آیا خرید بیت کوین برای بانک مرکزی فرانسه قانونی می‌شود؟

آیا خرید بیت کوین برای بانک مرکزی فرانسه قانونی می‌شود؟

در حواب به سوال آیا خرید بیت کوین برای بانک مرکزی فرانسه قانونی می‌شود؟ باید گفت، در یک سال اخیر و با خبرسازی‌های زیادی که دنیای رمز ارزها داشته است، کشورهای زیادی نسبت به این موضوع بازخورد مثبت نشان داده‌اند و به دنبال قانونی کردن سازوکار این موضوع هستند. در این میان یکی از نمایندگان مجلس فرانسه نیز یک جریانی راه انداخته است تا بتواند قانونی تصویب کند که به بانک مرکزی فرانسه اجازه می‌دهد بیت کوین و دیگر رمز ارزها را خریداری و نگهداری کند. در توضیحات این پتیشن آمده است که قانون‌گذار باید سریعاً به این موضوع رسیدگی کند زیرا بیت کوین نداشتن فرانسه در 5 الی 10 سال آینده تأثیرات نامناسبی بر اقتصاد این کشور خواهد گذاشت.

 

[irp posts=”24824″ name=”ایلان ماسک می‌گوید قیمت بیت کوین و اتریوم بالاست!”]

ژان میشل، نماینده مجلس ملی فرانسه، روز جمعه در توییتر خود اعلام کرد که این دادخواست را برای امضا کرده است تا بانک مرکزی فرانسه را قادر به خرید ارزهای دیجیتال کند. این دادخواست در تاریخ 5 مارس مطرح‌شده و تا 5 سپتامبر سال جاری می‌توان آن را به تصویب رساند. پتیشن های این‌چنینی درصورتی‌که 100 هزار امضا برای آن‌ها جمع شود به کنفرانس ریاست جمهوری ارسال می‌شوند و موردبررسی قرار می‌گیرند تا تصمیمی برای آن‌ها گرفته شود. در حال حاضر بیش از 580 امضا برای این پتیشن جمع شده است. همچنین در متن این پتیشن آمده است:

در حال حاضر شرکت‌های زیادی مبالغ هنگفت (به ارزش چندین میلیارد یورو) را برای بیت کوین صرف کرده‌اند.

در این بخش از کمپانی‌های میکرو استراتژی، تسلا و مایکل سیلور به‌عنوان نمونه‌هایی برای این امر اسم برده شده است. همچنین از شهردار میامی به‌عنوان مثالی از افراد سیاسی که می‌توانند بیت کوین بخرند یادشده است.
در ادامه به موضوع کم شدن دلار نیز اشاره‌شده است و در رابطه با خطرات و آسیب‌های کوتاه و بلندمدت این موضوع هشدار داده‌شده است. دادخواست با متن زیر ادامه پیدا می‌کند:

فرانسه نمی‌تواند در این رقابت به‌عنوان یک ناظر باقی بماند و اقدام مناسبی انجام ندهد. نداشتن بیت کوین طی 5-10 سال آینده باعث عملکرد اقتصادی ضعیف می‌شود. رسیدگی به این مسئله فوری به‌حساب می‌آید.

 

[irp posts=”24802″ name=”حذف بیت کوین کش و بیت کوین اس وی از صرافی اوکی کوین!”]

این نماینده‌ی فرانسوی با تأکید بر این‌که کشورش باید یک استراتژی برای این موضوع در نظر بگیرد و قوانین قابل اجرایی برای آن تنظیم کند، نوشت:

بنابراین من پیشنهاد می‌کنم قوانین مالی و پولی را به‌روز کنید تا بانک مرکزی فرانسه توانایی خریدوفروش و نگه‌داری بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری را داشته باشد.

در این پتیشن همچنین آمده است که قانون‌گذار باید به‌طور کامل و به‌خوبی این مسئله را بررسی کند و خطرات احتمالی آن را مدنظر قرار دهد. به‌منظور اجرای بهتر این کار، پیشنهادشده است میزان و نسبت مناسب برای خرید و نگه‌داری ارزهای دیجیتال تعیین شود و بر مبنای آن عمل شود.
به نظر شما آیا فرانسه این قانون را برای بانک مرکزی خود تصویب می‌کند و این کشور هم گام بزرگی در این حوزه بر خواهد داشت یا خیر؟ درصورتی‌که نظری در رابطه با این موضوع دارید و یا درباره چنین شرایطی در کشور خودمان صحبتی دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات همین مطلب عنوان کنید و ما را در جریان آن قرار دهید.

اگر میخواهید بدانید خرید با بیت کوین در ایران امکان پذیر است یا خیر و همچنین بخواهید درباره لایحه مالیاتی ارز دیجیتال در ایالات متحده بیشتر بدانید این مقاله را بخوانید.

[irp posts=”26717″ name=”هرکس می‌گوید بیت کوین مرده، اشتباه می‌کند!”]

 

منبع: https://news.bitcoin.com/french-lawmaker-petition-central-bank-buy-hold-bitcoin/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.