براي استخراج بيت کوين به چه چيزهايي نياز داريم؟

استخراج بیت کوین با چه ابزاری امکان پذیر است

ابزارهاي استخراج بيت کوين چيست؟ اين از اولين سوالاتي است که هر ماينر تازه کار مي پرسد. در اين مقاله مي خواهيم صورت خلاصه اما کامل تمام وسايل مورد نياز استخراج بيت کوين و ساير ارزهاي ديجيتال را با يک ديگر بررسي کنيم. سعي ما اين است که در انتهاي اين مقاله بدانيد که از کجا شروع کنيد و چگونه تبديل به يک ماينر شويد. با ما همراه باشيد.

استخراج بيت کوين با چه ابزاري امکان پذير است؟

بيت کوين و به طور کلي بازار ارزهاي ديجيتال از سال 2010 توانست تمام توجهات را به سمت خود جلب کند. اين بازار سريع شروع به رشد کرد و توانست در مدت کوتاه سود هاي قابل توجهي به فعالان خود برساند.

يکي از تفاوت هايي که در بازار ارزهاي ديجيتال نسبت به ساير بازار هاي اقتصادي وجود دارد اين است که شما در بازار غير متمرکز ارزهاي ديجيتال نيز مي توانيد جزئي از شبکه توليد شويد. به بيان ساده تر شما مي توانيد يکي از توليد کنندگان يا بهتر بگوييم يکي از کشف کنندگان بيت کوين يا ساير کوين ها در بازار شويد. بدين ترتيب شما مي توانيد در هر زماني که خواستيد بيت کوين خود را در بازار به فروش برسانيد.

 

[irp posts=”30199″ name=”10 تا از بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال 2020 و 2021″]

از طرف ديگر همانطور که اشاره کرديم، اين بازار به صورت غير متمرکز اداره مي شود. يعني نهاد يا ساختار منسجم و متمرکزي ندارد که تمامي امور آن را اداره کند. از اين رو سيستم براي اين که بتواند به کار خود ادامه دهد لازم است که از خود کاربران بخواهد تا در فرايند هايي مانند تاييد تراکنش ها شرکت کنند. اين افراد نيز به عنوان ماينر شناخته مي شوند. سيستم براي تشکر از اين افراد درصدي از بيت کوين را به آن ها مي دهد.

نکته جالب اينجاست که براي ماينر بودن نياز نيست بيل و کلنگ به دست بگيريد. اين بخشي از کامپيوتر يا سيستم شماست که قرار است در شبکه قرار بگيرد و شروع به استخراج کند. بنابراين به نظر مي رسد ماينينگ کار نسبتا ساده اي محسوب مي شود. شما تنها کافي است سيستم خود را در اختيار شبکه قرار دهيد و از درآمد آن بهره مند شويد. اما داستان به اين جا ختم نمي شود. داشتن اين چنين سيستمي در سال 2021 کمي سخت تر از چيزي است که فکرش را مي کنيد.

برای کسب اطلاعات در مورد ساخت کیف پول ارز الکترونیوم این مقاله را بخوانید.

 

ابزارهای استخراج بیت کوین

آشنايي با مفهوم سختي استخراج

براي درک اين که چه ابزارهاي استخراج بيت کوين لازم است، بايد کمي هم از مفهوم سختي بيت کوين صحبت کنيم. به طور کلي تعداد بيت کوين هاي موجود در شبکه محدود به 21 ميليون واحد است. از اين رو طراحي سيستم ماينينگ شبکه به نحوي صورت گرفته است که هر چند سال يک بار سختي شبکه افزايش پيدا مي کند. در واقع اگر 5 سال گذشته مي توانستيم با يک سيستم ساده خانگي دست به ماينينگ بزنيم امروز نياز به دستگاه هاي خاص استخراج داريم.

براي درک سختي بيت کوين تنها کافي است به اين نکته توجه داشته باشيد که تا ابتداي سال 2020 19 ميليون واحد بيت کوين استخراج شد. بنابراين تنها دو ميليون ديگر تا آخرين بيت کوين موجود در دل شبکه فاصله مانده است. اما نکته اصلي اينجاست که بيش از صد سال زمان لازم است تا اين دو ميليون باقي مانده به دست بيايد! اين موضوع به خوبي نشان مي دهد که سختي بيت کوين در چه حد و اندازه هايي است. بنابراين به سادگي مي توان گفت که شما به شکل معمولي و با استفاده از ابزارهاي عادي نمي توانيد دست به ماينينگ بزنيد.

حال که با اين مفهوم آشنا شديم مي توانيم سراغ ابزارهاي استخراج بيت کوين برويم. به نظر شما با اين توصيفات ما به چه نوع ابزارهاي استخراج بيت کوين احتياج داريم؟

اگر میخواهید درباره استخراج بیت کوین با گوشی بیشتر بدانید این مقاله را بخوانید.

 

وسایل مورد نیاز استخراج بیت کوین

ابزارهاي استخراج بيت کوين

به طور کلي ما به دو نوع ابزارهاي استخراج بيت کوين نياز داريم. نوع اول ابزار سخت افزاري و نوع دوم ابزار نرم افزاري. هر کدام از اين ابزارهاي استخراج بيت کوين ويژگي هاي خاص خودشان را دارند.
بياييد در ابتدا سراغ ابزارهاي سخت افزاري برويم. مشخصا اولين چيزي که يک ماينر احتياج دارد سيستم مخصوص استخراج است. اين سيستم با توان هاي اسمي مختلف در بازار موجود هستند. به طور کلي به اين سيستم ها آسيک گفته مي شود.

اين سيستم ها داراي سيستم پردازشي قوي مخصوص ماينر هستند. يعني دستگاه هاي استخراج صرفا براي استفاده در شبکه بلاکچين طراحي و ساخته شده اند. بيشترين هزينه اوليه که شما بايد پرداخت کنيد مربوط به تهيه همين دستگاه ها مي باشد. البته برخي از شرکت ها اقدام به اجاره دادن مجازي يا فيزيکي اين دستگاه ها مي کنند که با توجه به افزايش سختي اخير بيت کوين به نظر نمي آيد چندان صرفه اقتصادي داشته باشد.

 

[irp posts=”38039″ name=”15 روش کسب درآمد از بیت کوین 100% عملی در سال 1400″]

 

از ابزارهاي استخراج بيت کوين بعدي که شما نياز داريد، برق کافي است! در واقع برق مصرفي دستگاه هاي استخراج بسيار زياد است. اين مصرف برق به اندازه اي است که شرکت برق به سرعت متوجه استخراج شما مي شود. از اين رو تهيه برق آزاد نيز يکي از ابزارهاي استخراج بيت کوين محسوب مي شود.

همچنين اينترنت شما بايد پر سرعت و پايدار باشد. تهيه همچنين اينترنتي در شرايط امروز ايران کار چندان ساده اي نيست. اما اگر شما بتوانيد اينترنت نسبتا پر سرعت و البته پايدار تهيه کنيد مي توانيد نسبت به استخراج مداوم خود اميدوار باشيد.

از ديگر ابزارهاي استخراج بيت کوين داشتن کيف پول الکترونيکي يا ديجيتالي است. در واقع شما بايد کيف پولي براي انتقال درآمدهاي ديجيتالي خود داشته باشيد. اين کيف پول مي تواند به صورت فيزيکي يا نرم افزاري باشد. اين بستگي به خود شما دارد که از چه نوع کيف پولي استفاده کنيد.

 

ابزارهای استخراج بیت کوین

سوالات متداول

1- ابزارهاي استخراج بيت کوين چيست؟
به صورت خلاصه شما براي استخراج بيت کوين صرفا به يک دستگاه نياز داريد. شما بايد بتوانيد برق و اينترنت لازم براي اين کار را تامين کنيد و در نهايت کيف پولي داشته باشيد که بتوانيد از درآمد خود استفاده کنيد.

2- با توجه به ابزارهاي استخراج بيت کوين هزينه شروع ماينينگ چه قدر است؟
نمي توان به صورت دقيق مشخص کرد که شما به چه هزينه اي براي شروع اين فرايند احتياج داريد، اما به طور کلي زمان بازگشت سرمايه شما در بهترين حالت 4 تا 5 سال است و از سال 5 ام به بعد است که احتمال سودآوري شما قوت مي گيرد.

(توصیه میکنم در ادامه مقاله افرادي که بيشترين بيت کوين را دارند و عوامل موثر در قیمت دستگاه ماینر را بخوانید.)

 

[irp posts=”44711″ name=”آلت کوین ها پس از رشد بیت کوین، به جلو می تازند”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.