یک حمله هکری دیگر برای سرقت 8 میلیون دلار اتریوم

یک حمله هکری دیگر برای سرقت 8 میلیون دلار اتریوم

صرافی غیرمتمرکز میان زنجیره ای THORChain، دومین حمله هکری خود را تجربه کرد. طی این حمله، 8 میلیون دلار اتریوم به سرقت رفت. البته، بنظر می رسد که این حمله توسط یک هکر White-hat صورت گرفته و THORChain نیز اعلام کرده این شخص نفوذگر، درخواست 10 درصد پاداش کرده است. اتریوم تا زمانی که کدها مورد بررسی قرار گیرند، متوقف خواهد شد. تامین کنندگان مالی که تحت تاثیر این حمله قرار گرفته اند، با استفاده از منابع خزانه این پروژه، خسارتشان جبران می شود.

 

[irp posts=”43499″ name=”توسعه‌دهنده اتریوم، به جرم دسترسی غیرمجاز به حساب خود، بازداشت شد”]

 

این صرافی، که هم اکنون در میانه های معرفی پروژه جدیدی با نام Chaosnet می باشد، تصدیق کرد که پیچیدگی ماشین دولتی THORChain، پاشنه آشیل آن می باشد. البته این کمپانی در ادامه بیانات خود اعلام کرد که این مشکل قابل حل بوده و نیاز به دقت بیشتر و بررسی مجدد بخش های توسعه آن دارد. این هکر اعلام کرده که آسیب های ناشی از این حمله به THORChain را کاهش داده اند تا به این صرافی درسی بدهند. آنها در این مورد گفتند:” در مورد کدی که شامل 9 رقم است عجله نکنید و صبر کنید تا حسابرسی ها کامل شوند.”

این هکرها همچنین اعلام کردند که اگر می خواستند، می توانستند Ether، Bitcoin، Binance Coin، Lycancoin و تعداد زیادی توکن BEP-20 را نیز بدزدند. آنها در ادامه به این مسئله اشاره کردند که چندین ایراد اساسی در سیستم این صرافی یافت شده و اینکه یک پاداش 10 درصدی می تواند از این حادثه جلوگیری کند. در 16 ژولای، کوین تلگراف اعلام کرد که THORChain مورد حمله هکری قرار گرفته و 4000 اتریوم به ارزش 7.6 میلیون دلار به سرقت رفته است.

 

[irp posts=”43454″ name=”اتریوم، بیت‌کوین را به زانو درآورده است”]

 

این پروتکل نیز اعانه ای را به هکرها پیشنهاد داد تا در عوض آن، رمزارزهای به سرقت رفته را بازگردانند. این صرافی غیرمتمرکز، ماه گذشته نیز متحمل خسارتی 140000 دلاری بر اثر یک حمله دیگر شد. THORChain در ماه آوریل وارد طرح Chaosnet خود شد و مبادلات میان چِینی را در سرتاسر شبکه های Bitcoin، Litecoin، Bitcoin Cash و Binance Chain فعال کرد.

 

[irp posts=”43414″ name=”هم‌موسس اتریوم از صنعت رمزارزها خداحافظی می‌کند”]

 

لینک منبع:

https://cointelegraph.com/news/possible-white-hat-hacker-exploits-thorchain-for-8m-proposes-10-bounty

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.