کال مارجین چیست؟هرآن چه که لازم است در مورد کال مارجین بدانید!

کال مارجین چیست؟

کال مارجین چیست؟ (کال مارجین یعنی چی) هرآن چه که لازم است در مورد کال مارجین بدانید!

قبل از اینکه در مورد کال مارجین و وضعیت آن به شما بگوییم باید بدانید معنی کال مارجین چیست؟

همه ‌کسانی که در بازار بورس اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌کنند، به‌خوبی از این موضوع مطلع هستند که پیش‌بینی‌های درست و نادرست در زمینه بورس، همیشه اتفاق می‌افتند!

همه ما می‌دانیم که روند بازار بورس همیشه به‌صورت مثبت یا منفی نخواهد بود و در این زمینه باید هر شخص یا تیمی، اقدام به فعالیت در این زمینه کند. در بازار معاملات آتی مثل آتی زعفران، موضوع دیگری مطرح است که وضعیت ناخوشایندی برای تمامی معامله گران و سرمایه‌گذاران است! ما این موضوع را تحت عنوان، کال مارجین می‌شناسیم!

اگر تابه‌حال برای شما پیش‌آمده است که در این وضعیت قرار بگیرید و یا به دنبال راه خروج از کال مارجین هستید، توصیه می‌کنیم که حتماً این مقاله را تا انتها با دقت مطالعه کنید. در این مقاله سعی می‌کنیم که توضیحات جامع و کاملی راجع به این موضوع که مارجین کال چیست یا همان (كال مارجين چيست) و چگونه باید از آن خروج کرد ارائه کنیم! در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


وضعیت حساب و ارتباط آن با کال مارجین چیست؟

همان‌طور که خودتان هم مستحضر هستید، برای فعالیت در بازار آتی، لازم است که تمامی معامله گران، قبل از اخذ هرگونه موقعیتی برای خرید یا فروش محصول، کالا و …، حساب عملیاتی خود را تا میزان عدد مشخصی کاملاً شارژ کنند! درواقع با توجه به این نکته، تسویه‌حساب‌ها در بازار مالی به‌صورت روزانه است، باید معامله گران به خاطر تعهدی که در این نوع قراردادها وجود دارد، حتماً حساب شارژ شده‌ای داشته باشند!و همچنین توصیه میکنم مقاله “معاملات الگوریتمی در بورس چیست” را هم بخوانید

این وجه و یا عددی که تحت عنوان تضمین درخواست می‌شود به‌منظور این است که باقی تعهدات، تحویل کالا یا پرداخت مابقی پول در زمان لازم انجام می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رود، این عدد در حساب عملیاتی معامله‌گر، تحت عنوان وجه تضمین، بلوکه می‌شود و شما نمی‌توانید آن را برداشت کنید. (NAV چیست)

خروج از کال مارجین
مارجین کال – مارجین کال چیست

[irp posts=”18744″ name=”تفاوت بورس و فرابورس چیست؟”]

 

یکی از نکات جالب در مورد وضعیت حساب این است که هر نیم ساعت یک‌بار، حساب شما با توجه به میزان موجودی حساب عملیاتی که در آن دارید، بروز رسانی می‌شود! در این مواقع، ممکن است که بسته به موجودی حسابتان سه حالت کلی وجود داشته باشد:

* نرمال Normal
* ات ریسک at Risk
* مارجین کال Margin Call

اگر پس از تسویه‌حساب، عددی تحت عنوان سود برای معامله‌گر در نظر گرفته‌شده باشد، شاهد این خواهیم بود که موجودی حساب عملیاتی مساوی یا بیشتر برابر میزان وجه تضمین اولیه خواهد بود. این موضوع یک حالت عادی یا Normal خواهد بود، اما دیگر حالت‌ها به چه صورت هستند؟ مقاله شاخص بورس چیست؟ را هم بخوانید


وضعیت ات ریسک (At risk)

اگر وضعیت شما عادی یا نرمال نباشد، احتمالاً یا ات ریسک است یا مارجین کال! وضعیت ات ریسک به شما نشان می‌دهد که معامله‌گر، زیان کرده است و باید مبلغی را تحت عنوان حق پرداختی بپردازد! در این زمینه دقت داشته باشید که موجودی حساب عملیات قرارداد آتی شما نباید تحت هیچ شرایطی تا ۳۰ درصد نسبت به وجه تضمین اولیه شما کاهش پیدا کند..(در ادامه مقاله سود مرکب در بورس را هم بخوانید)

درواقع برای این‌که تضمین وجه شما در حساب عملیاتی‌تان وجود داشته باشد، همیشه باید مطمئن باشید که تا ۷۰ درصد مبلغ و میزان تضمین وجه در حساب شما وجود دارد! اگر موجودی حساب شما از ۷۰ درصد وجه تضمین‌شده به‌واسطه شناسایی ضرر خاصی کاهش پیدا کند، شما وارد وضعیتی تحت عنوان کال مارجین خواهید شد، اما کال مارجین چیست؟


کال مارجین چیست؟ راه خروج از کال مارجین چیست؟

کال مارجین چیست
چه زمانی کال مارجین می شویم – مارجین در بورس

 

وضعیت سوم یا آخرین حالتی که ممکن است برای حساب شما وجود داشته باشد، وضعیت کال مارجین است! این وضعیت نشان می‌دهد که موجودی حساب عملیاتی شما پس از شناسایی یک ضرر یا زیان به زیر ۷۰ درصد وجه تضمین‌شده قرارداد رسیده است! در نظر داشته باشید که حتی اگر یک ریال هم وضعیت حساب شما زیر ۷۰ درصد مبلغ تعیین‌شده باشد، کسب‌وکارتان با شکست روبرو خواهد شد.
به‌صورت کلی‌تر اگر بخواهیم این وضعیت را توضیح بدهیم، باید بگوییم که این وضعیت نشان می‌دهد که شما بیش‌ازحد مجاز (۳۰ درصد) ضرر کرده‌اید و باید در سریع‌ترین زمان ممکن، حساب خود را شارژ کنید تا حسابتان به سر حد، تضمین معامله و قرارداد آتی برسد. (مقاله مزایای بورس اوراق بهادار از دیدگاه اقتصاد کلان و  بایننس چیست هم بخوانید)


چند نکته مهم در رابطه با وضعیت کال مارجین شدن که نمی‌دانید!

ازجمله نکات مهمی که معمولاً در این زمینه به آن‌ها اشاره زیادی نمی‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• به‌روزرسانی حساب‌ها طبق جدیدترین دستورالعمل‌ها، هر نیم ساعت یک‌بار صورت می‌گیرد! (درگذشته نه‌چندان دور، این موضوع به‌صورت دیگری انجام می‌شده است که خیلی مناسب وضعیت فعلی بازار نبود)
• زیان‌ها و موجودی‌های حساب در زمان‌های نیم‌ساعته کاملاً بر روی حساب اعمال می‌شوند، اما بررسی سودها در پایان جلسات معاملاتی بررسی می‌شوند.(پیشنهاد میکنم مقاله تضمین سرمایه‌ گذاری در بورس را هم مطالعه کنید)
• برخی از کارگزاری‌ها، امکاناتی نظیر پیش‌بینی وضعیت در نظر گرفته‌اند که به معامله گران کمک می‌کند برای خروج از کال مارجین، چاره بیندیشند!


نتیجه‌گیری: راه قطعی خروج از کال مارجین

اگر دچار کال مارجین شده‌اید و می‌خواهید که هر چه سریع‌تر از این وضعیت خارج شوید، سه‌راه کلی بیشتر ندارید:

  • واریز وجه به مقدار موردنیاز
    • بستن موقعیت‌های باز
    • ترکیب دو ترفند بالا

درنهایت اگر شما هم کال مارجین در بورس ایران یا سایر بازارهای مالی دیگر زمینه تجربه یا نظراتی دارید، می‌توانید با دیگر افرادی که ممکن است به این وضعیت دچار شده‌اند، مشکل خود را حل کنید! توصیه میکنم مقاله خرید سهام قبل از مجمع و ورود پول هوشمند و مزرعه بیت کویین چیست و “بازار بورس آمریکا “را بخوانید

 

مارجین چیست؟ یکی از کلی‌ترین و شاید سخت‌ترین سوالاتی است که به ذهن هر معامله‌گر تازه وارد دنیای فارکس می‌رسد. در واقع وقتی می‌خواهیم به سوال مارجین چیست پاسخ دهیم باید چندین مفهوم از جمله لات، لوریج و … را نیز بدانیم. بنابراین عملا با مفهومی کاملا جامع سروکار داریم!

به‌طورکلی پاسخ مارجین چیست می‌تواند کاملا سخت و پیچیده باشد. این را به خاطر داشته باشید با خواندن این متن یا ده‌ها مقاله دیگر عملا تا زمانی که دست به معامله نزنید و عملا با مفهوم مارجین رو به نشوید نمی‌توانید پاسخ مارجین چیست را کاملا درک کنید. بااین‌حال در ادامه قصد داریم در ساده‌ترین شکل ممکن و با استفاده از حداقل‌ترین اصطلاحات فنی و اقتصادی می‌خواهیم پاسخی برای سوال مارجین چیست پیدا کنیم و در کنار آن به مفاهیمی مختلفی چون سوالاتی مانند فری مارجین چیست؟ مارجین سود چیست؟ کال مارجین چیست؟ مارجین و مارک آپ چیست؟ محاسبه‌گر مارجین و ماشین‌حساب مارجین بر چه اساسی کار می‌کنند و چند مورد بپردازیم.

با ما همراه باشید تا با بخشی از مفهوم بزرگ و شاید پیچیده مارجین تحت قالب سوال مارجین چیست آشنا شوید.

مارجین چیست

مارجین چیست؟ – لات را بشناسید!

 

همان‌طور که گفتیم برای درک سوال نسبتا پیچیده مارجین چیست؟ باید یک سری مفاهیم دیگر را بدانیم. بسیاری در پاسخ به سوال مارجین چیست؟ آن را نوعی ضمانت بیان می‌کنند اما به‌طورکلی مارجین یک پله بالاتر از ضمانت است.

اولین مفهومی که شما باید در قدم اول پاسخ به سوال مارجین چیست بدانید، لات است. لات یک نوع پیمانه و شاخص کمی محسوب می‌شود که مشخص می‌کند دقیقا چه مقدار خرید و فروش صورت می‌گیرد. لات از مفاهیم قدیمی بورس آمریکا گرفته شده است.
بگذارید برای درک دقیقا سوال مارجین چیست، این گونه لات را توضیح دهیم. شما در ایران وقتی می‌خواهید اقدام به خرید میوه بکنید، از چه واحدی استفاده می‌کنید؟ در واقع شما بر اساس واحد مشخصی به نام کیلو اقدام به خرید و فروش می‌کنید. در کلام ساده‌تر قیمت‌گذاری صورت گرفته بر روی میوه بر اساس کیلو می‌باشد. شما لزوما قرار نیست یک کیلو خرید کنید. می‌توانید درصدهای مشخصی از کیلو بر اساس حساسیت ترازو فروشنده خرید کنید.

لات یک نوع ظرف در دنیای بورس و فارکس محسوب می‌شود که در پاسخ سوال مارجین چیست نقش اساسی بازی می‌کند. هر لات برابر با صد هزار واحد است. یعنی اگر قرار باشد حداقل میزان خرید یک سهم را یک لات بدانیم، شما باید به اندازه صد هزار واحد از آن سهم سرمایه داشته باشید. از این‌روست که در گذشته نه‌چندان دور بورس در دنیای غرب یک سرمایه‌گذاری گران محسوب می‌شد.

اما رفته‌رفته و با ایجاد حس نیاز به جذب سرمایه‌های خرد، لات‌های متنوعی از جمله مینی لات، میکرو لات و نانو لات به ترتیب برابر با 10 هزار واحد، هزار واحد و صد واحد تعریف شده‌اند. بنابراین عملا شما در کمترین خرید خود باید به در نانو لات به میزان 100 واحد خرید کنید. یعنی یک نانو لات.

مارجین سود چیست

مارجین چیست؟ ادامه مفهوم لات

 

اما لات چه ارتباطی با مفهوم مارجین چیست دارد. در کلام ساده‌تر اگر بخواهیم بگوییم، شما برای خرید یک لات باید به اندازه 100 هزار واحد سرمایه داشته باشید. شما زمانی می‌توانید دست به ایجاد یک معامله به اندازه یک لات بزنید که عملا این مقدار سرمایه در حساب شما موجود باشد. این ساده‌ترین شکل پاسخ به مارجین چیست است.

در واقع مارجین برابر با مقدار سرمایه‌ای است که شما به اندازه لات مورد معامله باید در حساب خود داشته باشید. این مقدار در هنگام معامله توسط کارگزاری بلوکه می‌شود.
بگذارید کمی راحت‌تر پاسخ سوال مارجین چیست را از طریق مفهوم لات بدهیم. نمی‌دانم چقدر با مفهوم بازی پوکر آشنایی دارید. در این بازی شما هیچگاه سرمایه خود را به صورت مستقیم معامله نمی‌کنید. بلکه یک سری سکه یا کاغذ یا هر مفهوم واحدی دیگر را به عنوان نمادی از سرمایه‌ای مشخص در نظر می گیرید و آن را جا به جا می‌کنید.

شما به ازای داشتن مقدار مشخصی از این سکه ها و واحد ها باید سرمایه‌ای برابر داشته باشید. از این‌رو قبل از شروع بازی معمولا افراد برای گرفتن این لات ها یا همان واحد ها سرمایه خود را به یک فرد بی می سپرند و لات‌های خودشان را دریافت می‌کنند. در انتهای بازی نیز، فرد بی طرف بر اساس لات‌هایی که دریافت می‌کند به شما پول خواهد داد. این پول که شما در ابتدا به فرد بی طرف داده اید همان پاسخ سوال مارجین چیست است.

در واقع شما در فارکس سرمایه خودتان را به کارگزار می دهید و به اندازه این سرمایه لات دریافت می‌کنید. حال به میزانی که به لات‌های شما اضافه شود یا از آن ها کم شود سرمایه‌ای که در انتها کارگزار به شما می دهد تغییر می‌کند. آن سرمایه ابتدایی که شما در اختیار کارگزاری قرار داده اید تا به اندازه مورد نیاز خودتان لات داشته باشید، همان مارجین است. پس اکنون با مفهوم کلی سوال مارجین چیست آشنایی داریم. اما این تمام داستان نمی‌باشد.

 

[irp posts=”20213″ name=”21 فیلتر بورس: فیلترهای مهم و کاربردی + فیلتر حرفه‌ای نوسان گیری (آپدیت بهمن99)”]

مارجین چیست

مارجین چیست؟ مفهوم لوریج

 

نکته مهمی که در سوال مارجین چیست وجود دارد این است که هر لات به اندازه بزرگی که دارد به ما سود می دهد. در کلام ساده‌تر یک لات که برابر با صد هزار واحد است به ازای هر یک پیپ افزایش 10 دلار سودآوری دارد ( در مورد کاهش نیز 10 دلار به ازای هر پیپ ضرر آور است ) در مورد مینی لات، میکرو لات و نانو لات نیز به ازای هر پیپ به ترتیب برابر با یک دلار، یک دهم دلار و یک صدم دلار محسوب می‌شود.

پیپ را می شناسید؟ پیپ کوچک ترین واحد قیمتی است. مثلا در معامله دلار به یورو هر واحد یورو برابر با 1.1254 دلار است. عدد 4 پیپ این قیمت محسوب می‌شود. حال اگر شما در لات معمولی و استاندارد اقدام به خرید کنید و این قیمت یک پیپ افزایش داشته باشد، شما 10 دلار به ازای هر یک لات خریداری شده سود خواهید کرد. کاملا مشخص است که یک پیپ عدد چندان بزرگی محسوب نمی‌شود و نوسانات بازار فارکس بیش از این حرف ها می‌باشد. بنابراین عملا یک لات می‌تواند بسیار سودآور یا ضرر رسان باشد.

مارجین چیست؟ مفهوم لوریج
مارجین چیست

اما اینجا سوال مارجین چیست وجود دارد و ما می‌خواهیم با مفهومی مهم تر آشنا شویم تا به این سوال پاسخ دهیم. در واقع کسانی که می خواهند در میکرو لات یا نانو لات سرمایه‌گذاری کنند عملا سود زیادی نمی برند و باید به سرمایه‌گذاری بسیار بلند مدت تر نگاه کنند. در این حالت برای این که این نوع سرمایه گذاران دلسرد نشوند و سرمایه خرد خود را از بازار حذف نکنند، کارگزاری ها یک ترفند جدید به نام لوریج استفاده کرده اند.

بر اساس این ترفند به شما یک نوع اعتبار رایگان داده می‌شود تا بتوانید بر اساس آن لات‌های بزرگ تر را خریداری کنید. در کلام ساده‌تر شما با استفاده از یک لوریج 1 به 100 به ازای هر یک دلار صد دلار اجازه معامله خواهید داشت. بنابراین با 100 دلار که می توانستید به اندازه یک نانو لات خرید و فروش کنید اکنون می‌توانید تا مینی لات نیز قدرت خرید خود را افزایش بدهید. یعنی شما می‌توانید با صد دلار خود به اندازه یک لات ده هزار دلاری سود آوری داشته باشید. اما سوال مارجین چیست در کجای داستان قرار می‌گیرد. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

مارجین چیست

مارجین چیست؟ تاثیر مارجین در لوریج

 

اما مفهوم لوریج و این تسهیلاتی که کارگزاری ها در اختیار سهامداران قرار می دهند در سوال مارجین چیست چه نقشی دارند. در واقع مفهوم ضمانتی که بسیاری در توضیح سوال مارجین چیست به آن تکیه می‌کنند در این جا خودش را نشان می دهد.

یک کارگزاری مسلما بر اساس سود خود تصمیم می‌گیرد و دوست ندارد هیچگاه ضرر کند. از این طرف دیگر شما آیا همیشه می‌توانید تضمین کنید که در معامله باز شده سود خواهید داشت و بازار مطابق آن چیزی که تصور می کردید جلو می رود؟ مسلما هیچ کس نمی‌تواند این چنین دست پیش بینی هایی را انجام دهد و ضمانتی در این باره بدهد. بنابراین کارگزاری باید نسبت به بازگشت سرمایه خود اطمینان حاصل کند.

از این‌رو در این جا ماریج بر اساس لوریج داده‌شده تعیین می‌شود. به طور مثال شما برای خرید یک لات استاندارد باید صد هزار دلار مارجین در اختیار کارگزاری قرار دهید. اما در یک لیوریج یک به صد شما تنها کافی است یک صدم این مبلغ یعنی هزار دلار را به کارگزاری به عنوان تضمین یا همان مارجین بدهید.

بنابراین با افزایش لوریج شما میزان کم تری مارجین در اختیار کارگزاری قرار می دهید اما نکته مهم در سوال مارجین چیست و مفهوم لوریج دقیقا اینجاست که شما با افزایش درصد لوریج و کاهش حاشیه خود ( مارجین ) عملا درصد ریسک خود را افزایش داده اید. در کلام ساده‌تر شما هرچه قدر بخواهید از لات‌های بزرگ تر استفاده کنید، میزان سود و ضرری بالاتر را لمس خواهید کرد.

 

از این طرف دیگر همان‌طور که گفته شد کارگزاری دوست ندارد هیچ ضرری را متحمل شود. از این‌رو مادامی به شما اجازه باز بودن معامله را می دهد که میزان ضرر صورت گرفته در معامله کمتر از میزان دارایی آزاد یا همان فری مارجین باشد. پس احتمالا تا الان متوجه شدید که فری مارجین چیست.

مارجین چیست

کال مارجین چیست؟

اما بیایید داستان سوال مارجین چیست را با استفاده از مفهومی به نام سطح مارجین یا همان کال مارجین به صورت عملی توضیح دهیم.
شما تصور کنید که 20 هزار دلار در حساب اصلی خود دارید. این حساب مادامی که وارد یک معامله نشده اید کاملا آزاد است به آن تمام این مقدار فری مارجین گفته می‌شود. حال تصمیم میگیرید که با استفاده از یک یک لوریج 1 به 100 با حدود 2 هزار دلار خود به مارجین، اقدام به خرید لات مورد نظر خود کنید. حال شما با دو هزار دلار خود به عنوان مارجین یا همان حاشیه سود وارد یک معامله می شوید و 18 هزار دلار شما به عنوان سرمایه آزاد یا فری مارجین خواهد بود.

سطح مارجین برابر است با مقدار کل سرمایه تقسیم بر مارجین که نتیجه آن ضرب در صد می‌شود. حال شما تصور کنید که معامله شما بر اساس تصورات شما پیش نرفته است و به اندازه 18 هزار دلار در ضرر هستید. یادتان باشد مادامی پوزیشن شما در معامله باز می ماند که اندازه سرمایه شما پاسخگوی ضرر شما باشد. بنابراین نکته مهم در سوال مارجین چیست این است که شما در این معامله تنها تا 18 هزار دلار اجازه ضرر دارید.

در کلام ساده‌تر با مقدار ضرر شما دارایی شما نیز متغیر می‌شود. وقتی شما یک ضرر 18 هزار دلاری می‌کنید یعنی دارایی باقی مانده شما 2 هزار دلار خواهد بود که همان مارجین داده‌شده است. یعنی سطح مارجین برابر با 100 درصد می‌شود. در این حالت شما اجازه باز کردن هیچ پوزیشن جدید را نخواهید داشت و اگر درصد ضرر شما افزایش پیدا کند، عملا کارگزاری اقدام به بستن معامله و آزاد کردن مارجین شما می‌کند. در این حالت شما در انتهای این معامله تنها به اندازه 2 هزار دلار خواهد داشت و 18 هزار دلار ناقابل را از دست داده اید. امیدواریم با این مثال به خوبی بدانید که مارجین چیست.

 مارجین آلپاری

پایان سخن از سوال مارجین چیست؟

نکته پایانی در مورد سوال مارجین چیست این است که کارگزاری های مختلف بر اساس توانایی هایی که در اختیار دارند معمولا پاسخ های متفاوتی به مارجین چیست می دهند و سطح مارجین های مختلفی در نظر می گیرند. معمولا این سطح مارجین برابر صد در صد است اما کارگزاری هایی نیز وجود دارد که سطوح مارجین را به 50 درصد نیز رسانده اند.

بنابراین برای این که بتوانید مارجین چیست را به خوبی درک کنید مثلا بدانید مارجین آلپاری چگونه است یا در این کارگزاری مارجین سود چیست بهتر است به اطلاعات خود این کارگزاری مراجعه کنید. همچنین در برخی از پاسخ ها به سوال مارجین چیست اشاره هایی نیز به محاسبه‌گر مارجین یا ماشین‌حساب مارجین شده است. معمولا در خود کارگزاری ها این محاسبه‌گرها به صورت اختصاصی وجود دارد.

همچنین در کنار مفهوم مارجین چیست؟ به سوالاتی مانند مارجین و مارک آپ چیست نیز برخورد می کنیم. مارک آپ مفهوم چندان سختی نیست. به نوعی همان فاصله قیمتی میان خرید و فروش است که رابطه هایی با مارجین دارد که در این جا چندان لزومی به پرداختن به آن نیست. در نهایت می توان گفت که سوال مارجین چیست از اساسی ترین سوال های دوره فارکس است که در هر کارگزاری مانند مارجین آلپاری پاسخی متفاوت به آن داده‌شده است. اما در نهایت همه آن ها به مفهومی ختم می‌شود که ما در این جا آن را بررسی کرده ایم.

 

[irp posts=”19922″ name=”خرید پله‌ای در بورس چیست؟ | کاهش ریسک افزایش سود”]

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید
حمید
2 سال قبل

من متوجه نشدم کال مارجین چیست؟ ممنون میشم یه توضیح کوتاه بهم بدید

مدیر سایت
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  حمید

درپاسخ به کال مارجین چیست؟ باید بگوییم که اگر وضعیت شما عادی یا نرمال نباشد، احتمالاً یا ات ریسک است یا مارجین کال! مثلا اگر موجودی حساب شما از ۷۰ درصد وجه تضمین‌شده به‌ واسطه شناسایی ضرر خاصی کاهش پیدا کند، شما وارد وضعیتی تحت عنوان کال مارجین خواهید شد،.

معین
معین
1 سال قبل

سلام میشه بفرمایید کال مارجین فارکس چیست؟
واسه فارکس هم داریم کال مارجین

مدیر سایت
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  معین

سلام
کال مارجین در فارکس یعنی شما کل پول درون حسابتان را زیان کنید و حساب معاملاتی شما بسته میشود

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.