لیست کشورهایی که بیشترین استخراج بیت کوین را در سال 2022 خواهند داشت؟

کشورهایی که بیشترین استخراج بیت کوین را دارند

تا انتهای سال 2021 میلادی کشورهایی که بیشترین استخراج بیت کوین را دارند به ترتیب عبارتند از چین، آمریکا، قزاقستان، روسیه، ایران، مالزی است. در این بین چین با در اختیار داشتن بیش از 50 درصد استخراج بیت کوین مسلما بیشترین ماینینگ را به خود اختصاص دهد. با توجه به این مسئله می خواهیم بدانیم که کدام کشورها در سال 2022 بیشترین استخراج را خواهند داشت. در ادامه مقاله بیت‌کوین ماینینگ روی گوشی تلفن همراه را هم مطالعه کنید.

برای دقیق تر کردن پیش بینی ها از لیست کشورهایی که بیشترین استخراج بیت کوین در سال 2022 را خواهند داشت باید از چند فاکتور مهم استفاده کنیم.

اول فاکتور و ابزاری که می توانیم به آن اتکا کنیم، نمودار استخراج بیت کوین طی چند سال گذشته است. این نمودار به خوبی نشان می دهد که وضعیت کشورهای مختلف نسبت به یک دیگر چگونه است. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم وضعیت بیت کوین و سختی آن است.

همچنین نکته مهم دیگر مقبولیت بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین(bitcoin چیست) در این کشورهاست. مجموعه این موارد می تواند ما را به پیش بینی دقیقی از وضعیت کشورهایی که بیشترین استخراج بیت کوین را دارند برساند. با ما همراه باشید.

بر اساس آمار کشورهایی که بیشترین استخراج بیت کوین را دارند کدامند؟

همانطور که در بالا بیان کردیم کشورهای چین، آمریکا، قزاقستان، روسیه، ایران و مالزی طی سال گذشته بیشترین آمار استخراج را به خود اختصاص داده اند.
در نگاه اول به نظر می رسد که در این لیست یک ناهمگونی خاصی وجود دارد. در واقع سطح کشورهایی مانند چین و آمریکا با کشورهایی مانند ایران و قزاقستان و مالزی کاملا متفاوت است. همین موضوع باعث شده است که در کنار یک دیگر قرار گرفتن این دو دسته از کشورها در یک لیست واحد کمی عجیب به نظر برسد.

اما واقعیت این است که این اتفاق به سبب ذات خاص سیستم ارزهای دیجیتال و بیت کوین است. بازار ارزهای دیجیتال و به طور خاص بیت کوین به نوعی است که کشورهای بسیار پیشرفته و کاملا پیش رو تمایل زیادی به استفاده از آن دارند. اما نکته ای که وجود دارد این است که این سیستم در اختیار هیچ دولت یا نهاد خاصی قرار ندارد.

همین مسئله فرصتی برای کاربران و افراد کشورهایی با اقتصاد نسبتا ضعیف قرار داده است که بتوانند با حضور در این بازارها به نوعی ضعف اقتصادی جامعه خودشان را جبران کنند و فشار ضعف اقتصادی را در زندگی خودشان کم تر کنند.

در واقع در کشورهایی مانند چین و آمریکا این دولت ها هستند که جامعه را به سمت استخراج پیش می برند و در کشورهایی مانند ایران این خود کاربران هستند که برای فرار از مشکلات اقتصادی و برای حفظ ارزش سرمایه ای به سراغ این بازارها می آیند.

یکی از نشانه های این موضوع را می توان در کاهشی بودن روند استخراج بیت کوین در چین دانست. در سال 2019 چین نزدیک به 75 درصد استخراج بیت کوین را در اختیار داشت. اما با چرخش دیدگاه حکومت چین نسبت به بازار ارزهای دیجیتال امروز شاهد این هستیم که چین تنها 50 درصد استخراج را به اختیار خود در آورده است. پیش بینی می شود که طی سال جاری این مقدار کمتر شود و آمریکا درصد بیشتری به خود اختصاص دهد.

 

[irp posts=”46345″ name=”700 هزارمین بلاک شبکه بلاکچین بیت کوین هم استخراج شد!”]

لیست کشورهایی که بیشترین استخراج بیت کوین

تنها 2 میلیون باقی مانده!

در ابتدای آوریل سال 2022 استخراج بیت کوین توانست به رقم 19 میلیون برسد. بنابراین تنها دو میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده است. البته با توجه به افزایش سختی استخراج پیش بینی می شود که حداقل به صد سال زمان برای استخراج این دو میلیون بیت کوین باقی مانده نیاز باشد.
همین موضوع به خوبی نشان می دهد که ماینر ها برای ادامه کار لازم است که سراغ سیستم ها و دستگاه های به روز تر و قوی تری بروند.

از این رو در سال جدید احتمالا آمریکا بتواند درصد بالاتری به خود اختصاص دهد و با توجه به سرکوب های دولت چین پیش بینی می شود که در سال جدید چین سقف 50 درصدی خود را از دست می دهد.
از طرف دیگر با توجه به تحریم هایی که کشورهایی مانند ایران و روسیه درگیر آن هستند به نظر می رسد دستگاه و وسایل استخراج با سختی بسیار در اختیار ماینرها قرار بگیرد.

این مسئله با توجه به مخالفت دولت ایران نسبت به ارزهای دیجیتال بیشتر خودش را نشان می دهد. از این رو پیش بینی می شود که ایران جایگاه خود را در این جدول از دست بدهد و کشورهایی مانند مالزی و آلمان جای ایران را در این رده بندی بگیرند.

از طرف دیگر قزاقستان موقعیت بهتری خواهد داشت. چرا که دولت این کشور حمایت خوبی از بازار ارزهای دیجیتال دارد و امکانات و دستگاه های جهانی به راحتی در اختیار ماینرهای این کشور قرار می گیرد. از این رو احتمالا در سال جدید قزاقستان بتواند خودش را با آمریکا وارد رقابت کند و بازار از دست رفته چین را برای خود کنند.(در ادامه مقاله آینده استخراج ارزهای دیجیتال را هم بخوانید)

 

[irp posts=”24765″ name=”یارانه انرژی برای استخراج رمز ارزها ارائه نمی‌شود!”]

 

کشورهایی که بیشترین استخراج بیت کوین را دارند

پیش بینی آینده!

بنابراین اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم کشورهایی که بیشترین استخراج بیت کوین را دارند می توانند چین، آمریکا، قزاقستان و مالزی باشد.
البته ایرانی ها همیشه جهان را شگفت زده کرده اند! با این حال نمی توان چندان امیدوار بود که با افزایش سختی ایرانی ها بتوانند بیش از این ها پیش بروند.

از طرف دیگر روسیه با توجه به جنگی که آغاز کرده درگیر تحریم ها و محدودیت های مالی بسیاری شده است. از این رو دولت این کشور به شدت به بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین وابسته است. از این رو پیش بینی می شود که در سال جدید روسیه بتواند به نوعی فرصت از دسته رفته در این بازار را جبران کند. با حمایت های دولتی و در اختیار گذاشتن امکانات مختلف از جمله برق ارزان در اختیار ماینر ها احتمالا روسیه نیز بتواند موقعیت خوبی در این بازار برای خود کند.

حال باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقاتی رخ می دهد. این پیش بینی ها تنها بر اساس آمار و ارقامی است که طی سال های گذشته جمع آوری شده و به نظر می رسد روند آن در سال 2022 میلادی نیز تکرار شود. نظر شما چیست؟

در ادامه مقاله لیست سرمایه داران بیت کوین را مطالعه بفرمایید

 

سوالات متداول

1- ليست کشورهايي که بيشترين استخراج بيت کوين را دارند کدام هاست؟
کشورهايي مانند چين، آمريکا، قزاقستان، مالزي و احتمالا ترکيه در سال جديد مي توانند جزو برترين کشورهاي استخراج کننده بيت کوين باشند.

2- وضعيت ايران در سال 2022 در زمينه ماينينگ چگونه خواهد بود؟
با توجه به افزايش درجه سختي بيت کوين و همچنين تحريم بودن ايران پيش بيني مي شود دستگاه هاي ماينينگ قوي و جديد با قيمت بسيار بالا به کشور وارد شود. همين موضوع از تعداد ماينرها کمتر مي کند. از طرف ديگر با توجه به افزايش تعرفه برق در کشور به نظر مي رسد ايران در سال جاري و سال هاي بعدي نتواند موقعيت خوبي در اين رده بندي به خود اختصاص دهد.

 

[irp posts=”51267″ name=”ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در چین، به کام آمریکا و دیگران”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.