کیف پول مای سیلیوم چیست؟ آموزش گام‌به‌گام نصب کیف پول مای سلیوم MYCELIUM

امنیت مای سلیوم

کیف پول مای سیلیوم را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و شاید بهترین کیف پول‌های بیت کوین دانست که امروز باقدرت باورنکردنی در دنیا مشغول فعالیت است. کیف پول مای سیلیوم ازنظر امنیت بسیار قوی است و به‌نوعی می‌توان گفت که امنیت مای سلیوم نقطه قوت اصلی آن به شمار می‌آید؛ بنابراین برای کاربرانی که دوست دارند امنیت در کنار قدرت را تجربه کنند کیف پول مای سیلیوم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.
اگر بخواهیم به تاریخچه مای سلیوم نگاه کنیم به نکته جالبی می‌رسیم. شرکت مای سلیوم در سال 2008 افتتاح شد. سال 2008 هنوز بیت کوین به‌طور کامل مطرح نشده بود و تقریباً نشانی از آن در دنیای دیجیتال وجود نداشت.

شرکت مای سلیوم در ابتدای امر بر اساس ارائه خدمات مهندسی تأسیس شد؛ اما از سال 2009 که کم‌کم نام بیت کوین و بلاک چین در میان مهندسان می‌چرخید، مای سلیوم دانست که این مفاهیم آینده دنیا را تغییر می‌دهند. پس تمام تمرکز خود را روی پروژه‌های متعدد بیت کوینی و بلاک چینی قرارداد که کیف پول مای سیلیوم حاصل یکی از این تلاش‌هاست. در تاریخچه مای سلیوم می‌توان فعالیت‌ها و پروژه‌های مهم دیگری را در مورد بلاک چین و بیت کوین پیدا کرد. نقطه اشتراک این موارد در تاریخچه مای سلیوم مفهومی تحت عنوان امنیت است.

در کلام ساده‌تر نه‌تنها کیف پول مای سیلیوم بلکه مابقی پروژه‌های این شرکت بر اساس محوریت امنیت طراحی و تولیدشده است. ازاین‌رو وقتی از کیف پول مای سلیوم صحبت می‌کنیم به‌نوعی قرار است راجع به امنیت مای سلیوم بحث کنیم.

قبل از اینکه به ادامه بحث بپردازیم یک تعریف ساده از بیت کوین به شما ارائه میدهیم بعد درباره کیف پول مای سیلیوم صحبت خواهیم کرد.

 

کیف پول مای سیلیوم چیست؟

کیف پول مای سیلیوم یک نوع کیف پول دیجیتالی است که بر اساس فرم HD ساخته‌شده است. در ادامه در مورد فرم HD کیف پول مای سلیوم بیشتر توضیح می‌دهیم.(همچنین اگر میخواهید با کیف پول های کیف پول دیجیتال چیست؟ و مشکلات کیف پول کوینومی آشنا شوید حتما هرکدام را مطالعه نمایید)

کیف پول مای سیلیوم تنها بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS قابلیت اجرا دارند. پس عملاً می‌توان گفت که کیف پول مای سیلیوم برای گوشی‌های هوشمند طراحی‌شده است. همین موضوع باعث شده است که بسیاری نسبت به امنیت آن شک داشته باشند. چراکه گوشی‌های هوشمند سریع‌تر و راحت‌تر از مابقی سیستم‌عامل‌ها موردحمله و هک قرار می‌گیرد؛ اما امنیت مای سلیوم به‌اندازه‌ای قوی است که توانسته اعتماد کاربران را به خود جلب کند. این موضوع را نیز در ادامه بیشتر موردبررسی قرار می‌دهیم. فعلاً قصد داریم یک دید کلی نسبت به کیف پول مای سیلیوم پیدا کنیم.

کیف پول مای سیلیوم رابط کاربری چندان قوی ندارد و از کارهای گرافیکی کمتری استفاده‌شده است. همین موضوع باعث می‌شود کمی تازه‌کاران نسبت به استفاده از کیف پول مای سیلیوم دچار مشکل شوند؛ اما قدرت سخت‌افزاری، سرعت به‌روزرسانی و برخی ویژگی‌های دیگر کیف پول مای سلیوم در کنار امنیت آن، حرفه‌ای‌ها را عاشق کیف پول مای سیلیوم کرده است.

کیف پول مای سیلیوم
mycelium چیست

 

[irp posts=”30199″ name=”10 تا از بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال 2020 و 2021″]

 

درواقع یک تریدر حرفه‌ای با استفاده از کیف پول مای سیلیوم می‌تواند به هر آن چیزی که نیاز دارد دسترسی داشته باشد. هیچ‌چیز اضافی شما نمی‌بینید. یک ارسال و دریافت ساده می‌تواند برای شما کافی باشد؛ اما این تمام‌کار نیست. کیف پول مای سیلیوم قادر است خودش را با کیف پول‌های فیزیکی و کاغذی سینک کند و برای این کار نیاز به اینترنت ندارد. اصطلاحاً کیف پول مای سلیوم قادر است در حالت سرد (آفلاین) نیز کار کند؛ اما برای دریافت یا ارسال بیت کوین از طرق دیگر مسلماً نیاز به اینترنت وجود دارد.

امکان ایجاد دو حساب کاربری اصلی و یک حساب کاربری بیمه‌گذار (برای کاربران ایرانی قفل است) که باعث می‌شود بخشی از سرمایه شما بیمه شود عملاً از نقاط قوت کیف پول مای سیلیوم محسوب می‌شود.

اگر هم دوست دارید اقدام به باز کردن حساب بیت کوین کنید این مقاله هم به شما کمک زیادی خواهد کرد.

امنیت در کیف پول مای سیلیوم

امنیت در کیف پول مای سیلیوم

 

اما از هر چه که بگذریم سخن امنیت در بیت کوین خوش‌تر است! درواقع در دنیای بلاک چین امنیت دو بخش اساسی دارد. در بخش اول کاربران باید به کیف پول مای سیلیوم یا هر کیف پول دیگر اطمینان داشته باشند. این اطمینان ازاین‌جهت است که کیف پول مذکور اقدام به دزدیدن یا برداشتن بیت کوین‌های حساب کاربران خود نکند. این کاری است که برخی از کلاه‌برداران در لباس کیف پول به‌راحتی انجام می‌دهند.

کیف پول مای سیلیوم برای جلب اعتماد کاربران خود کاری جالب کرده است. کیف پول مای سیلیوم یک برنامه متن‌باز محسوب می‌شود؛ یعنی تمام کدهای نوشته‌شده برای برنامه به‌راحتی در اختیار کاربر قرار دارد و کاربر می‌تواند از زیر تا زبر برنامه کیف پول مای سیلیوم را موردبررسی قرار دهد. وقتی برنامه‌ای یک خط برنامه‌نویسی مشکوک ندارد و هیچ ارسال اطلاعاتی در میان این خطوط برنامه پیدا نمی‌شود، دیگر حرف‌وحدیثی باقی نمی‌ماند.

از طرف دیگر همین متن‌باز بودن باعث شده است کیف پول مای سیلیوم تا حد زیادی قابلیت شخصی‌سازی داشته باشد؛ یعنی یک کاربر حرفه‌ای می‌تواند کیف پولی را که دوست دارد از دل کیف پول مای سلیوم بسازد. این اتفاق جذاب برای همه کاربران محسوب می‌شود.
اما این تنها یک بخش از امنیت کیف پول مای سیلیوم بود. بخش اصلی این است که این کیف پول چگونه می‌تواند جلوی هکرها و دزدها را بگیرد؟

در صورتی که میخواهید بدانید مدت‌زمان انتقال بیت کوین به کیف پول چقدر است، حتما این مقاله را بخوانید.

کیف پول مای سیلیوم و استفاده از الگوریتم HD

کیف پول مای سیلیوم و استفاده از الگوریتم HD

 

الگوریتم HD یک قانون ریاضی است که در دنیای رمزنگاری از آن استفاده می‌شود. مسلماً ما در اینجا قصد نداریم که این الگوریتم را به‌صورت کامل واکاوی کنیم و به شکل تخصصی آن را موردبررسی قرار دهیم. تنها چیزی که شما باید از الگوریتم HD بدانید این است که بر اساس این الگوریتم آدرس ساخته‌شده برای هر بار انتقال یک آدرس جدید خواهد بود درحالی‌که آدرس‌های قبلی نیز معتبر هستند.
درواقع یک هکر برای دسترسی به یک سری از اطلاعات باید از ابزارهای ثابتی استفاده کند. وقتی این ابزار متغیر شوند عملاً دست او از رسیدن به اطلاعات کوتاه می‌شود.

این بزرگ‌ترین ترفند امنیتی است که کیف پول مای سیلیوم از آن بهره می‌برد. از طرف دیگر شما به‌جز این موضوع می‌توانید از طریق مشخص کردن یک پین (دلخواه) برای انتقال‌های خود امنیت دوم را درخواست کنید؛ یعنی به ازای هر بار انتقال شما باید پین خودتان را وارد کنید. در این صورت حتی اگر هکر یا دزد وارد کیف پول شما شود برای انتقال بیت کوین‌های حساب شما نیاز است که خود شما کد را وارد کنید.

 

ازاین‌روست که گفته می‌شود کیف پول مای سیلیوم یکی از بهترین‌ها ازنظر امنیت است. نکته جالب اینجاست که استفاده از این کیف پول رایگان است و خدمات اصلی آن‌که چیزی جز انتقال و دریافت بیت کوین است برای ایرانی‌ها فعال است؛ اما خدمات دیگر مانند خرید مستقیم بیت کوین و استفاده از شرایط بیمه‌ای عملاً برای کاربرانی غیر از ایرانی‌ها تعریف‌شده است.

 

[irp posts=”37248″ name=”مراجع قانونی آمریکا، جدی‌تر از همیشه با محدودیت‌هایی قوی برای رمزارزها”]

 

نصب کیف پول مای سیلیوم

نصب کیف پول مای سیلیوم

 

برای شروع نصب کیف پول مای سیلیوم بهتر است سراغ سایت اصلی و رسمی این شرکت بروید یا این‌که از طریق گوگل پلی یا اپ استور اقدام به دانلود و نصب برنامه کیف پول مای سیلیوم کنید.
بعد از نصب اولین سؤالی که از شما پرسیده می‌شود این است که آیا می‌خواهید یک اکانت جدید بسازید یا اکانت دیگری را بر روی این کیف پول فعال می‌کنید. با زدن گزینه ساخت اکانت جدید وارد محیطی تازه می‌شوید. در این مسیر شما باید اجازه استفاده از دوربین و برخی دسترسی‌های دیگر را به این برنامه بدهید. نگران نباشید، مای سلیوم هیچ دزدی اطلاعاتی از شما نمی‌کند!

محیط کاربری بسیار ساده و تقریباً با کمترین استفاده از گرافیک ساخته‌شده است. شما صفحه مقدار دارایی و ارسال و دریافت بیت کوین را به‌صورت پیش‌فرض رو به روی خودخواهید دید.
حال کافی است برای ارسال بیت کوین آدرس را وارد کنید و مقدار بیت کوین و همچنین مقدار دستمزد ماینر را مشخص کنید. برای دریافت نیز درخواست دریافت آدرس جدید را بزنید تا آدرس به‌صورت حروفی و QR کد در اختیار شما قرار بگیرد.
اگر کمی حرفه‌ای باشید کار با این کیف پول می‌تواند برای شما جذاب باشد.

 

بک آپ گیری

 

[irp posts=”37029″ name=”اتریوم از مسیر رشد خود خارج می‌شود”]

 

چند سؤال متداول

 

1- اگر گوشی هوشمندی که کیف پول مای سیلیوم روی آن نصب‌شده است خراب شود یا به هر دلیل امکان ورود به آن نباشد چه باید بکنیم؟
شما باید بعد از نصب کیف پول مای سیلیوم بلافاصله اقدام به بک آپ گیری کنید. در بک آپ گیری به شما یک ترکیب 12 کاراکتری داده می‌شود. شما باید این 12 کاراکتر را درجایی بنویسید و آن را نگه‌دارید. هر زمان ‌که نیاز به نصب مجدد کیف پول باشد شما به‌واسطه این 12 کاراکتر می‌توانید کیف پول خود و تمام بیت کوین‌های خودتان را زنده کنید.

2- آیا بعد از هر تراکنش نیاز به بک آپ گیری است؟
خیر، 12 کاراکتر داده‌شده یکتا است و برای هر کیف پول به‌صورت مجزا تعریف می‌شود؛ بنابراین شما نیازی نیز بعد از هر تراکنش اقدام به بک آپ گیری کنید.

3- در کیف پول مای سیلیوم چند اکانت رسمی می‌توانیم داشته باشیم؟
به‌طورکلی شما می‌توانید دو اکانت HD و یک اکانت بیمه‌ای داشته باشید. البته در مورد اکانت به ای نیز گفته شد که این امکان برای کاربران ایرانی غیرفعال است.

 

اگر میخواهید با نحوه ساخت کیف پول بیت کوین، دستگاه استخراج لایت کوین، کیف پول لجر و نحوه دریافت بیت کوین رایگان آشنا شوید و اطلاعات لازم را کسب نمایید، حتما این مقاله را بخوانید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.