کیف پول دیجیتال چیست؟ و تا چه میزان امن هستند؟

کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتال چیست؟ این اولین سؤالی است که هر معامله‌گر و هر سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال در اولین قدم خود به آن مواجه می‌شود. اصولاً در کنار مفهوم ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و … مفهومی دیگری به نام والت یا همان کیف پول آورده می‌شود. ازاین‌رو اصولاً یکی از سؤالات اساسی بسیاری از تازه‌کاران در این زمینه این است که بدانند کیف پول دیجیتال چیست؟ اصولاً سؤال کیف پول دیجیتال چیست؟ به شکل‌های مختلفی چون “والت چیست؟”، “bitcoin wallet چیست؟”، ” wallet btc چیست؟” پرسیده می‌شود. (اگر میخواهید بدانید bitcoin چیست حتما این مقاله را بخوانید)

اما به‌واقع کیف پول دیجیتال چیست؟ برای این‌که دقیقاً بدانیم کیف پول دیجیتال چیست؟ باید کمی به ماهیت ارزهای دیجیتال نگاه کنیم. ارزهای دیجیتال برخلاف سایر ارزهای رایج هیچ‌گونه بعد فیزیکی ندارد و عملاً نمی‌توان آن را به‌صورت لمسی حس کرد. این موضوع به نظر می‌رسید که بتواند ما را از شر داشتن حساب‌های بانکی و انواع روش‌های نگهداری فیزیکی و دیجیتالی پول حفظ کند؛ اما چیزی که در زمینه تجارت و پاسخ به سؤال کیف پول دیجیتال چیست؟ بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد این است که شما می‌خواهید به‌واسطه نقل‌وانتقال پول یا ارز موردنظر دادوستدی انجام دهید. ازاین‌رو ظرفی برای نگه‌داشتن ارزهای خود مانند یک حساب بانکی نیاز دارید.

در پاسخ به کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ باید گفت که ازآنجایی‌که ارزهای دیجیتال از پروتکل‌های مرسوم مالی و بانکی پیروی نمی‌کند و روش خاص خود را دارد، نمی‌توان انتظار داشت که بتوانیم این ارزهای دیجیتال را در بانک‌ها ذخیره کنیم. ازاین‌رو به یک‌چیز دیجیتالی نیاز داریم تا بتوانیم این ارزهای دیجیتال را در آن جمع کنیم و در صورت نیاز از آن ظرف دیجیتالی آن‌ها را خارج کنیم. به‌طورکلی به این ظرف دیجیتال کیف پول یا والت گفته می‌شود.

اگر هم میخواهید با آموزش ساخت کیف پول بیت کوین و بهترین کیف پول‌ بیت کوین آشنا شوید به این مقالات مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

کیف پول دیجیتال
کیف دیجیتال چیست

کیف پول دیجیتال چیست؟ (والت چیست)

برای درک سؤال والت ارز دیجیتال چیست؟ باید با ماهیت ارزهای دیجیتال آشنا شویم. این ارزها برخلاف فیات‌ها و ارزهای معمول امروزی ماهیت فیزیکی ندارند و اگر دقیق‌تر بخواهیم بگوییم این ارزها چیزی جز یک کد رمز چندرقمی بیشتر نیستند. این کدهای رمز به شیوه خاص و یکتایی تولید می‌شوند که در شبکه بلاک چین قرار می‌گیرند و این اتفاق باعث شده است که عملاً دزدیدن، ردیابی و کلاه‌برداری این ارزهای مالی به صفر برسد؛ بنابراین وقتی ارزهای دیجیتال ماهیتی کد مانند دارند، می‌توان در پاسخ کیف پول دیجیتال چیست؟ گفت که این والت ها در واقعیتی چیزی جز یک کلید عمومی (رمز عمومی) بیشتر نیست.

 

[irp posts=”24088″ name=”ارز دیجیتال چیست؟ و چه آینده‌ای در ایران دارد؟”]

 

درواقع در پاسخ کیف پول دیجیتال چیست؟ باید گفت این کیف‌های دیجیتال متشکل از یک رمز می‌باشند که می‌توان آن را مانند شماره‌حساب در اختیار دیگران گذاشت. در دنیای مهندسی به این کد، کلید عمومی گفته می‌شود. این کلید در رمزنگاری مسئولیت مسیریابی را بر عهده دارد؛ اما این کلید اختصاصی شماست که اجازه باز کردن این کیف را می‌دهد.

کیف پول دیجیتال چیست؟
کیف پول ارز دیجیتال چیست

بنابراین اگر بخواهیم تا به اینجای کار یک جمع‌بندی از تمام صحبت‌ها در مورد سؤال کیف پول دیجیتال چیست؟ داشته باشیم باید گفت که کیف‌های دیجیتال یک رمز عمومی بیشتر نیستند که این رمز می‌تواند در اختیار هرکسی قرار بگیرد. شما در یک خرید یا فروش این کلید عمومی را در اختیار فروشنده یا خریدار قرار می‌دهید تا مبلغ موردنظر از حساب شما کسر یا به حساب شما واریز شود.

اما مسئله مهم دیگر که باید در مورد سؤال کیف پول دیجیتال چیست؟ یا سؤال‌های این‌چنینی مانند والت چیست؟ bitcoin wallet چیست؟ wallet btc چیست؟ بررسی کنیم این است که با انواع کیف‌های دیجیتال آشنا شویم.

به‌هرحال این کیف‌ها قرار است ازنظر مالی و ارزش اقتصادی میلیون‌ها دلار را در خود نگهداری کنند. ازاین‌رو مسئله امنیت باعث شده است که با انواع پاسخ‌ها در مورد سؤال کیف پول دیجیتال چیست؟ روبه‌رو شویم. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این مسئله بیشتر صحبت کنیم.

bitcoin wallet چیست
کیف پول چیست – والت چیست

انواع پاسخ‌ها در مورد کیف پول دیجیتال چیست؟

همان‌طور که در بالاتر گفتیم مسئله امنیت باعث شده است که به‌طورکلی با انواع پاسخ‌های مختلف در قبال کیف پول دیجیتال چیست؟ روبه‌رو شویم.
درواقع کیف‌های پول دیجیتال تحت اختیار هیچ ارگان یا دولتی نیست و همین عامل باعث شده است که نسبت به حفظ امنیت آن کمی شک وجود داشته باشد؛ اما همان‌طور که در پاسخ اولیه کیف پول دیجیتال چیست؟ گفتیم هر کیف الکترونیکی از یک رمز عمومی و خصوصی تشکیل‌شده است.

مادامی‌که رمز خصوصی شما در دسترس کسی قرار نگیرد، این کیف‌های پول امنیت خود را حفظ می‌کنند. در نظر هک و شکسته شدن رمز خصوصی نیز باید گفت که به‌طورکلی سیستم کدگذاری هش و همچنین شبکه بلاک چین به‌طوری کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند که این اجازه را به کسی نمی‌دهد تا بخواهد از طریق کلید عمومی دست به شکستن کلید اختصاصی کند. پس‌ازاین بابت نیز مشکلی وجود ندارد.

کیف پول دیجیتال چیست؟
والت چیست

اما به‌هرحال نوع استفاده از این کیف‌ها و همچنین نوع امنیت فیزیکی که برای کلید اختصاصی خودمان در نظر می‌گیریم می‌تواند انواع پاسخ‌های مختلف برای کیف پول دیجیتال چیست؟ ایجاد کند.

 

[irp posts=”26557″ name=”کاهش کارمزدهای اتریوم از تابستان”]

 

به‌طور مثال در پاسخ به سؤال کیف پول دیجیتال چیست؟ باید گفت که یکی از بی‌ارزش‌ترین اما درعین‌حال قوی‌ترین کیف دیجیتالی را می‌توان کیف‌های کاغذی نامید. این کیف‌ها اصولاً هیچ پلتفرم خاصی ندارند و عملاً تحت هیچ نرم‌افزاری کارایی ندارند. شما نمی‌توانید به‌صورت لحظه‌ای میزان ورود و خروج سرمایه خود را چک کنید. این والت دیجیتالی تنها یک کد عمومی و خصوصی به‌صورت پرینت شده در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید سرمایه خودتان را جابه‌جا کنید، همین!

این مسئله باوجود این‌که کاربری را بسیار سخت کرده است و امروزه کمتر کسی سراغ این نوع کیف‌های دیجیتال می‌رود اما به‌طورکلی به سبب این‌که هیچ ارتباطی با دنیای اینترنت ندارد و تنها این امنیت فیزیکی آن است که اهمیت دارد. عملاً می‌توان گفت که این نوع کیف‌های دیجیتال از امن‌ترین کیف‌ها محسوب می‌شوند؛ اما بیایید با انواع دیگر کیف‌ها در پاسخ به سؤال کیف پول دیجیتال چیست؟ آشنا شویم.

wallet btc چیست
کیف دیجیتال چیست

دیگر انواع پاسخ‌هایی که می‌توان به سؤال کیف پول دیجیتال چیست؟

اما در پاسخ به سؤال کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ می‌توان از کیف‌های دسکتاپی، موبایلی، تحت وب و سخت‌افزاری نام برد. به‌طورکلی همه این‌ها بر اساس نوع استفاده‌ای که می‌تواند برای ما داشته باشد طرفداران خاص خودش را دارد. به‌طورکلی در پاسخ کیف پول دیجیتال چیست؟ یادتان باشد این خود شما هستید که ممکن است کلید خصوصی خودتان را در اختیار دیگران بگذارید.

در کلام بهتر یک هکر نمی‌تواند هیچ‌گاه به‌صورت مستقیم وارد سیستم بلاک چین شود و کلید خصوصی شمارا بدزدد؛ اما می‌تواند کاری بکند که خود شما این کلید را در اختیار او بگذارید. در این راستا، ده ها و صدها کیف دیجیتال تقلبی ساخته‌شده است که شما کلیدهای خودتان را به آن می‌سپارید و بعد از مدتی تمام سرمایه شما در دستان صاحب اصلی کیف پول قرار می‌گیرد. گاهی نیز کلاه‌برداران با جا زدن رمز کیف پول خودشان به‌جای رمز اصلی شما، خیلی راحت می‌توانند دارایی شمارا به نام خودشان ثبت کنند.

کیف پول دیجیتال
کیف پول چیست

ازاین‌رو نوع پاسخی که خود شما به کیف پول دیجیتال چیست؟ می‌دهید می‌تواند مشخص کند کدام نوع از انواع کیف‌های دیجیتالی می‌تواند برای شما مناسب باشد. به‌طورکلی کیف‌های دسکتاپی و موبایلی کیف‌های نرم‌افزاری هستند که بدون نیاز به اینترنت می‌توانند دارایی شمارا نشان بدهند؛ اما برای به‌روزرسانی باید به اینترنت متصل باشند. این‌که این نوع کیف‌ها هرلحظه نیاز به اتصال به اینترنت ندارند امنیت خوبی نسبت به کیف‌های تحت وب دارند.

این کیف‌ها عملاً همیشه در معرض حمله هکرها قرار دارد و شما با یک اشتباه به‌راحتی می‌توانید در دام این نوع کلاه‌برداری‌ها قرار بگیرید؛ اما به‌واقع می‌توان کیف‌های سخت‌افزاری را امن‌ترین و در دسترس ترین کیف‌های دیجیتال دانست. این کیف‌ها وابسته به یک عامل فیزیکی و سخت‌افزاری مانند یک فلش مموری خاص است. این فلش مموری مادامی‌که متصل به سیستم شما باشد می‌توانید از کیف پول خود استفاده کنید؛ بنابراین عملاً این نوع کیف‌ها امنیت بسیار بالایی دارند. این نوع کیف را می‌توان یک پاسخ مناسب به کیف پول دیجیتال چیست؟ دانست.

کیف پول دیجیتال چیست؟
wallet چیست – والت ارز دیجیتال چیست

خلاصه کلام و پاسخ‌هایی که به کیف پول دیجیتال چیست؟ دادیم.

به‌طورکلی در مورد سؤال کیف پول دیجیتال چیست؟ سعی کردیم در این مقاله به‌طور کامل صحبت شود. درواقع سؤال کیف پول دیجیتال چیست؟ یک سؤال کلی اما اساسی است. کیف‌های پول دیجیتال امروز عاملی است که نمی‌توان به‌راحتی آن‌ها را دست‌کم گرفت. به‌هرحال بازارهای ارز دیجیتال امروز در حال رونق گرفتن هستند و بسیاری دوست دارند که در این بازارها فعالیت داشته باشند. ازاین‌رو سعی کردیم که در این مقاله پاسخ درخوری به کیف پول دیجیتال چیست؟ بدهیم.

یک نکته پایانی در مورد کیف پول دیجیتال چیست؟ این است که این کیف‌ها بسته به نوع خدمات و پشتیبانی‌هایی که ارائه می‌کنند می‌توانند بسیار مختلف و متعدد باشند. به‌طور مثال در پاسخ به کیف پول دیجیتال چیست؟ باید گفت که اکثر این کیف‌های دیجیتالی توانایی نقل‌وانتقال بیت کوین(برای انتقال بیت کوین به‌ حساب بانکی این مقاله را بخوانید)را دارد اما برای این‌که بتوانید سایر ارزهای دیجیتال را جابجا کنید باید کیف دیجیتالی را پیدا کنید قابلیت انتقال این ارز را داشته باشد. معمولاً سایت اصلی این رمز ارزها کیف‌های مناسبی را برای انتقال ارزهای خود معرفی می‌کنند.

به‌طورکلی در نظر داشته باشید که پاسخ به کیف پول دیجیتال چیست؟ بیشتر بستگی به خود شما دارد. شما بر اساس نیاز خودتان و همچنین نوع کاربری که از این ارزها و کیف‌های دیجیتال انتظار دارید، می‌توانید پاسخ مناسبی برای کیف پول دیجیتال چیست؟ پیدا کنید.

 

[irp posts=”24161″ name=”سرمایه‌گذاری در بورس یا ارز دیجیتال کدام‌یک بازده بیشتر دارد؟”]

 

ما در این مقاله در مورد کیف پول دیجیتال و امنیت بودن آن صحبت کردیم،بسیاری از علاقه مندان به حوزه بیت کوین میخواهند بدانند چطور میشود تبدیل بیت کوین به تومان را انجام داد و همچنین اگر نمیدانید تبدیل ساتوشی به تومان چگونه انجام میشود این مقاله را از دست ندهید!!

و همین طور اگر میخواهید با ساده تر کردن فرایند معامله و دوره آموزش ارز دیجیتال رایگان و معایب کیف پول کوینومی و کیف پول لجر آشنا شوید و اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنید به این صفحات مراجعه نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بنیتا
بنیتا
2 سال قبل

خیلی عالی ومفید توضیح دادید .از صفر تا صد کاملا آموزش داده شده .در واقع برای من که هیچ چیزی در مورد ارز دیجیتالی و …نداشتم با خواندن مطالب این جا کاملا واضح و قابل درک بود و ممنون از مطالب خوب و بروز و کاملتون …زنده باشید

بنیتا
بنیتا
2 سال قبل

باسلام وسپاس خیلی عالی ومفید توضیح دادید .از صفر تا صد کاملا آموزش داده شده .در واقع برای من که هیچ چیزی در مورد ارز دیجیتالی و …نداشتم با خواندن مطالب این جا کاملا واضح و قابل درک بود و ممنون از مطالب خوب و بروز و کاملتون …زنده باشید

مدیر سایت
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  بنیتا

سپاس
موفق باشید

سمی
سمی
2 سال قبل

بسیار عالی ممنون

سایه
سایه
2 سال قبل

فقط قسمت کمی از بیت کوین باقی مانده و تا چند سال آینده تمام خواهد شد اگر این موضوع صحت داشته باشد کسانی که زودتر سود دریافت کرده اند برنده هستند .

اکبر
اکبر
2 سال قبل

سلام آیا رمز کیف پول تغییر میکند یا میتوانم از نام افزار دیگر دوباره کیف پول ایجاد کنم یا نه

مدیر سایت
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  اکبر

سلام
تا خودتان رمز کیف پول را عوض نکنید رمز آن تغییر نمیکند
بله میتوانید با نام افراد دیگر و یا حتی با نام خودتان چندین کیف پول ایجاد کنید

زهره اسمعیلیان
زهره اسمعیلیان
1 سال قبل

سلام .وقت بخیر یه سری از کانالهای تلگرامی خارجی میگن مثلا ۱۰۰ دلار سرمایه گذاری کن ۳۱۰۰ تا ظرف ۲۴ ساعت بردار (اظهار میکنن با رباتشون معامله طلا یا ارز دیجیتال انجام میدن )
میگن binance رو نصب کن و ۱۰۰ دلار رو بذار تو کیف پول دیجیتال ،تا بقیه مراحل رو توضیح بدیم .میشه بگین وقتی قراره رمز کیف پول خصوصی باشه ،چطور برداشت میکنن ؟

زهره اسمعیلیان
زهره اسمعیلیان
1 سال قبل

سلام .وقت بخیر یه سری از کانالهای تلگرامی خارجی میگن مثلا ۱۰۰ دلار سرمایه گذاری کن ۳۱۰۰ تا ظرف ۲۴ ساعت بردار (اظهار میکنن با رباتشون معامله طلا یا ارز دیجیتال انجام میدن )
میگن binance رو نصب کن و ۱۰۰ دلار رو بذار تو کیف پول دیجیتال ،تا بقیه مراحل رو توضیح بدیم .میشه بگین وقتی قراره رمز کیف پول خصوصی باشه ،چطور برداشت میکنن ؟

مدیر سایت
مدیر
1 سال قبل

سلام
شک نکنید که کلاه برداری هست وگرنه همه میرفتن تو این سایت ها و هیچ کس نیاز نبود کار کنه.

زهره اسمعیلیان
زهره اسمعیلیان
1 سال قبل

نمونه این پیشنهادات .

CHRISTMAS WEEKEND INVESTMENT PLAN AVAILABLE ✅
???????????

‼️?ULTIMATE PLAN??‼️
Invest $100  ?to earn$1000?
Invest $200 ?to earn$2000?
Invest $300? to earn $3000?
Invest $400? to earn $4000?
Invest $500? to earn $5000?
Invest $600? to earn $6000?
Invest $700? to earn $7000?
Invest $800? to earn $8000?
Invest $900? to earn $9000?
PROFIT WITHIN 2 DAYS

?VIP PLAN??
Invest $1000? to earn $10,000?
Invest $2000? to earn $20,000?
Invest $3000? to earn $30,000?
Invest $4000? to earn $40,000?
Invest $5000? to earn $50,000?
Invest $10,000? to earn $100,000?
Invest $20,000? to earn $150,000?
Invest $30,000? to earn $200,000?
Invest $40,000? to earn $250,000?
Invest $50,000? to earn $300,000?
PROFIT WITHIN 3 DAYS

?GOLD PLAN??
Invest 1BTC to earn 3BTC
Invest 2BTC to earn 6BTC
Invest 3BTC to earn 9BTC
Invest 4BTC to earn 12BTC
Invest 5BTC to earn  15BTC
Invest 6BTC earn 16BTC
Invest 7BTC earn 19BTC
Invest 8BTC earn 22BTC
Invest 9BTC earn 25BTC
Invest 10BTC earn 28BTC
PROFIT IN 4 DAYS

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.