چرا توکن های NFT اهمیت دارند؟

توکن های NFT

در مدت اخیر بازار توکن های غیرمثلی بسیار تاغ و پررونق شده است و از افراد مشهور تا کمپانی‌های استودیوهای بازی‌سازی مختلف می‌خواهند وارد این عرصه شوند. بر اساس گزارش کریپتواسلیت، این فضا در برابر بازار مالی سنتی هنوز یک نوزاد به‌حساب می‌آید در حدی که هنوز نمی‌تواند روی پای خودش بایستد؛ اما در دوره‌ی حاضر می‌توانیم شاهد رشد و تکامل و پیشرفت این حوزه باشیم و در کنار تجربه‌ی همه‌ی این‌ها، لذت تماشای این مسیر را به دست آورید.

 

[irp posts=”25048″ name=”رشد تصاعدی و نجومی برخی توکن های صرافی های غیرمتمرکز”]

 

توکن های غیرمثلی برای بار اول در سال 2017 و در یک بازی مبتنی بر بلاک چین ایجاد شدند. در این بازی شما باید به جمع‌آوری و پرورش و مبادله‌ی گربه‌ها بپردازید. هیچ‌کدام از گربه‌های این بازی یکسان نبودند و شور هیجان بازی توانست هزاران فرد جدید را به دنیای کریپتو جذب کند و میلیون‌ها دلار پول در این میان جابه‌جا شد. این بازار پس از مدتی راکد شد تا اینکه در سال 2020 رشد سریعی را از خود نشان داد. ارائه‌ی پروژه‌ها و آیتم‌های جدید و جذاب توانست تکان بزرگی به NFT ها بدهد. مثلاً چارت ورزشی چیلیان امباپه ماهجم فرانسوی، به قیمتی بیش از 66 هزار دلار فروخته شد. از دیگر مثال‌های قیمتی و جذاب این مدت می‌توان به اثر Crossroad از هنرمند مشهور بیپل اشاره کرد که چندین میلیون دلار به فروش رسید.

ویژگی توکن های غیرمثلی

حال این سؤال پیش می‌آید که چرا زمانی که نسخه‌ی فیزیکی و یا اصلی این آیتم‌ها وجود دارند، یک نفر باید بخواهد نسخه توکن سازی شده را بخرد؟! برای این موضوع می‌توان 3 دلیل را بیان کرد که در زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت:

1. اصالت
به دلیل آن‌که این آیتم‌ها بر بستر کریپتو و بلاک چین هستند، امکان تقلبی و جعلی بودن برای آن‌ها وجود ندارد چراکه از هرکدام فقط می‌تواند یک عدد وجود داشته باشد. درباره این موضوع در وب‌سایت کوین تلگراف آمده است:
بلاک چین‌هایی که توکن‌های غیرمثلی را ایجاد می‌کنند، با جعل مقابله می‌کنند و به خریداران اطمینان می‌دهند چیزی را که پول برایش داده‌اند، دریافت می‌کنند.

 

[irp posts=”24699″ name=”آخرین اخبار بیت‌کوین: این ارز دیجیتال بیش از هر زمان دیگری طلا خریداری می‌کند!”]

 

2. مالکیت
در بستر بلاک چین، شما مالک مطلق و واقعی دارایی خود هستید و به همین دلیل معنای کامل مالکیت را درک خواهید کرد. زمانی که نسخه توکن سازی شده‌ی یک آیتم خریداری می‌شود، هیچ‌کس به‌جز مالک و یا مالکان آن نمی‌توانند نسبت به انتقال آن اقدام کند. همچنین در دنیای بلاک چین، شما می‌توانید دارایی خود را به هر جا که خواستید ببرید. مثلاً شما پوسته‌های بازی فورتنایت را نمی‌توانید به بازی دیگری منتقل کنید و از آن استفاده کنید اما آیتم‌های توکن سازی شده در همه‌ی دنیای بلاک چین همراه شما خواهند بود گ محدود به یک بازی یا بستر نیستند.

3. قابل‌انتقال بودن
ازآنجایی‌که این توکن ها غیرمتمرکز هستند و هیچ نهادی برای صدور آن‌ها وجود ندارد و نیازی هم نیست که وجود داشته باشد، می‌توان به‌راحتی و بدون نیاز به وجود شخص یا مرکز ثالثی آن‌ها را منتقل کرد.

در پایان باید بگوییم که جذابیت NFT ها آن‌قدر بالاست که می‌توانند در مدت کمی به یکی از جذاب‌ترین و سودآورترین بسترها تبدیل شود و روزبه‌روز دنیای خیالی و رؤیایی انسان‌ها را نزدیک‌تر کند!(در ادامه توصیه میکنم مقاله مزایای اصلی NFT‌ها را مطالعه نمایید)

 

[irp posts=”24851″ name=”بانک مرکزی ایران، ارزهای دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد!”]

 

لینک منبع: https://arzdigital.com/three-reasons-to-ride-the-nft-wave/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.