آلایندگی بیت کوین رکورد زد!

آلایندگی بیت کوین رکورد زد!

بیت کوین و سیستم بلاک چین توانسته اند تا به اینجا خود را به عنوان یک سیستم امن و قابل اعتماد مالی معرفی کنند. این موضوع باعث شده است که روز به روز به تعداد کاربران این شبکه اضافه شود. همین موضوع باعث شده است که دیجی کونومیست طی گزارشی آلایندگی ناشی از این فعالیت این شبکه و رمز ارزهایی مانند بیت کوین را بررسی و اعلام کند.

 

[irp posts=”47835″ name=”توئیتر هم از بیت کوین استفاده کرد!”]

در ابتدا به نظر می رسید که بیت کوین به سبب این که هیچ نمود فیزیکی ندارد و به صورت مستقیم از هیچ منبع طبیعی استفاده نمی کند احتمالا برای طبیعت بسیار مفید خواهد بود و به نوعی آسیبی به آن نمی رساند. اما رفته رفته با افزایش تعداد کاربران این شبکه و نیاز به ماینینگ های بیشتر، عملا منابع مصرف شده برای این شبکه بیش از حد تصور است.
به گزارش decrypt آلایندگی های ناشی از مصرف برق بالا در سراسر دنیا برای انجام ماینینگ در شبکه بیت کوین طی ماه های گذشته توانسته رکورد بالایی به ثبت برساند و عملا گازهای گلخانه ای تولید شده از این فرایند به اندازه قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

 

[irp posts=”47364″ name=”ریزش قیمت بیت کوین، رسیدن به ارزش واقعی یا ترس سرمایه گذاران؟!”]

از طرف دیگر آلایندگی مهم این شبکه سیستم های کامپیوتری و شبکه ای مستهلک شده می باشد. به عبارت ساده تر بعد از بیت کوین درصد آلایندگی های الکترونیکی بسیار افزایش پیدا کرده است و به نظر می رسد این روند طی چند سال آتی چند برابر خواهد شد.
در کل به نظر می رسد که بر خلاف تصور بیت کوین و شبکه بلاک چین آلایندگی های پنهان بسیاری دارد. گرچه این شبکه به صورت مستقیم هیچ آلایندگی خاصی تولید نمی کند اما به صورت مستقیم باعث شده است که عملا تولید گازهای گلخانه ای چند برابر و این موضوع می تواند در آینده به ضرر نسل بشریت تمام شود.

 

[irp posts=”47684″ name=”رابین هود کیف پول خودش را راه اندازی می کند”]

 

منبع:

https://decrypt.co/81716/bitcoins-high-e-waste-rate-worsens-environmental-concerns

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.