کلاه‌برداری رمز ارزی در قالب ایلان ماسک

کلاه‌برداری رمز ارزی در قالب ایلان ماسک

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) ایالات‌متحده آمریکا، دریافته است که در دو ماه گذشته کلاه‌برداران رمز ارزی سود بسیاری به دست آورده‌اند و تعداد بسیاری از آن‌ها هویت افراد برجسته‌ای در حوزه رمزارزها، مانند ایلان ماسک را جعل کرده‌اند. یافته‌ها نشان می‌دهند که کلاهبردای‌های حوزه سرمایه‌گذاری‌های رمز ارزی، در ماه اکتبر 2020، از زمان شروع پاندمی کرونا و قرنطینه عمومی، رشد چشم‌گیری داشته است و دراین‌بین نزدیک به 7000 نفر از دست رفتن بیش از 80 میلیون از دارایی‌هایشان را، توسط کلاه‌برداران رمز ارزی در 6 ماه بعدی، گزارش کرده‌اند.

[irp posts=”29906″ name=”آمریکا دلار چاپ می کند، بیت کوین گران می شود؟”]

Consumer Sentinel در FTC گزارش کرده است که بیشتر این دزدها و کلاه‌برداران با جعل هویت هنرمندان، سلبریتی‌ها و یا افراد تأثیرگذار در حوزه رمزارزها، در قالب آن‌ها وعده داده‌اند که هر مقدار رمز ارزی که افراد به‌حساب آن‌ها انتقال دهند را چند برابر خواهند کرد. بیش از 2 میلیون دلار دارایی دیجیتالی از طریق افرادی که خود را به‌جای ایلان ماسک معرفی کردند، در 6 ماه گذشته کلاه‌برداری شده است. داده‌ها نشان می‌دهند که افزایش کلی کلاه‌برداری‌های رمز ارزی توسط این اشخاص، هرسال 12 برابر بیشتر شده است. متوسط خسارات گزارش‌شده توسط قربانیان نیز با 1000 درصد رشد، به 1900 دلار در 12 ماه رسیده است.

کلاه‌برداری‌های رمز ارزی بسیاری در 12 ماه گذشته گزارش‌شده‌اند.در 11 ام ماه مه، Business Insider گزارش کرده است که کلاه‌برداران از ظاهر و مشخصات مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، در برنامه زنده شنبه‌شب در 8 مه استفاده کرده‌اند تا 5 میلیون دلار داج کوین را سرقت کنند. طبق این گزارش‌ها کلاه‌برداران برنامه‌های زنده‌ای را در یوتیوب، باهدف قرار دادن افرادی که عبارت Elon Musk SNL را جستجو می‌کردند، پخش کردند.

[irp posts=”29442″ name=”ازنظر جفری ساکس بیت کوین هیچ ارزشی ندارد!”]

این پخش‌های ساختگی لینک‌هایی را در اختیار افراد گذاشتند که آن‌ها را به سمت سایتهایی مشکوک هدایت می‌کرده تا داج کوین به دست آورند و دریکی از آن‌ها گفته‌شده بود: “ایلان ماسک 500000000 داج کوین را بخشیده تا میان سرمایه‌گذاران و دارندگان رمزارزها توزیع شوند. هرکسی می‌تواند تعدادی دریافت کند تنها کافی است از سایت دیدن کنید.” از قربانیان خواسته می‌شد تا داج کوین‌های خود را جهت دو برابر شدن به‌حساب جعلی که به آن‌ها داده می‌شد انتقال دهند.

در روز یکشنبه 9 مه، FTC نشانی کلاه‌بردارانی را شناسایی کرد که حدود 9.7 میلیون داج کوین به ارزش 5 میلیون دلار دریافت کرده بودند. FTC ذکر کرد افرادی که در بازه سنی 20 تا 49 سال هستند، پنج برابر بیشتر از افراد مسن‌تر دارایی‌هایشان را در این کلاه‌برداری‌ها ازدست‌داده‌اند و بیشتر از آن‌ها، افرادی که در محدوده 20 و 30 سالگی بوده‌اند در طول این شش ماه دارایی بیشتری را ازدست‌داده‌اند.‌

[irp posts=”24112″ name=”پشتوانه بیت‌ کوین چیست؟ آیا می‌توان به بیت‌ کوین اعتماد کرد؟”]

لینک منبع:

https://cointelegraph.com/news/elon-musk-impersonators-make-bank-as-crypto-scammers-profits-surge

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.