گلدمن ساکس اعطاي وام با پشتوانه بيت کوين را آغاز کرد

گلدمن ساکس اعطای وام با پشتوانه بیت کوین را آغاز کرد

گلدمن ساکس يکي از بزرگ ترين غول هاي بانکي جهان با دارايي بالغ بر 2.5 تريليون دلار اعطاي وام بر اساس بيت کوين را آغاز کرده است.

 

[irp posts=”45431″ name=”آیا بیت کوین روزی شکست خواهد خورد؟”]

بر اين اساس وام گيرنده براي دريافت اين تسهيلات مي تواند ميزان مشخصي از دارايي ارز ديجيتال خود – مشخصا بيت کوين – را به عنوان وثيقه در اختيار بانک گلدمن ساکس قرار دهد. اين اولين بار است که يک بانک معتبر جهاني اقدام به اعطاي وام با پشتوانه ارزهاي ديجيتال و بيت کوين مي کند. گلدمن ساکس از سال 2018 تحقيقات خود را در حوزه ارزهاي ديجيتال و بيت کوين آغاز کرده است و روز گذشته بعد از حدود 4 سال تحقيقات امکان اعطاي تسهيلات با پشتوانه بيت کوين را فراهم آورده است.

 

[irp posts=”50363″ name=”آیا بیت کوین سقف 60 هزار دلاری خود را خواهد شکست؟”]

اين مسئله از چند جنبه اهميت بالايي دارد. اول اين که بانک گلدمن ساکس يک غول بزرگ مالي در جهان محسوب مي شود و به عنوان سياست گذار مالي در دنيا مطرح است. از اين رو پيش بيني مي شود پيرو اين تصميم، ساير بانک هاي مالي کم کم امکان اعطاي وام با پشتوانه بيت کوين را فراهم بياورند. اين يعني قبول کردن بيت کوين توسط سيستم مالي جهاني.

 

[irp posts=”29705″ name=”ارزش کل بازار بیت کوین به زیر یک تریلیون دلار کاهش یافت”]

نکته مهم ديگر اين است که تا به امروز سيستم اقتصاد سنتي در تلاش براي حذف سيستم اقتصاد نوين بلاکچين بود. اما به نظر مي رسد بانک گلدمن ساکس توانسته اين موازنه را بر هم بزند و براي اولين بار تلفيقي از دو سيستم اقتصادي به دنيا عرضه کند. حال بايد منتظر ماند و ديد آيا اين اتفاق مي تواند محرکي براي بيت کوين براي خروج از اين قفس قيمتي باشد يا خير.

 

 

منبع:
https://u.today/goldman-debuts-bitcoin-backed-loan

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.