گزارشاتی مبنی بر تولیدات ناخالص در آمریکا

گزارشاتی مینی بر تولیدات ناخالص در آمریکا

ساعاتی پیش دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا گزارش داد که اقتصاد آمریکا برای دومین سه ماهه متوالی از آوریل تا ژوئن کاهش یافته است. اکنون، بر اساس یک قانون کلی اقتصاد، ایالات متحده از نظر فنی می تواند وارد مرحله بحران شود.

بر اساس برآوردهای اولیه، تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم ۰.۹- درصد کاهش یافت. این رقم از 1.6 درصد در سه ماهه اول پیروی می کند. اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که تولید ناخالص داخلی آمریکا 0.3 درصد باشد.

شایان ذکر است که دفتر ملی تحقیقات اقتصادی ایالات متحده که داور اصلی رکود است، رکود را اینگونه تعریف می کند: کاهش ملی و قابل توجه در فعالیت اقتصادی که معمولاً بیش از چند ماه طول می کشد. این مشکل به راحتی در بخش تولید، اشتغال و درآمد قابل مشاهده است.

 

[irp posts=”55360″ name=”بررسی جلسه فدرال رزرو آمریکا”]

 

در ایالات متحده، به طور متوسط ​​456700 شغل در نیمه اول سال جاری ایجاد شد که منجر به افزایش شدید دستمزدها شد. با این حال، خطرات رکود نیز افزایش یافته است .ساخت و ساز و فروش خانه ضعیف شده است و اخیراً اعتماد کسب و کار و مصرف کنندگان ضعیف شده است.

کاخ سفید در تلاش است تا مردم را متقاعد کند که رکودی وجود ندارد. دلیل این امر انتخابات آتی نوامبر است. هشت انتخابات میان دوره ای که تعیین خواهد کرد که آیا حزب دموکرات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همچنان بر کنگره آمریکا کنترل خواهد کرد یا خیر.

بر اساس آخرین گزارش، مطالبات هفتگی بیمه بیکاری در ایالات متحده با 5000 کاهش به 256000 رسید. اقتصاددانان این تعداد را 253000 تخمین زده بودند.

ادعاهای بیکاری در ایالات متحده بین 270000 تا 350000 نفر بود که به گفته اقتصاددانان نشان دهنده افزایش نرخ بیکاری است.

مهمتر از آن، کاهش رشد اقتصادی می تواند فدرال رزرو را مجبور به خروج از روند افزایش نرخ بهره کند. البته، بیشتر این داستان به تورم مربوط می شود که در حال حاضر بسیار بالاتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو است.

واکنشات مارکت به خبر GPD

پس از اخبار ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، بزرگترین واکنش مربوط به بازدهی اوراق خزانه ده ساله ایالات متحده بود. اگر اکنون به نمودار بازده اوراق نگاه کنید، متوجه خواهید شد که قیمت از 2.75 درصد به 2.64 درصد کاهش یافته است.

هر چیزی که او می تواند با آن قطره استفاده کند طلا است. تا لحظه نگارش این مقاله، طلا در تلاش است تا از مقاومت کلیدی در حدود 1757 دلار عبور کند.

شاخص دلار آمریکا که قدرت این ارز را در برابر سبدی متشکل از 6 ارز بین المللی رقیب می سنجد، بلافاصله پس از انتشار این خبر به 106 سقوط کرد. قیمت شاخص دلار در حال حاضر حدود 106.60 است.

[irp posts=”55319″ name=”رویدادهای اخیر فارکس”]

 

علت های کاهش GPD

 

عوامل کلیدی مانند کاهش موجودی، کاهش سرمایه گذاری مسکونی و غیر مسکونی و هزینه های دولت در سطح فدرال منجر به کاهش تولید ناخالص داخلی شد. سرمایه گذاری داخلی ناخالص تنها در سه ماه گذشته 13.5 درصد کاهش یافته است.

هزینه های مصرف کننده، همانطور که توسط شاخص هزینه های مصرف شخصی اندازه گیری می شود، تنها 1 درصد افزایش یافت. دلیل اصلی این امر تورم است.

در همین مدت هزینه خدمات تنها 4.1 درصد افزایش داشته است. موجودی ها که به رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2021 کمک می کند، اکنون 2 درصد کاهش یافته است.

شاخص قیمت مصرف کننده در این فصل 8.6 درصد افزایش یافت که بالاترین سطح برای CPI از سال 1981 تا به امروز است.

 

https://donyaye-trade.com/news/usa-gdp-analysis

[irp posts=”55196″ name=”تحلیل جلسات بانک مرکزی اروپا”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.