گوگل، 8 برنامه رمزارزی کلاه برداری را حذف کرد

8 برنامه کلاه برداری از گوگل پلی حذف شدند.

گوگل هشت برنامه موبایلی غیرقانونی و کلاه برداری را از گوگل پلی حذف کرد. این برنامه ها طرفداران رمزارزها را فریب داده و برای یک سرویس ماینینگ ابری غیرقانونی، درآمد کسب می کردند. اپلیکیشن های موبایلی کلاه برداری، هم اکنون به یک راه معمول برای گمراه کردن کاربران ناآگاه، آن هم با درصد موفقیت بالا تبدیل شده اند. آخرین تحقیقات Trend Micro باعث کشف هشت اپلیکیشن اندرویدی شده که کاربران را فریب می داده تا ماهانه هزینه مشخصی را، با عنوان بهره بری از یک سرویس ماینینگ ابری، واریز کنند.

 

[irp posts=”44890″ name=”PayPal، خدمات رمزارزی خود را گسترش می دهد”]

 

تحقیقات بیشتر نشان دادند که اپلیکیشن های کلاه برداری که با عنوان اپلیکیشن های رمزارزی در گوگل پلی قرار گرفته بودند، کاربران را فریب می داده اند تا تبلیغات پولی را تماشا کرده و بابت سرویس ماینینگ ابری هزینه پرداخت کنند که اصلا وجود ندارد. طبق گزارشات منتشر شده، کاربران نه تنها مجبور به پرداخت 15 دلار هزینه ماهانه بودند، بلکه برای افزایش ظرفیت ماینینگ نیز باید هزینه های بیشتری را پرداخت می کردند. به علاوه، برخی از این اپلیکیشن ها از کاربران پیش پرداخت نیز دریافت می کرده اند. این اپلیکیشن های رمزارزی کلاه برداری، شامل سرویس های ماینینگی چون BitFunds، Bitcoin Miner، Daily Bitcoin Reward، Crypto Holic، MineBit Pro، Bitcoin 2021 و Ethereum می شوند.

 

[irp posts=”44785″ name=”شهردار Cool Valley، به شهروندان خود 1 میلیون بیت کوین می دهد”]

این فهرست، شامل یک کیف پول رمزارزی با نام Bitcoin- Pool Mining Cloud Wallet نیز می باشد. این اپلیکیشن ها پس از شناسایی به گوگل گزارش شدند و گوگل نیز بلافاصله آنها را از فروشگاه خود حذف کرد. Trend Micro ادعا می کند که هنوز برنامه های کلاه برداری دیگری نیز هستند که برخی از آنها حتی بیش از 100000 بار دانلود داشته اند. طبق بیانات این شرکت، بیش از 120 اپلیکیشن تقلبی در گوگل پلی وجود دارند.

 

[irp posts=”44711″ name=”آلت کوین ها پس از رشد بیت کوین، به جلو می تازند”]

 

این شرکت اعلام کرد:” این برنامه ها، که هیچگونه قابلیت ماینینگ رمزارزی نداشته و تنها کاربران را فریب می دهند تا تبلیغات درون برنامه ای تماشا کنند، از ژولای 2020 تا ژولای 2021، 4500 نفر را فریب داده اند.” در سوم آگوست، گوگل سیاست های تبلیغاتی خود را ویرایش کرده و به صرافی های رمزارزی و سرویس های کیف پول اجازه داده تا محصولات خود را بین کاربران گوگل تبلیغ کنند. بدین منظور، تبلیغ کنندگان باید در شبکه اجرایی جرایم مالی به عنوان یک کسب و کار خدمات مالی ثبت شوند.

 

منبع:

https://cointelegraph.com/news/google-bans-8-deceptive-crypto-apps-from-play-store

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.