کاهش 30 درصدی استفاده از بیت کوین در معاملات سال 2021

کاهش 30 درصدی استفاده از بیت کوین در معاملات سال 2021

به گزارش بلومبرگ و داده هایی که از شرکت های پرداخت آنلاین به دست آمده نشان می دهد سهم بیت کوین از پرداخت های مبتنی بر ارز دیجیتال در سال 2021 با کاهش نزدیک به 30 درصدی مواجه شده و به رقم 65 درصد رسیده است.

بیت کوین ارز دیجیتالی است که با هدف سهولت در پرداخت به دنیا معرفی شد. این ارز توانست به سرعت کاربری خود را ثابت کند و عملا به محبوب ترین ارز دیجیتال بازار تبدیل شد. این روند تا سال 2020 ادامه داشت. در پایان سال 2020 بیش از 90 درصد تراکنش های ثبت شده به واسطه ارزهای دیجیتال از طریق بیت کوین صورت گرفته بود.

 

[irp posts=”51547″ name=”شروع معاملات معتبرترین حراجی جهان با ارزهای دیجیتال”]

 

اما این روند در سال 2021 با تغییرات عمده ای همراه شد. در این سال توجه سرمایه گذاران و معالمه گران و تاجران به سایر ارزهای بازار از جمله اتر و انواع میم کوین ها مانند دوج کوین و شیبا باعث شد کم کم نفوذ بیت کوین در بازار کم شود و روند استفاده از بیت کوین در بازار کاهشی باشد. این مسئله در آمار و ارقام نیز کاملا مشخص است. در واقع بیش از 90 درصد تراکنش ها تا سال 2020 بر اساس بیت کوین صورت می گرفت در حالی که در پایان سال 2021 این رقم به 65 درصد رسیده است.

 

[irp posts=”51517″ name=”روی خوش تسلا به دوج کوین”]

 

این مسئله در کنار کاهش نفوذ بیت کوین در بازار و رسیدن به درصدهایی پایین 40 درصد عملا نشان می دهد که به نوعی دوران یکه تازی بیت کوین رو به اتمام است و سایر ارزهای دیجیتال و به خصوص میم کوین ها واستیبل کوین ها خودشان را نشان می دهند. به نظر می رسد با انتخاب دوج کوین به عنوان سیستم پرداخت ارز دیجیتال توسط شرکت تسلا و عدم استفاده از بیت کوین عملا نشان می دهد که دوران بیت کوین به عنوان یک ارز قابل مبادله تمام شده است و احتمالا باید بیت کوین را برابر با طلای دنیای ارزهای دیجیتال بدانیم.

 

[irp posts=”51513″ name=”روی خوش اروپا در سال 2022 به ارزهای دیجیتال”]

 

البته هنوز زود است که بخواهیم این چنین ادعاهایی را مطرح کنیم. چرا که تا یک ماه آینده بزرگ ترین حراج سال در لندن قرار است بر اساس سیستم پرداخت ارزهای دیجیتال بیت کوین و دو ارز دیگر، الماس 555 قیراطی را به فروش برساند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا تراکنش قابل توجهی در این حراجی به واسطه بیت کوین رخ می دهد یا خیر. این تراکنش شاید بتواند بیت کوین را به حالت قبلی خود بازگرداند.

 

منبع:
https://cointelegraph.com/news/bitcoin-payments-decline-as-other-cryptocurrencies-grow

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.