لیست شرکت های دارای افزایش سرمایه در سال 1400

لیست شرکت های دارای افزایش سرمایه در سال 1400

افزایش سرمایه یکی از مفاهیم جذاب بورس و بازار سرمایه محسوب می شود که همواره مورد توجه سهامداران خرد و کلان قرار دارد. افزایش سرمایه ذاتا جذاب است و از دید بلند مدت این افزایش سرمایه می تواند در بسیاری از موارد سودآور و مفید باشد. از این رو استراتژی بسیاری از سهامداران این است که ببیند کدام شرکت ها افزايش سرمايه دارند و سراغ آن ها بروند. این استراتژی در نوع خود می تواند سود آوری خوبی برای سهامدار داشته باشد. اما سوال اصلی است که از کجا بدانیم کدام شرکت ها افزايش سرمايه دارند؟

پیدا کردن این که کدام شرکتها در سال 1400 افزایش سرمایه دارند می تواند برای سهامداران به خصوص سهامداران نیمه حرفه ای و حرفه ای اهمیت بالایی داشته باشد. اما چگونه می توان به لیست این شرکت ها دسترسی داشت؟

احتمالا الان منتظر این هستید که در پاسخ سوال ” کدام شرکت ها افزايش سرمايه دارند؟ یا  لیست افزایش سرمایه های سال ۱۴۰۰” لیستی از انواع شرکت های مختلف را برای شما بیان کنیم. اما این روش دو اشکال بسیار اساسی دارد.

اول این که از زمان نگارش این متن تا زمانی که شما آن را می خوانید احتمال این که تعدادی از لیست شرکت های افزایش سرمایه خارج شوند و تعدادی دیگر به آن اضافه شود بسیار وجود دارد. بنابراین عملا تکیه بر این چنین لیست هایی عملا غیر منطقی است.

از طرف دیگر وقتی می خواهیم بدانیم کدام شرکتها افزایش سرمایه دارند باید این موضوع را نیز مشخص کنیم که منظور ما از افزایش سرمایه دقیقا کدام مرحله از آن است؟ آیا به دنبال شرکت هایی هستیم که در مرحله برگزاری مجمع هستند؟ آیا شرکت هایی را می خواهیم پیدا کنیم که افزایش سرمایه آن ها ثبت شده است؟ یا به دنبال آن دسته از شرکت های می گردیم که به تازگی مجوز افزایش سرمایه خود را از سازمان بورس و حسابرس دریافت کرده اند؟ می بینید! نمی توان عملا تنها به یک لیست ساده از تعدادی شرکت اکتفا کرد.

 

کدام شرکتها افزایش سرمایه دارند؟

 

تا این جای داستان مشخص شد که ما قرار نیست در این مقاله به شما لیستی ارائه دهیم و بگوییم که کدام شرکتها افزایش سرمایه دارند. عملا این چنین کاری نه تنها از عهده ما بلکه از بسیاری سایت ها و گروه های بورسی خارج است.

از طرف دیگر سوال مهم این است که شما از کجا می دانید که ما قرار است لیست درستی به شما ارائه کنیم؟ شاید در این بین سهامی را معرفی کنیم که عملا نه قصد افزایش سرمایه دارد و نه در شرف انجام آن است. شاید قصد ما ایجاد یک موج و جذابیت برای این سهام است تا با جذب تقاضا قیمت آن سهم را افزایش دهیم و در این حالت خودمان با سود کلان از سهم خارج شویم!!!

 

[irp posts=”22384″ name=”انواع سهام شرکت‌ها/روش و چگونگی معامله”]

 

کدام شرکت ها افزايش سرمايه دارند
افزايش سرمايه – افزایش سرمایه های جذاب

شاید تعجب کرده باشید، اما این کاری است که بسیاری سایت ها و گروه های بورسی انجام می دهند. پس به جای این که به دنبال این باشید که بدانید کدام شرکت ها افزايش سرمايه دارند، بهتر است این سوال را بپرسید که چرا ما این اطلاعات را داریم و خود شما نمی توانید به صورت مستقیم به آن دسترسی داشته باشید!

در کلام ساده تر احتمالا یا ما و دیگر سایت های مربوط به بازار سرمایه علم غیب داریم و به صورت غیبی می فهمیم که کدام شرکت ها افزايش سرمايه دارند و یا این که شبانه روز اطلاعات و اخبار را در سایت های مختلف چک می کنیم تا به لیست معتبری برسیم و یا این که از یک رانت اطلاعاتی مطلع هستیم.

اما باید گفت که ما هیچ کدام از این روش ها را استفاده نمی کنیم. برای این که بدانیم کدام شرکتها افزایش سرمایه دارند از سامانه کدال استفاده می کنیم. سامانه ای که همین الان هم در اختیار شما قرار دارد و می توانید تمام اطلاعات از جمله لیست انواع شرکت هایی که افزایش سرمایه دارند را از آن پیدا کنید.

پس به جای این که منتظر باشید بخواهیم به شما لیستی از شرکت های افزایش سرمایه بدهیم و بگوییم که کدام شرکت ها افزايش سرمايه دارند، می خواهیم به شما ماهی گرفتن یاد بدهیم، با ما همراه باشید.

کدام شرکت ها افزايش سرمايه دارند
سهام های دارای افزایش سرمایه

سامانه کدال چیست؟

همانطور که می دانید بازار بورس و سرمایه محلی است که همه چیز در آن شفاف است و هیچ رانت و اطلاعات پنهانی در آن وجود ندارد. کوچک ترین تصمیمات و کوچکترین حرکت شرکت ها باید اطلاع رسانی شود. این اطلاعیه ها در سامانه ای تحت عنوان سامانه کدال به صورت منظم و لحظه ای قرار می گیرد. شما با جست و جوی عبارت ” کدال ” می توانید به سرعت به این سامانه وارد شوید.

پس می توانیم حدس بزنیم که برای این که بدانیم کدام شرکتها در سال 1400 افزایش سرمایه دارند باید سراغ این سامانه برویم. مسئله ای که وجود دارد این است که این سامانه به سرعت به روز می شود و تمامی اطلاعات شرکت ها به واسطه ناشران در آن قرار می گیرد. شما به عنوان یک سرمایه گذار یا سهامدار می توانید تمام اطلاعات مهم در مورد سهم های مختلف را در از طریق این سامانه به دست بیاورید.

مسلما این چنین سامانه ای با این حجم از اطلاعات باید فیلترها و ابزارهای مختلفی برای پیدا کردن اطلاعات در اختیار کاربران خود قرار دهد. در غیر این صورت عملا حجم بالای اطلاعات مانع از استفاده بهینه از این سامانه می شود.

شما بعد از ورود به سامانه کدال روی جست و جوی اطلاعیه ها کلیک کنید. در کناره سمت راست فیلتر های مختلفی از جمله نام نماد، وضعیت ناشر، گروه اطلاعیه، نوع شرکت و نوع اطلاعیه قرار گرفته است. همچنین شما می توانید جست و جوی خودتان را دقیق تر و بر اساس شماره پیگیری، کد اطلاعیه، تاریخ انتشار آن و … پیدا کنید.
بنابراین عملا می توانیم بگوییم که نه تنها برای پیدا کردن پاسخ سوال ” کدام شرکت ها افزايش سرمايه دارند؟ ” بلکه برای پاسخ بسیاری از سوالات خودمان می توانیم از کدال استفاده کنیم.

 

[irp posts=”19148″ name=”معرفی نماد شرکت‌های بورسی و ضریب بتای شرکت‌های بورسی”]

 

لیست شرکت های دارای افزایش سرمایه در سال 1400
لیست افزایش سرمایه های سال ۱۴۰۰

کدام شرکت ها افزايش سرمايه دارند؟ پاسخ در کدال

 

همانطور که در بالا توضیح دادیم بعد از ورود به سامانه کدال، عبارت جست و جوی اطلاعیه را کلیک کنید. حال شما به دنبال این هستید که بدانید کدام شرکت ها افزایش سرمایه دارند. بنابراین عملا نمی توان از فیلتر ” نام نماد ” استفاده کرد. بنابراین سراغ فیلترهای دیگر می رویم.

در فیلتر ” وضعیت ناشر ” را باید مشخص کنید. در این جا ذکر یک نکته لازم است. کدال سامانه ای است که شرکت های غیر بورسی و فرابورسی بر اساس قوانین مختلف می توانند در آن اطلاعیه های خودشان را منتشر کنند. پس برای این که این شرکت ها از لیست جست و جوی شما حذف شود می توانید ” پذیرفته شده در بورس ” یا ” پذیرفته شده در فرابورس ” را انتخاب کنید.

اصلی ترین کار را باید در فیلتر ” گروه اطلاعیه ” انجام دهید. در این فیلتر به دنبال عنوان ” افزایش سرمایه ” بگردید. بنابراین اگر همین الان دستور جست و جو را بدهید شرکت هایی را به شما نمایش می دهد که در یکی از مراحل افزایش سرمایه قرار دارد. اما این شاید برای بسیاری از سرمایه گذاران چندان جذاب نباشد.

از این رو سراغ فیلتر ” نوع اطلاعیه ” بروید. در این فیلتر شما می توانید مشخص کنید که به دنبال کدام مرحله از افزایش سرمایه می گردید. مثلا با انتخاب ” آگهی ثبت افزایش سرمایه ” شرکت هایی به شما نمایش داده می شود که افزایش سرمایه خودشان را تکمیل کرده اند و در واقع افزایش سرمایه آن ها انجام شده است.
شما با استفاده از فیلتر تاریخ می توانید به طور دقیق تر به دنبال شرکت هایی برگردید که در سال 1400 در یکی از مراحل افزایش سرمایه قرار دارد.

 

لیست شرکت های دارای افزایش سرمایه در سال 1400
کدام شرکت ها افزايش سرمايه دارند

سوالات متداول

1- کدام شرکت ها افزايش سرمايه دارند؟
شما با مراجعه به سامانه کدال و جست و جوی اطلاعیه ها می توانید به سادگی لیست کامل این شرکت ها را به دست بیاورید. به شما پیشنهاد می کنیم که سعی کنید تنها به کدال و اطلاعیه های آن اعتماد کنید. سایر سایت ها هر چند معتبر و دقیق باشند باز هم قابل اعتماد نیستند.

2- آدرس سامانه کدال چیست؟
شما می توانید با جست و جو عبارت ” کدال ” در گوگل به سرعت به این سامانه دسترسی داشته باشید. اما به صورت کلی لینک رو به رو نیز شما را به این سامانه منتقل می کند. (https://www.codal.ir )

3- سرعت به روز رسانی سامانه کدال چقدر است؟
این سامانه توسط ناشران و خود شرکت ها تغذیه می شود. این شرکت ها به محض انتقال اطلاعیه به سامانه در اختیار کاربران و عمومی قرار می گیرد. بنابراین به جز این که شما می توانید به صورتی دقیقه ای بدانید که کدام شرکت ها افزايش سرمايه دارند، می توانید به سایر اطلاعات شرکت ها نیز دسترسی داشته باشید.

4- سامانه کدال زیر نظر کدام گروه یا نهاد است؟
این سامانه به صورت مستقیم زیر نظر سازمان بورس ایران و اوراق بهادار قرار دارد. از این رو می توان به آن اعتماد کامل داشت و مطمئن بود که اطلاعیه های آن صرفا جهت اطلاع رسانی به کاربران و مخاطبان می باشد. در ضمن شرکت ها نیز بر اساس قوانین موظف هستند در این سامانه اطلاعیه های خودشان را منتشر کنند و انتشار اطلاعیه ها در هر نوع سامانه دیگر رسمیت ندارد و نمی توان به آن اتکا کرد.

در ادامه معرفی صنایع بورسی را برای شما در این مقاله آورده ایم که توصیه میکنم مطالعه کنید.

[irp posts=”18322″ name=”معرفی برترین شرکت‌های بورس کالا، شرکت‌های بورس کالا ایران را بهتر بشناسید”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nasrin
nasrin
1 سال قبل

شرکتهای در شرف افزایش سرمایه هم بفرمایید ممنون

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.