هشدار صندوق بین المللی پول: پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی کار منطقی نیست!

هشدار صندوق بین المللی پول: پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی کار منطقی نیست!

صندوق بین المللی پول روز گذشته طی یک گزارش 114 صفحه ای به مزایا و معایب بیت کوین به عنوان پول قانونی پرداخته است. بر اساس این گزارش می توان گفت که هزینه های پذیرش این ارز به عنوان پول قانونی بیشتر از مزایای آن خواهد بود. از این رو از کشورهای دنیا به خصوص السالوادور خواسته شده است که بیت کوین را به عنوان پول ملی و قانونی قبول نکنند.

در واقع صندوق بین المللی پول معتقد است که بیت کوین هنوز ثبات لازم را ندارد و عملا نمی تواند اقتصاد یک کشور یا یک منطقه را بر عهده بگیرد. از طرف دیگر روابط اقتصادی با بیت کوین زمان بر است. این ها مسائلی فارغ از عدم توانایی نظارت کامل بر نقل و انتقال بیت کوین و احتمال پولشویی و … است.

 

[irp posts=”51675″ name=”نرخ بهره بدون تغییر باقی ماند”]

بنابراین صندوق بین المللی پول طی این گزارش با بیان مدارک و دلایل مشخص اعلام کرده است که بیت کوین به عنوان پول قانونی نمی تواند بازار اقتصادی مطمئن و با ثباتی در منطقه یا در کشور ایجاد کند. از این رو از کشورهای جهان و به خصوص السالوادور ( به عنوان اولین کشوری که بیت کوین را به عنوان ارز ملی پذیرفت ) خواسته شده بیت کوین را تنها به عنوان یک ارز دیجیتال قابل معاوضه قبول داشته باشند و فعلا از پذیرش این ارز به عنوان پول قانونی امتناع کنند.

 

[irp posts=”51744″ name=”اپل در متاورس سرمایه گذاری می کند!”]

به نظر می رسد این گزارش نکات قابل تاملی از بیت کوین را بیان می کند. همانطور که می دانید طی چند ماه گذشته بیت کوین دچار افت قیمتی شدید شد و این افت قیمتی عملا باعث شد که اقتصاد السالوادور با بدهی چند میلیون دلاری به مرز فروپاشی نزدیک شود. اما مسئله مهم دیگر این است که آیا این گزارش در روند بازار تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟ مسلما پاسخ مثبت است. چرا که این گزارش می تواند در تصمیم هولدرهای بیت کوین اثر گذار باشد.

 

[irp posts=”51759″ name=”بازار ارزهای دیجیتال هنوز در ترس به سر می برد”]

 

با توجه به این که در محدوده ای از بازار قرار داریم که عملا بازار نیاز به هولدرها و سرمایه گذاران بلند مدت دارد، عملا این گزارش می تواند نتیجه عکس داشته باشد و باعث شود هولدرها سراغ این ارز نروند و عملا بازار ارزهای دیجیتال را بی ثبات بدانند. حال باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقاتی رخ می دهد و این داستان به چه سمتی کشیده خواهد شد. نظر شما چیست؟

منبع:
https://news.bitcoin.com/imf-tells-el-salvador-costs-of-making-bitcoin-legal-tender-exceed-potential-benefits/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.