” ابزار رمزگشایی، 100 درصد در رمزگشایی فایل هایی که در طول حمله رمزنگاری شده بودند، موثر بوده است.” این کمپانی همچنین شایعاتی مبنی بر پرداخت 70 میلیون دلار بیت کوین به گروه هکری روسی REvil، که مسئولیت حمله را به عهده گرفتند، را رد کرده است. Kaseya اطلاعاتی درمورد چگونگی دسترسی به چنین برنامه ای را فاش نکرده و از طرفی بیان کرده که هیچ پولی به کسی بابت دسترسی به آن پرداخت نکرده است.

 

Kaseya بیان کرده که هیچ پولی بابت دسترسی به ابزار رمزگشایی خود، به هکرها پرداخت نکرده است.Kaseya تایید کرد که پس از مشاوره با کارشناسان، تصمیم گرفت تا با مجرمینی که مسئول این حمله بودند، مذاکره نکند و در اینباره گفت:” ما تایید می کنیم که شرکت Kaseya به هیچ وجه مبلغی را برای دسترسی به این ابزار، چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم، به این خلافکاران پرداخت نکرده است.” در 2ام ژولای، گروه هکری REvil، شبکه های حداقل 200 شرکت آمریکایی را، با اهرم قرار دادن ضعف موجود در برنامه مدیریتی Kaseya، به زانو درآورد.

 

[irp posts=”30404″ name=”انتقال بیت کوین به‌ حساب بانکی در کمتر از 5 دقیقه! آموزش قدم‌به‌قدم”]

 

خبرها حاکی از آن هستند که این حملات هکری، مورد بررسی موشکافانه مراجع قانونی قرار گرفته اند. بنابه گزارشی که توسط Cointelegraph در 9 ژولای منتشر شد، Michele Korver طی ملاقات خود با شبکه مقابله با جرایم مالی ایالات متحده آمریکا (FinCEN)، وعده داد که جرایم مالی فضای رمزارزها را کاهش دهد. وی در حضور پیشین خود در دپارتمان عدالت، سیاست های جریمه و مصادره رمزارزها را توسعه داد. سیاستمداران و سناتورهای ایلات متحده آمریکا، نسبت به رمزارزها بسیار سختگیر بوده و این پدیده تکنولوژی را عامل افزایش جرایم سایبری می دانند.

اگر مبخواهید درباره مصادره ارزهای دیجیتال بیشتر بدانید این مقاله را مطالعه نمایید.

 

[irp posts=”38947″ name=”3 چیز که می‌توانید با بیت کوین به‌راحتی بخرید!”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.