هند، در نقش مخالف ارزهای دیجیتال

هند، در نقش مخالف ارزهای دیجیتال

هند بعد از چین دومین کشور مطرح دنیا محسوب می شود که به صورت رسمی به مقابله با ارزهای دیجیتال می پردازد. بر اساس سیاست های جدید اقتصادی دولت هند، نقض این قوانین و سیاست ها می تواند جریمه ای تا سقف 2.7 میلیون دلاری یا 18 ماه زندان به همراه داشته باشد.

 

[irp posts=”50708″ name=”ورود ارزهای دیجیتال به صندوق سرمایه گذاری ویزدم تری”]

هند طی چند روز گذشته سیاست های اقتصادی خود در قبال ارز دیجیتال را اعلام کرده است. بر اساس این سیاست ها به ظاهر سرمایه گذاران این بازار امکان فعالیت دارند اما این فعالیت باید تحت قوانین و شرایط خاص باشد. به طور مثال فعالان بازار ارزهای دیجیتال باید حتما از صرافی ها و کیف پول های معرفی شده توسط دولت هند استفاده کنند. در غیر این صورت رفتار آن ها غیر قانونی تلقی می شود و ممکن است به 2.7 میلیون دلار جریمه یا 18 ماه زندان محکوم شوند.

 

[irp posts=”50756″ name=”کودتا علیه بیت کوین!”]

هند اعلام کرده است که عملا با ارزهای دیجیتال مشکل خاصی ندارد. این دولت تنها به دنبال این است که بتواند فعالیت های مجرمانه در این شبکه را کنترل کند. اما به عقیده بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی این سیاست ها موجب فرار سرمایه گذاران هندی از بازار ارزهای دیجیتال می شود. اساسا بازار ارزهای دیجیتال یک بازار غیر متمرکز و غیر ناظر است.

 

[irp posts=”50712″ name=”24 ساعت هولناک برای بیت کوین”]

 

از این رو سعی در ایجاد هر نوع تمرکز بر خلاف ذات بازار است. از این رو دو احتمال وجود دارد. یا بازار ارزهای دیجیتال در برابر این فشار دولت ها کوچک و کوچک تر می شود و در نهایت از بین می رود و یا این دولت ها خواهند بود که از موضع خود کوتاه می آیند. باید دید که در آینده چه اتفاقی رخ می دهد.

 

 

منبع:
https://cointelegraph.com/news/india-to-set-maximum-penalty-for-violating-crypto-norms-at-fine-of-2-7-million-or-1-5-years-in-jail
https://u.today/india-will-jail-citizens-for-using-crypto-as-payment-tool

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.