کلاه‌برداران رمزارزی، از شبکه‌ای بزرگ در دنیای رمزارزها سوءاستفاده کردند

کلاه‌برداران رمزارزی، از شبکه‌ای بزرگ در دنیای رمزارزها سوءاستفاده کردند

خبرگزاری رمزارزی Crypto Briefing، در روز دوشنبه اعلام کرد که توسعه‌دهندگان Polywhale Finance، یکی از زیرمجموعه‌های شبکه Polygon، پروژه‌ای در حال انجام را ترک کرده و بنظر می‌رسد که این خروج آنها، یک اقدام کلاه‌برداری به ارزش 1 میلیون دلار باشد. موسسین Polywhale Finance به جرم کلاه‌برداری بوسیله فروش توکن‌هایشان طی آخرین رکود قیمت رمزارزها، متهم شدند. در یک گروه تلگرامی که به این پروژه اختصاص داده شده بود، Polywhale Finance دلایلی چون اقتصاد توکنی ضعیف، چشم‌اندازی منفی از بازار و رقابت را به عنوان بزرگترین دلایل خود برای خروج از پروژه مطرح کرده است.

[irp posts=”24449″ name=”آیا بیت کوین قانونی است؟ سیر تا پیاز قوانین بیت کوین در ایران”]

البته اعضای این جامعه بر این باورند که این خروج آنها، نیتی بدخواهانه داشته است. در ابتدای این اقدام، گروه تلگرامی Polywhale Finance به طور دائم بسته شد و در پی آن اعضای این شبکه اجتماعی قانع شدند که تمام این پروژه یک اقدام کلاه‌برداری بوده است. پس از آن زمان، اعضای این شبکه یک گروه تلگرامی جدید ساخته و نام آن را “Polywhale Rugged” گذاشتند. سپس در آن پیامی را نوشته و پین کردند که بدین صورت است:” هشدار: تمامی مبالغ موجود در کیف پول Treasury به کیف پول DEV منتقل شده و از آنجا 1.04 میلیون دلار برداشت شده است.”

کلاه‌برداران رمزارزی، مبلغ بسیار زیادی را به سرقت بردند.بنابه گفتی یکی از اعضا به نام Exceptional، کیف پول Treasury در 9ام ژوئن 5 میلیون توکن داشته است. در اوایل امروز، یکی از اعضا به نام SK متوجه شد که موجودی کیف پول Treasury به 1.6 میلیون کاهش پیدا کرده است. او فورا از گروه اخراج شده و پست او پاک شد. پیام وی بدین شکل بود:” در ساعت 12 ظهر، این کیف پول تنها 200000 دلار موجودی دارد و 1.4 میلیون آن به کیف پول DEV منتقل شده است.

[irp posts=”30404″ name=”انتقال بیت کوین به‌ حساب بانکی در کمتر از 5 دقیقه! آموزش قدم‌به‌قدم”]

” Polywhale Finance در وبسایت خود ادعا کرده است که بیش از 3.6 میلیارد دلار را در پلتفرم خود محفوظ داشته است. این شرکت در آوریل 2021 توسط یک گروه ناشناس تاسیس شد. شرکت Polygon صاحب شبکه‌ای بزرگ در دنیای رمزارزها است و Polywhale Finance نیز در این شبکه مشغول به فعالیت بوده است. این شرکت بزرگ تا به کنون اعلامیه‌ای در خصوص این شرکت کلاه‌برداری بیان نکرده است.

[irp posts=”31869″ name=”اوج‌گیری بی‌سابقه بیت کوین و مفاد جدید صنعت و معدن برای ماینرها”]

لینک منبع:https://cointelegraph.com/news/polywhale-finance-founders-accused-of-rug-pull-amid-abrupt-shut-down

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.