آیا ارز دیجیتال در ایران قانونی می شود؟ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ می دهد.

آیا ارز دیجیتال در ایران قانونی می شود؟ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ می دهد.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که بیش از یکسال از آغاز بررسی قوانین مربوط به رمز ارزها در کمیسیون اقتصادی مجلس میگذرد، ابراز امیدواری کرد که در نیمه دوم امسال وضعیت قانونی بازار ارز دیجیتال در ایران مشخص شود.

چند سالی است که هر از گاهی دولت، قوه قضایی و قوه مقننه قوانین مختلفی در مورد ارزهای دیجیتال تدوین و اجرا می کنند. اما نکته مهم اینجاست که این قوانین همگی کارکرد مقطعی داشتند و بعد از گذشت زمان مشخص کارایی خودشان را از دست دادند. به نقل از خبرگزاری صدا و سیما پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اهمیت رمز ارزها در دنیای اقتصادی امروز، تدوین قانون کامل و همه جانبه ارزهای دیجیتال را ضروری و اجتناب ناپذیر دانست.

 

[irp posts=”45871″ name=”بانک تسویه حساب های بین المللی: ارز دیجیتال خودتان را طراحی کنید!”]

وی با اشاره به این موضوع که بیش از یک سال است که این موضوع در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته، ابراز امیدواری کرد که در نیمه دوم سال 1400 اولین نسخه از قوانین جامع و کامل مربوط به ارزهای دیجیتال منتشر شود و در اختیار عموم قرار بگیرد.
پورابراهیمی ادامه داد که در این قوانین، وظایف خاصی برای وزارت نیرو جهت تامین نیروی مورد نیاز، بانک مرکزی به عنوان مسئول اصلی تصمیم گیری درباره رمز ارزها، وزارت اقتصاد به عنوان نهاد ناظر مبارزه با پولشویی و وزارت صمت در خصوص صدور مجوزهای لازم برای مزارع رمز ارزها مشخص شده است.

 

[irp posts=”45743″ name=”Afterpay می گوید رمزارزها، هزینه های پرداختی تاجران را از بین می برند”]

همچنین رئیس کمیسیون مجلس با اشاره به مسئله رمز ارزهای خارجی بیان کرد که چارچوب های خاصی جهت کاهش ریسک برای معامله این رمز ارزها در نظر گرفته شده است. همچنین از نیمه دوم امسال بانک مرکزی می تواند مجوزهای لازم جهت راه اندازی صرافی های ارز دیجیتال را بررسی و صادر کند.
به نظر می رسد بعد از مدت ها بلاتکلیفی امسال شاهد قانونی شدن این رمز ارزها در ایران باشیم. این موضوع می تواند خبر خوشحال کننده ای برای کاربران ایرانی باشد.

 

[irp posts=”45690″ name=”تراکنشات روزانه لایه دوم اتریوم، از بیت کوین بیشتر شده است”]

 

منبع:

https://arzdigital.com/iranian-parliament-member-seeks-to-regulate-crypto-this-year

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.