پشتوانه بیت‌ کوین چیست؟ آیا می‌توان به بیت‌ کوین اعتماد کرد؟

پشتوانه بیت‌ کوین چیست؟ آیا می‌توان به بیت‌ کوین اعتماد کرد؟

بیت کوین امروزه به یکی از ارزهای معتبر در دنیا تبدیل‌شده است که هم قابلیت سرمایه‌گذاری و هم قابلیت تبادلات ارزی را دارد و می‌توان با آن به خریدوفروش پرداخت؛ اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که پشتوانه بیت‌ کوین چیست؟ به‌طورکلی سؤال بهتر این است که بپرسیم پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست؟قبل از این‌که بخواهیم بدانیم پشتوانه بیت‌ کوین چیست، باید به این سؤال پاسخ دهیم که اصلاً چه لزومی به پشتوانه وجود دارد؟ در کلام بهتر این پشتوانه‌ها چه تأثیری در اقتصاد و خریدوفروش ایفا می‌کنند؟

به‌طورکلی چه در مورد سؤال پشتوانه بیت‌ کوین چیست و چه در موارد دیگر، پشتوانه یک اصل قدیمی و سنتی اقتصاد محسوب می‌شود که برخلاف تصور عامه مردم، سال‌هاست دیگر از آن استفاده نمی‌شود و فیات‌ها یا همان ارزهای بی‌پشتوانه جای آن‌ها را گرفته است. به معنی بهتر امروزه به‌جز بیت کوین، ارزهایی مانند دلار و یورو و … ارزهای بی‌پشتوانه محسوب می‌شوند؛ بنابراین در پاسخ سؤال پشتوانه بیت‌ کوین چیست باید گفت که هیچ!

پشتوانه بیت‌ کوین چیست؟

اما برای درک سؤال پشتوانه بیت‌ کوین چیست و این موضوع بهتر است کمی بیشتر توضیح دهیم. در زمان‌های گذشته و در اولین روزهایی که پول و سکه به‌عنوان عامل تبادلات ایجادشده بود. این خود سکه‌ها بودند که پشتوانه خود را ایجاد می‌کردند.

در کلام بهتر سکه‌های طلا یا نقره با برنز بر اساس جنس ساخت خودشان مورد ارزش و اهمیت قرار می‌گرفتند؛ اما بعد از اختراع پول کاغذی، مسئله ارزش‌گذاری زیر سؤال رفت. درواقع آن چیزی که باعث می‌شد سکه یا پول ارزشمند شود (جنس طلا یا نقره یا برنز) دیگر در اسکناس‌ها وجود نداشت؛ بنابراین در ارزش‌گذاری اسکناس‌ها چالشی ایجاد شد. بااین‌حال پشتوانه بیت‌ کوین چیست؟ بیت کوینی که یک اسکناس واقعی نیز محسوب نمی‌شود.

 

[irp posts=”21540″ name=”آموزش تبدیل بیت کوین به ریال، چگونه بیت کوین خود را تبدیل کنیم؟”]

 

پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست
پشتوانه بیت کویین چیست

 

ارزش‌گذاری و پاسخ به سؤال ” پشتوانه بیت‌ کوین چیست؟ “

مسئله ارزش‌گذاری یک مسئله نسبی است؛ یعنی وقتی شما می‌گویید این اسکناس ده‌هزاری است باید نسبتی برای آن پیدا کنیم؛ یعنی ده هزار نسبت به چه مبدأ و نقطه شروعی؛ بنابراین در مبحث امروز که می‌پرسیم پشتوانه بیت‌ کوین چیست؟ منظور اصلی و دانشگاهی این است که ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بر اساس چه نقطه شروع یا اصطلاحاً چه نقطه صفری سنجیده می‌شود؟

کاملاً منطقی است که ارزی مانند دلار یا یورو و یا حتی ارزهای دیجیتال باید یک نقطه صفر و نقطه شروع داشته باشند تا به‌واسطه آن بتوان ارزش‌گذاری‌هایی داشته باشیم؛ بنابراین وقتی در پاسخ سؤال پشتوانه بیت‌ کوین چیست می‌گوییم هیچ! به نظر به یک تناقض می‌رسیم.

 

پشتوانه بیت‌ کوین چیست
کدام ارز دیجیتال پشتوانه دارد

 

پشتوانه ارز دیجیتال چیست؟

 

بگذارید برای پاسخ گفتن به پشتوانه بیت‌ کوین چیست داستان را از کمی قبل‌تر شروع کنیم. زمانی که سکه‌ها کم‌کم به اسکناس‌ها تبدیل شدند و مسئله ارزش‌گذاری نسبت به یک نقطه مشترک ایجاد شد. پس باید برای اسکناس‌های ایجادشده یک مبدأ ارزش‌گذاری تحت عنوان پشتوانه معرفی می‌شد. این نقطه قاعدتاً باید باارزش و البته ثابت باشد.

ازاین‌رو طلا و نقره به‌عنوان پشتوانه ارزها انتخاب شد؛ بنابراین وقتی گفته می‌شد یک هزار دلار، نسبت آن به طلا سنجیده می‌شد. برای این‌که مسئله پشتوانه سازی طولانی نشود و عملاً سردرگمی در بازار ایجاد نشود بسیاری از ارزهای دیگر سعی کردند تحت معاهده‌ای پشتوانه خود را بر اساس دلار که خود پشتوانه‌اش به طلا بود قرار بدهند. ازاین‌رو دلار به‌عنوان یک ارز جهانی موردتوجه قرار گرفت.

همین مسئله کم‌کم باعث شد که دلار ارزشی برابر با طلا پیدا کند و تأثیرات وحشتناکی در جهان داشته باشد. کافی بود کشوری بخواهد باسیاست‌های آمریکایی مقابله کند. ارزشمند بودن و پشتوانه بودن دلار باعث می‌شد که اقتصاد آن کشور به‌شدت تحت تأثیر قرار بگیرد. همین موضوع اقتصاد را وارد فاز تازه‌ای کرد. فازی که پاسخ سؤال پشتوانه بیت کویین چیست؟ در آن نهفته شده است.

 

پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست
پشتوانه ارز دیجیتال

پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست؟ (پشتوانه بیت‌ کوین چیست؟)

تا این جای داستان سؤال ” پشتوانه بیت‌ کوین چیست” متوجه شدیم که ارزهای متداولی مانند دلار و یورو و … روزی بر اساس پشتوانه طلا وارد بازار می‌شدند؛ اما به خاطر مشکلات ایجادشده که در بالا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردی، کم‌کم اقتصاددانان به این نتیجه رسیدند که باید مسئله ارز و طلا را از یکدیگر جدا کنند؛ اما در این صورت سؤال اصلی که ایجاد می‌شد این بود که اکنون پشتوانه سرمایه‌ای ارزها چه خواهد بود؟

پاسخ بسیار ساده و روشن بود. میزان چرخش مالی ایجادشده توسط هر ارز می‌تواند ارزش آن ارز را مشخص کند. به‌طور مثال وقتی دلار به‌عنوان ارز اول تبادلات جهانی مورداستفاده قرار می‌گیرد، مسلماً ارزش بالاتری نسبت به ارزهای کشورهای آفریقایی خواهد داشت.

با توجه به این‌که دلار به‌عنوان ارز مهم جهانی محسوب می‌شود و تمام کشورهای دنیا به‌نوعی با آن سروکار دارند، به‌جای این‌که پشتوانه‌ای برای ارزها ایجاد شود، نسبت ارزها به یکدیگر موردبررسی قرار می‌گیرد؛ یعنی دلار به‌عنوان پایه نسبت قرار می‌گیرد و سایر ارزها نسبت به دلار با یکدیگر مقایسه و ارزش‌گذاری می‌شوند.

این‌گونه هم مسئله ارزش‌گذاری در اسکناس‌ها حل می‌شود و هم این‌که خود دلار بر اساس میزان استفاده و موردتوجه قرار گرفتن تعیین قیمت می‌شود. به این نوع ارزها در اقتصاد، فیات گفته می‌شود.

 

پشتوانه بیت‌ کوین چیست؟ آیا می‌توان به بیت‌ کوین اعتماد کرد؟
پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست

در پاسخ به سؤال پشتوانه بیت‌ کوین چیست باید گفت که یک همچنین برنامه‌ای نیز برای ارزهای دیجیتال وجود دارد؛ یعنی ارزهایی مانند بیت کوین و … بر اساس میزان مورداستفاده قرار گرفتن و همچنین چند شاخص دیگر ارزش‌گذاری می‌شوند و دیگر مسئله‌ای به نام پشتوانه فیزیکی وجود ندارد؛ اما در مورد برخی از ارزهای دیجیتال که غالباً ارزهای ثابت هستند، مسئله فرق می‌کنند. این ارزها برای ثابت نگه‌داشتن قیمت خود باید بر اساس یک پشتوانه ثابت مانند طلا، دلار یا نفت در بازار حضورداشته باشند. این مسئله‌ای کاملاً جدا نسبت به سؤال پشتوانه بیت‌ کوین چیست محسوب می‌شود.

 

[irp posts=”29906″ name=”آمریکا دلار چاپ می کند، بیت کوین گران می شود؟”]

 

پشتوانه بیت‌ کوین چیست
پشتوانه رمز ارز چیست

پشتوانه بيت كوين چيست؟(پشتوانه رمز ارز چیست)

 

اما باوجود این‌که بیت کوین مانند ارزهای دلار و یورو امروز یک فیات (ارز بدون پشتوانه فیزیکی) محسوب می‌شود اما تفاوت‌های عمده‌ای بین آن‌ها وجود دارد. اولین چیزی که در مسئله پشتوانه بیت‌ کوین چیست موردتوجه باید قرار بگیرد این است که عملاً بیت کوین یک ارز غیرقابل رؤیت است؛ یعنی شما مانند اسکناس و سکه آن را نمی‌توانید لمس کنید و چیزی جز رمزی چندحرفی محسوب نمی‌شود؛ بنابراین عملاً ارزش‌گذاری آن و پاسخ به پشتوانه بيت كوين چيست زیر سؤال می‌شود.

برای پاسخ به پشتوانه بیت‌ کوین چیست باید به مفهوم بیت کوین و رمز ارز توجه کنیم. بیت کوین یک رمز ارز است که به‌واسطه یک نوع فنّاوری جدید در دنیای شبکه به نام بلاک چین فعالیت می‌کند. در این شبکه نوین هیچ‌گونه تمرکزی وجود ندارد و عملاً ازنظر امنیت و افزایش ضریب غیرقابل‌دسترس بودن باعث شد که به‌سرعت موردتوجه قرار بگیرد و بسترهای متنوعی چون بیت کوین در این شبکه ایجاد شود.

اگر بخواهیم دقیق‌تر پاسخ سؤال پشتوانه بیت‌ کوین چیست را پیدا کنیم می‌توانیم بگوییم که عملاً پشتوانه بیت کوین همین فنّاوری به نام بلاک چین است. این بستر اطلاعاتی باعث شد که رمز ارز دیجیتالی بیت کوین موردتوجه قرار بگیرد و دقیقاً باعث استفاده از بیت کوین به‌عنوان یک ارز مبادلاتی شد.(مقاله کیف پول دیجیتال چیست؟ را هم بخوانید)

 

درواقع در پاسخ به سؤال پشتوانه بيت كوين چيست باید گفت که این استفاده روزافزون کاربران از بیت کوین به‌عنوان ارز مبادلاتی و ارزی که می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری داشت، پشتوانه اصلی بیت کوین محسوب می‌شود. افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین نیز دقیقاً وابسته به همین پشتوانه است. این را می‌توان مهم‌ترین پاسخ در برابر سؤال ” پشتوانه بیت‌ کوین چیست ” دانست.

آن چیزی که باعث می‌شود بیت کوین موردتوجه قرار بگیرد و قیمت آن بالا و پایین برود بیشتر نوع استفاده از بیت کوین است. درواقع در پاسخ به سؤال پشتوانه بیت‌ کوین چیست باید گفت این اعتماد کاربران و فروشگاه‌های اینترنتی است که در خرید و فروش‌های خود از بیت کوین استفاده می‌کنند. بیت کوین به سبب غیرقابل ردگیری و تقریباً امن در برابر هکرها و همچنین گسترش آن در شبکه‌های اینترنتی باعث شد که عملاً به‌جز کلمه ” هیچ ” علت‌های دیگری را برای پاسخ به سؤال پشتوانه بیت‌ کوین چیست پیدا کنیم.(پیشنهاد میکنم اگر به دنبال خرید و فروش بیت کوین هستید و دانش کافی درباره آن نمیدانید به این مقاله مراجعه نمایید)

 

پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست

پشتوانه بیت‌ کوین چیست؟ جوابی دیگر

 

اما سؤال پشتوانه بیت‌ کوین چیست؟ به همین‌جا ختم نمی‌شود. یکی از پاسخ‌هایی که می‌توانیم به سؤال پشتوانه بیت‌ کوین چیست بدهیم، داستان استخراج آن است. درواقع استخراج و به دست آوردن بیت کوین جدید می‌تواند خود به‌عنوان یک پاسخ برای سؤال پشتوانه بيت كوين چيست محسوب شود. با توجه به این‌که این استخراج رفته‌رفته سخت‌تر می‌شود و عملاً تا چند سال دیگر این مسئله به اتمام می‌رسد، استخراج و کشف یک بیت کوین جدید یک پاسخ اساسی به پشتوانه بیت‌ کوین چیست محسوب می‌شود.

بنابراین در پاسخ به سؤال پشتوانه بیت‌ کوین چیست اگر بخواهیم به‌صورت کلی بگوییم چند عامل می‌تواند به‌صورت هم‌زمان حضورداشته باشند. اولین پاسخ ما به پشتوانه بیت‌ کوین چیست؟ این است که هیچ عامل فیزیکی مانند طلا، ارز یا نفت به‌عنوان پشتوانه بیت کوین قرار ندارد. دومین پاسخ ما به سؤال پشتوانه بیت‌ کوین چیست این است که این استفاده کاربران از بیت کوین است که مشخص می‌کند این ارز چه مقدار ارزش دارد.

درواقع اگر کاربران دست از استفاده از بیت کوین بردارند، عملاً این ارز سقوط می‌کند. پاسخ سوم که می‌توان به سؤال پشتوانه بيت كوين چيست داد این موضوع است که استخراج و به دست آوردن بیت کوین در کنار استفاده روزمره و قابلیت سرمایه‌گذاری آن، دیگر پشتوانه مهم این ارز محسوب می‌شود. بنابراین در کل می‌توان گفت مادامی‌که اینترنت وجود دارد و مسئله امنیت یک مسئله پراهمیت محسوب می‌شود می‌توان به بیت کوین اعتماد و از آن استفاده کرد.

 

مقاله ای به عنوان بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان نوشته ایم که در مورد انوع کیف پول بیت کوین و… توضیح داده ایم و همچنین اگر میخواهید بدانید ارز فیات چیست توصیه میکنم حتما این مقاله را بخوانید.

 

[irp posts=”29705″ name=”ارزش کل بازار بیت کوین به زیر یک تریلیون دلار کاهش یافت”]

 

میداس سرمایه دوره آموزش ارز دیجیتال رایگان را در فروشگاه سایت قرار داده است، شما عزیزان می توانید بروی لینک آبی کلیک کرده و این محصول رایگان را تهیه نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.