معرفی 7 کتاب آموزش تحلیل تکنیکال و ارز های دیجیتال

کتاب های آموزش تکنیکال

همواره در بازارهای مالی تقابل بین سنت و مدرنیته وجود دارد. عده ای معتقد هستند که بازارهای سرمایه ای و مالی جایی برای تفکر سنتی ندارد و تنها کسانی در این بازارها موفق خواهند بود که بتوانند خودشان را با تکنولوژی های روز دنیا هماهنگ کنند. این دسته از افراد معتقد هستند که اساسا استفاده از کتاب های آموزش تکنیکال یا ابزارهای این چنینی نه تنها فایده ای ندارد بلکه می تواند به عنوان یک وقت تلف کنی بزرگ محسوب شود! اما آیا واقعا این چنین است؟

این نوع تصور در بازار سرمایه ای ارزهای دیجیتال نیز بیشتر است. چرا که این بازار اساسا یک بازار نوپا و نوظهور و وابسته به تکنولوژی بسیار جدید بلاکچین است. (اگر میخواهید بدانید کاربرد بلاک چین چیست این مقاله را بخوانید.) از این رو اساسا به نظر می رسد که برای موفقیت در این بازار باید تنها از اپلیکیشن ها یا سایت های اینترنتی استفاده کرد و چیزی تحت عنوان کتاب های آموزش تکنیکال یا کتاب های ارز دیجیتال اساسا فایده ای نمی تواند داشته باشد.

این نظریه وقتی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که بدانیم اساسا بازار ارزهای دیجیتال یک بازار کاملا پویا و متغیر است و روزانه ده ها تغییر در این بازار رخ می دهد. از این رو اساسا نمی توان به یک مفهوم ثابت و مشخص بیان شده در کتاب های تحلیل تکنیکال تکیه کرد. در واقع این بازار به اندازه پر نوسان و پویاست که یک مفهوم نوشته شده توسط نویسنده در کتاب های آموزش تکنیکال از لحظه نگارش تا چاپ می تواند تغییر کند!

این ها بزرگ ترین چالش هایی است که در مورد انواع کتاب های آموزشی برای تحلیل تکنیکال یا به طور کلی کتاب های ارز دیجیتال وجود دارد. با این وجود ما هنوز معتقدیم که کتاب های آموزش تکنیکال می توانند مهمترین ابزار آموزشی مورد استفاده در این بازار و سایر بازارهای سرمایه ای باشند. اما چرا؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد و بعد از آن به معرفی بهترین کتاب های آموزش تکنیکال می پردازیم. با ما همراه باشید.

چرا کتاب های آموزش تکنیکال ابزار مناسبی محسوب می شوند؟

بیایید کمی ساده تر به موضوع نگاه کنیم. بازارهای سرمایه ای در دل مفهوم بزرگ تری به نام اقتصاد قرار گرفته اند. اقتصاد نیز با تمام بزرگی و پیچیدگی هایی که دارد تماما بر اساس یک مفهوم بسیار ساده و پیش پا افتاده خرید و فروش پایه گذاری شده است.

به عبارت ساده تر تمام دنیای اقتصاد به این بزرگی که می بینید همه و همه بر اساس دو مفهوم خرید و فروش ایجاد شده است. با درک این مفهوم می توان رفته رفته اقتصاد و سپس بازار های سرمایه را درک کرد. این مهمترین دلیلی است که نشان می دهد کتاب های آموزش تکنیکال می توانند کارایی لازم برای ما داشته باشند.

 

[irp posts=”30583″ name=”7 تفاوت مهم معامله گر و تحلیل گر بازار سرمایه”]

 

به عبارت ساده تر وقتی بازارهای سرمایه ای و به طور کلی اقتصاد وابسته به یک مفهوم ساده و ثابت است پس می توان اینگونه گفت که این بازارها هرچقدر هم که بخواهند متغیر باشند به هر حال بر اساس یک سری مفاهیم پایه ای ایجاد شده اند. این مفاهیم هیچگاه تغییر نمی کند و اساسا جزو اصول هر بازار سرمایه ای محسوب می شود. این ها مفاهیمی است که باید هر سرمایه گذار و معامله گری با آن ها آشنا شود و دقیقا بداند که در چه دنیایی قدم گذاشته است. چیزی که بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران از آن غافل هستند.

بنابراین تا اینجا به نوعی ثابت شد که اساس وجود کتاب های آموزش تکنیکال یا انواع دیگر کتاب های تحلیل تکنیکال لازم است و می تواند کارایی خوبی داشته باشد. اما در مورد کتاب های آموزش تکنیکال به طور اختصاصی مزیت بزرگ ترین نیز وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کتاب های تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال فراتر از چند چارت و نمودار

بسیاری این تصور را دارند که تحلیل تکنیکال تنها استفاده از چند ابزار و شاخص برای تشخیص آینده قیمتی یک نمودار است. در حالی که داستان کمی متفاوت است. اول این که باید بدانید اساسا هیچ ابزار یا شاخصی قادر به پیش بینی آینده نیست. این که شما می بینید این ابزار به نوعی می توانند مسیرهای درستی از آینده یک سهم پیش بینی کنند داستانی متفاوت دارد که در کتاب های آموزش تکنیکال به آن ها پرداخته می شود.

بگذارید ساده تر توضیح دهیم. نمودار قیمتی یک ارز دیجیتال چگونه شکل می گیرد؟ مسلما بر اساس خرید و فروش هایی است که توسط سهامداران و معامله گران این ارز انجام می شود. بنابراین اساسا این نمودار به نوعی نشان دهنده نوع رفتار سهامداران این ارز است. پس شما با شناخت رفتار جمعی این سهامداران در شرایط مختلف می توانید روند قیمتی سهم را پیش بینی کنید. در واقع درست مانند این است که شما با کسی بیش از ده ها سال دوستی دارید.

این مدت زمان آشنایی به شما این قدرت را داده است که بتوانید رفتار دوست خود را در شرایط مختلف حدس بزنید. در واقع کتاب های آموزش تکنیکال این هدف را دنبال می کنند که به شما این بینش را بدهند تا بتوانید بر اساس فرمول های خاصی به این بینش خاص برسید. یادتان باشد که در این کتاب ها قرار نیست شما شاخص ها و اندیکاتورها را به صورت ریاضی و منطقی مورد بررسی قرار دهید.

بلکه کتاب های ارز دیجیتال و به خصوص کتاب های آموزش تکنیکال اساسا به دنبال این هستند که به شما نشان دهند در شرایط مختلف و در ارزهای مختلف چگونه می توان با تحلیل گذشته یک سهم در شرایط مختلف به آینده سهم پی برد. با این دید می توان گفت که این کتاب ها اساسا حکم کیمیا را می توانند داشته باشند.

 

کتاب های آموزش تکنیکال

 

[irp posts=”42947″ name=”0 تا 100 آشنایی با بازار دو طرفه ارز دیجیتال (کاملا اختصاصی)”]

معرفی چند مورد از کتاب های آموزش تکنیکال

موارد گفته شده در بالا از ویژگی های مشترک تمام کتاب هایی است که در ادامه معرفی می کنیم. بنابراین از ارائه توضیح اضافی برای هر کدام از آن ها خودداری کرده ایم و صرفا به معرفی تیتروار آن ها اکتفا نمودیم.

· مبانی تحلیل تکنیکال؛ نوشته جک شواگر
· راهنمای جامع بازار قراردادهای آتی؛ نوشته جک شواگر
· تحلیل تکنیکال با استفاده از چند تایم ‌فریم؛ نوشته برایان شانون
· هنر و علم تحلیل تکنیکال؛ نوشته آدام گریمز
· تعریف تحلیل تکنیکال؛ نوشته مارتین پرینگ
· تحلیل تکنیکال مبتنی بر شواهد؛ نوشته دیوید آرونسون
· تحلیل تکنیکال بازارهای مالی؛ نوشته جان مورفی

این کتاب ها از بهترین کتاب های آموزش تکنیکال محسوب می شوند. توجه داشته باشید که آن چیزی که شما باید از این کتاب ها بیاموزید چیزی جز مفهوم اساسی و پایه ای بازارهای سرمایه ای و به خصوص بازار ارزهای دیجیتال نیست. به عبارت ساده تر این کتاب ها به شما ماهیگیری را یاد می دهند!

کتاب های آموزشی برای تحلیل تکنیکال

سوالات متداول

1- کتاب های آموزش تکنیکال منبع انگلیسی بهتر است یا فارسی؟
به طور کلی از آن جایی که مفهوم سرمایه ای یک مفهوم غربی و انگلیسی است بهتر است این مفاهیم را از منابع اصلی آن ها مطالعه کرد. این گونه می توان مفهوم اصلی را متوجه شد و راحت تر در بازارهای مالی و سرمایه ای مختلف قدم زد.

2- آیا این کتاب های ارز دیجیتال ضامن موفقیت ما در بازار می شود؟
خیر- در بازارهای سرمایه ای هیچ ضامن واقعی وجود ندارد. کتاب های آموزش تکنیکال یا سایت ها و … همه و همه ابزارهایی در اختیار شماست تا احتمال ضرر کردن برای شما کم و کم تر شود. اما هیچگاه این ادعا را نمی توان داشت که بر اساس استفاده از کتاب های آموزشی برای تحلیل تکنیکال امکان موفقیت صد در صد خواهد بود.

 

[irp posts=”29430″ name=”بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری در سال 2021 کدام است؟!”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.