معرفی بروکر فارکس نورد اف ایکس Nord FX

معرفی بروکر فارکس نورد اف ایکس Nord FX

میداس سرمایه هیچ کارگزاری را توصیه نمی‌کند محتوای زیر تنها به‌منظور معرفی کارگزار است و کاربران عزیز خودشان باید برای انتخاب کارگزار مناسب تصمیم بگیرند.

بروکر NordFX یکی از قدیمی ترین کارگزاران فعال در ایران است. برخلاف سابقه طولانی اش، باید محبوب می شد، اما به دلایلی مانند نداشتن تیم قدرتمند فارسی، چندان شناخته شده نیست.

اکنون، با پیوستن تیم هات فارکس به بروکر نورد اف ایکس، همه چیز تغییر کرده است. این کارگزار در حال گسترش در بازار ایران است و زمان آن رسیده است که تحلیل عمیق تری از این بروکر داشته باشیم.

تاریخچه بروکر نورد اف ایکس

NordFX بروکر در سال 2008 تاسیس شد و در تلاش است تا خدمات خود را در سراسر جهان با کیفیت و سرعت بالا گسترش دهد. از آن زمان تاکنون بیش از 1.2 میلیون حساب از حدود 100 کشور جهان برای این تریدر افتتاح شده است و توانسته است با کسب رتبه خوب 3.5 در وب سایت FPA، رضایت بسیاری از معامله گران را جلب کند.

این کارگزار در سطح جهانی فعالیت می کند و مراکز پشتیبانی آن در روسیه، چین، تایلند، هند و سریلانکا قرار دارند.

 

[irp posts=”55162″ name=”نقد و بررسی بروکر اف ایکس پریموس FX primus ؟ بروکر اف ایکس پریموس چیست؟”]

ثبت نام و برداشت سود آسان بروکر nordfx

 

یکی از مزایای این بروکر سادگی ثبت نام و مراحل آن است. همچنین فرآیند واریز و برداشت پول در این بروکر آسان است. نورد اف ایکس دارای حساب های متنوعی است که برای رفع نیازهای مختلف کاربران ایجاد شده است.

برای شروع معامله در این بروکر نیاز به سپرده بالایی ندارید شما با 10 دلار دیپوزیت می توانید به شروع تجارت خود در بازار فارکس بپردازید.

 

کمیسیون و اسپردهای بروکر نورد اف ایکس

 

اسپردهای ارائه شده توسط کارگزار NordFX کوچک بوده و در مقایسه با سایر رقبای این بروکر مناسب تلقی می شود. از 0.0 پیپ اسپردهای نورد اف ایکس آغاز می شوند!

NordFX با برون سپاری به یک ارائه دهنده شخص ثالث، حجم معاملات شما را افزایش می دهد و در نتیجه اسپرد کمی ایجاد می کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این بروکر این است که در اکثر تراکنش هایی که انجام می دهید کمیسیون دریافت نمی کنید.

 

بروکر نورد اف ایکس از چه پلتفرم هایی برای معامله انجام می شود؟

 

NordFX به شما امکان استفاده از یک حساب آزمایشی را می دهد و به شما امکان استفاده از پلتفرم های محبوب Metatrader 4 و 5 را می دهد. متاتریدر امکان تراکنش های خودکار را با استفاده از کارشناسان و اسکریپت ها و… رافراهم می کند. این پلتفرم به سادگی و سهولت استفاده نیز معروف است و کاربران می توانند به سرعت کار با این پلتفرم را یاد بگیرند.

رابط کاربری آسان این پلتفرم نیز باعث خوشحالی معامله گران حرفه ای می شود و می توانند از پیشرفته ترین سطوح عملکرد این نرم افزار برای کنترل و تصمیم گیری مستقیم در مورد سرمایه خود استفاده کنند.

شما می توانید در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته در این پلتفرم تجارت داشته باشید. با این حال، بازارهایی مانند فارکس یا سهام دارای زمان بسته شدن مشخصی هستند که باید از آن آگاه باشید.

 

بروکر نورد اف ایکس آیا یک بروکر دارای رگوله است؟

 

کارگزار NordFX توسط کمیسیون خدمات مالی وانوئاتو ارائه می شود. مقررات وانوئاتو فاقد دقت و ضریب اعتبار بالای تنظیم‌کننده‌های دولتی مانند FCA انگلستان (مرجع رفتار مالی) است.

با این حال، این بدان معنا نیست که NordFX یک کارگزار خطرناک یا غیرقابل اعتماد است.

شرکت خواهر نورد اف ایکس تحت عنوان ، NordFX Cy، تحت نظارت CySEC، یکی از معتبرترین رگولاتورها است.

این شرکت کنترل های مالی داخلی بسیار سختی برای جلوگیری از پولشویی دارد. معامله گران در اتحادیه اروپا همچنین می توانند از خدمات NordFX Cy برای دریافت پشتیبانی از تنظیم کننده های معتبر استفاده کنند. اما برای کاربران ایرانی این امکان وجود ندارد.

ممکن است رگولاتوری خیلی خوب برای شما مهم باشد. در این صورت ، انتخاب محدودتری دارید. بسیاری از کارگزاران درجه یک دنیا اصلا با ایران کار نمی کنند و یا اگر مشتری ایرانی می پذیرند در یکی از شعب برون مرزی (آفشور)این کار را انجام می دهند که عملا هیچ تفاوتی با سایر کارگزاران رگولاتوری ندارد.

نهاد نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس توسط وزارت اقتصاد قبرس نظارت می شود و اعضای آن برای مدت 5 سال انتخاب می شوند. البته بروکر nordfx در طول سال ها جوایز مختلفی را کسب کرده است.

 

نماد های قابل معامله در بروکر نورد اف ایکس

 

کارگزاران NordFX طیف گسترده ای از دارایی ها، بازارها و ابزارهای مالی را پشتیبانی می کنند.

با نورد اف ایکس می توانید 33 جفت ارز، 11 نوع مختلف ارز دیجیتال، طلا، نقره و طیف وسیعی از کالاهای دیگر را معامله کنید. برخلاف بسیاری از کارگزاران معتبر دیگر، NordFX خدمات مدیریت سرمایه گذاری را نیز به شما ارائه می دهد.

 

لوریج 1000

 

مانند بسیاری از کارگزاران محبوب دیگر، نورد اف ایکس توسط FCA یا ESMA.رگولاتوری یا تنظیم نشده است. همین امر باعث ایجاد لوریج بالا در معاملات می شود. حداکثرلوریج اهرمی که در نورد اف ایکس می بینیم 1:1000 است.

اگرچه اهرم بالا به طور کلی مورد استقبال معامله گران قرار می گیرد، اما این میزان اهرم می تواند برای معامله گران جدید مضر باشد زیرا اگر افراد مبتدی بدون برنامه ریزی و مدیریت سرمایه در این بازار فعالیت کنند، با وجود این اهرم بالا، به راحتی می توانند پول خود را از دست بدهند.

 

اپلیکیشن گوشی های هوشمند بروکر نورد اف ایکس

 

NordFX به طور کلی از پلتفرم های معاملاتی متاتتریدر4 و 5 استفاده می کند.

این سایت اپلیکیشنی با همین نام برای گوشی های هوشمند تولید کرده است. می توانید این برنامه را در پلی استور یا اپ استور پیدا کرده و روی موبایل خود نصب کنید و پس از اتصال به حساب کاربری خود می توانید از آن استفاده کنید.

 

شناخت حساب های معاملاتی در بروکر نورد اف ایکس

 

این بروکر بسته به بازار هدف، سه نوع حساب مختلف را به کاربران خود ارائه می دهد. سرمایه ‌گذاران می توانند یک حساب ثابت از بیین سه حساب Zero Account، Pro Account یا Fixed Account انتخاب کنند.

هر سه حساب فوق دارای سطح اهرمی تا 1:1000 هستند، اما مبلغ سپرده اولیه برای افتتاح هر حساب ذکر شده متفاوت است.

  • حداقل سپرده مورد نیاز برای حساب fx10 دلار است. اسپردها از 2 پیپ شروع می شوند و هیچ کمیسیونی دریافت نمی شود. امکان معامله 28 جفت ارز + طلا و نقره وجود دارد.
  • شما باید حداقل 50 دلار در حساب pro واریز کنید. اسپرد در این حساب از 0.9 پیپ شروع می شود. این حساب به شما امکان می دهد با 33 جفت ارز + طلا و نقره + ارز دیجیتال معامله کنید.
  • یک حساب zeroبه حداقل سپرده 100 دلاری نیاز دارد. اسپرد 0.0 پیپ است و به شما امکان داد و ستد 33 جفت ارز، فلزات و ارزهای دیجیتال را می دهد.

علاوه بر حساب های فوق، اخیراً یک حساب پس انداز نیز از طریق این کارگزار در اختیار معامله گران قرار گرفته است. با سرمایه گذاری در یک حساب پس انداز از طریق ارز دیجیتال، می توانید روزانه تا 30 درصد سود سالانه دریافت کنید. همچنین به همان میزان اعتباریا همان وام برای تراکنش های موجود در حساب خود دریافت کنید.

 

روش های بروکر نورد اف ایکس برای پرداخت

 

این کارگزار از روش های زیادی پشتیبانی می کند مصرف کنندگان می توانند مبلغ مورد نیاز را مستقیماً به حساب خود واریز کنند، از کارت اعتباری استفاده کنند یا از خدمات پرداخت آنلاین استفاده کنند.

روش های برداشت کاملا مشابه روش های واریز است. مدت زمانی که طول می کشد تا وجه به حساب شما برسد بسته به روش انتخابی متفاوت است. با این حال، وب سایت این کارگزار این زمان را از 1 تا 6 روز کاری اعلام کرده است. همچنین به خاطر داشته باشید که قوانین پولشویی ایجاب می کند که بازپرداخت به همان حسابی واریز شود که مشتری از آن برای واریز وجه به حساب خود استفاده کرده است.

برای برداشت یا واریز پول به Nord FX Broker می توانید از هر یک از موارد زیر استفاده کنید.

  • تاپ چنج ریالی
  • پرفکن مانی
  • برداشت ریالی مستقیم
  • تتر

روش ریالی مستقیم بدون کارمزد است و نرخ دلار بلافاصله به شما تحویل داده می شود.

برای واریز تتر می توانید از شبکه TRC20 که کمیسیون 1دلار دارد واریز کنید.

در پرفکت مانی اگر حساب شما وریفای شده باشد 0.5 درصد و در غیر این صورت 3 درصد کمیسیون تعلق می گیرد.

در حالت Top Change ، کارمزد سپرده 3 درصد است. هیچ کارمزدی برای برداشت کارگزار دریافت نمی شود.

 

امکانات استفاده از بروکر nordfx

 

در سایت کارگزارنورد اف ایکس بخشی را با عنوان آموزش برای کاربران آماده کرده است که افراد می توانند از مطالب موجود استفاده کنند و دانش معاملاتی خود را تقویت کنند.

همچنین یک واژه نامه بازار مالی در این سایت موجود است تا به کاربران کمک کند تا با اصطلاحات بازار مالی آشنا شوند.

این وب سایت تقویم اقتصادی، ماشین حساب و چندین ابزار تحلیل دیگر را در اختیار شما قرار می ‌دهد. یکی دیگر از ویژگی های عالی این بروکر تجزیه و تحلیل هفتگی بازارهای مختلف است.

 

[irp posts=”54897″ name=”معرفی و بررسی بروکر تریدرز وی”]

 

آموزش ثبت نام گام به گام در بروکر نورد اف ایکس به صورت تصویری

 

ثبت نام در بروکر نورد اف ایکس در مقایسه با سایر بروکرها بسیار آسان است زیرا زمانی که ناحیه کاربری خود را ایجاد می کنید، حساب متاتریدر شما نیز در همان زمان ایجاد می شود. شما همچنین باید دو نوع سند را برای تأیید هویت خود ارسال کنید. این امر برای همه بروکر ها پایدار است.

برای شروع ثبت نام در بروکر nordfx ابتدا باید وارد سایت این کارگزار شوید تا مستقیما به صفحه ثبت نام به صورت خودکار هدایت شوید. لطفا توجه داشته باشید که برای دسترسی به وب سایت NordFx باید از ابزارهای تغییر IP استفاده کنید و IP خود را روی کشورهای آسیایی تنظیم کنید.

پس از ورود به صفحه ثبت نام، باید مشخصات خود را به همراه تلفن همراه و ایمیل خود وارد کنید.

معرفی بروکر فارکس نورد اف ایکس Nord FX
آموزش ثبت نام گام به گام در بروکر نورد اف ایکس به صورت تصویری

پس از ورود به این صفحه، روی open a trading account کلیک کنید تا یک حساب معاملاتی واقعی ایجاد کنید.

در صورت تمایل می توانید یک حساب آزمایشی نیز در این قسمت باز کنید، اما پس از ایجاد یک ناحیه کاربری و ورود به داشبورد، هر زمان که بخواهید می توانید حساب های جدید ایجاد کنید.

در اینجا قسمت های مختلف فرم ثبت نام آورده شده است.

1- در فیلد اول نام خود را وارد کنید.

2- نام خانوادگی خود را نیز در این قسمت وارد کنید.

3- لطفاً یک آدرس ایمیل معتبر برای این قسمت وارد کنید. لطفا توجه داشته باشید که مشخصات حساب خود به این ایمیل ارسال می شود بنابرین ایمیل صحیح و شخصی را وارد کنید.

4- در قسمت بعدی باید شماره موبایل خود را با پیش شماره وارد کنید. برای مثال از پیشوند 98+ استفاده کنید و سپس شماره موبایل خود را بدون صفر وارد کنید.

5- در مرحله بعد باید نام کشور خود را از منوی کشویی انتخاب کنید.

6- در قسمت ششم باید نوع اکانت مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر سوالی در مورد انتخاب نوع حساب دارید، می توانید توضیحات هر حساب را در این صفحه از وب سایت ما بخوانید.

7- در فیلد هفتم نوع ارز پایه حساب را به درست وارد کنید.

8- در این فیلد باید لوریج مورد نیازتان را در کادر وارد کنید.

9- در قسمت نهم این گزینه را تیک بزنید تا به صورت خودکار برای حساب کاربری شما رمز عبور ایجاد شود.

10- در بخش دهم، اگر با شرایط کارگزاری NordFX موافق هستید، این گزینه را علامت بزنید.

11- در این قسمت باید تیک کپچا را بزنید.

در نهایت پس از تکمیل موارد بالا و بررسی مجدد آن، روی دکمه Open Trading Account کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

در این مرحله اطلاعات حساب کاربری شما نمایش داده می شود. توصیه می شود این اطلاعات را در جایی بنویسید.

بروکر نورد اف ایکس
اطلاعات حساب کاربری

البته تمامی این اطلاعات به ایمیل شما ارسال می شود و در صورت گم شدن مشخصات حساب خود می توانید آن را در ایمیل خود بیابید.

لطفاً توجه داشته باشید که شماره حساب ذکر شده در خط اول نه تنها برای اتصال به حساب شما در متاتریدر، بلکه برای ورود به داشبورد در خود سایت NordFX نیز استفاده می شود.

رمز عبور همچنین برای اتصال به حساب متاتریدر و دسترسی به داشبورد استفاده می شود.

رمز عبور سرمایه گذار Investor Password زمانی کار می کند که می خواهید به شخصی اجازه دهید اطلاعات حساب شما را برای اهداف سرمایه گذاری مشاهده کند، اما نمی خواهید کسی معامله شما را تغییر دهد (باز یا بسته شدن معامله). در این صورت رمز عبور و شماره حساب سرمایه گذار در اختیار فرد یا شرکت قرار می گیرد.

در نهایت روی گزینه login کلیک کنید.

در صفحه بعد در صورت تمایل می توانید زبان سایت را از سمت راست بالا به فارسی تغییر دهید.

بروکر نورد اف ایکس
زبان سایت

سپس نام کاربری و رمز عبوری که در قسمت قبل ذکر کرده اید را وارد کنید.

معرفی بروکر فارکس نورد اف ایکس Nord FX
نام کاربری و رمز عبور
  1. شماره حساب یا نام کاربری را در این کادر وارد کنید.
  2. رمز عبور خود را در این قسمت وارد کنید.

سپس بر روی ورود به سیستم کلیک کنید.

این بخش به داشبورد اصلی شما اشاره دارد.

در این قسمت می توانید اطلاعات حساب کاربری خود را مشاهده کنید.

در زیر مهمترین بخش های این صفحه را ارائه می دهیم.

بروکر نورد اف ایکس
نوع نرم افزار
  1. در قسمت اول می توانید نوع نرم افزار مورد نظر خود را انتخاب و دانلود کنید.
  2. بخش دوم کل موجودی حساب شما را به دلار نشان می دهد.
  3. در ستون سوم تمامی حساب هایی که تاکنون افتتاح شده و مشخصات آنها را مشاهده می کنید.

طریقه احراز هویت در بروکر نورد اف ایکس

 

در این مرحله باید خود را در سایت ثابت کنید.
برای این کار روی نماد نمایه از سمت راست بالای صفحه کلیک کرده و Upload documents را انتخاب کنید.

معرفی بروکر فارکس نورد اف ایکس Nord FX
نوع سند

در این صفحه باید دو نوع سند ارائه دهید.

سندی برای اثبات هویت و سندی برای اثبات محل سکونت شما.

برای اثبات هویت می توانید از کارت ملی جدید، شناسنامه عکس دار، گواهینامه رانندگی و گذرنامه استفاده کنید.

شما همچنین می توانید از قبوض آب، برق، گاز و تلفن و همچنین قرارداد خانه یا اجاره با نام و آدرس دقیق خود یا صورت حساب بانکی برای تأیید محل زندگی خود استفاده کنید.

 

نحوه آپلود مدارک

بروکر نورد اف ایکس
نحوه آپلود مدارک
  1. در قسمت اول، اگر می خواهید هویت خود را آپلود کنید، گزینه Proof of Identity را انتخاب کنید همچنین، اگر می خواهید مدرک نشانی ارائه دهید، باید گزینه proof of Residence را آپلود کنید.
  2. سپس در قسمت دوم نام سندی که می خواهید ارسال کنید را به زبان انگلیسی بنویسید.
  3. در قسمت سوم تصویر سند را انتخاب و تنظیم کنید.

مطمئن شوید که عکس های شما با فرمت PDF، PNG، GIF یا JPEG هستند.

برای کارت ملی و شناسنامه باید شناسنامه را در بخش Name of the document با id وارد کنید.

همچنین گواهینامه رانندگی و پاسپورت را به ترتیب driver’s license و passport داخل کادر بنویسید.

برای آپلود قبض گاز برق ، تلفن و صورت حساب بانکی به ترتیب gas bill, electricity bill Phone bill و bank statementرا وارد کنید.

در پایان باید منتظر تایید مدارک توسط متخصص کارگزار باشید و در صورت تایید مدارک می ‌توانید حساب را پر کرده و شروع به معامله کنید.

 

[irp posts=”55123″ name=”بررسی کامل و ورود به بروکر آی سی ام کپیتال ICM Capital”]

 

سوالات متداول

 

1-بروکر نورد اف ایکس چه نوع بروکری است؟

این بروکر در سال 2008 تاسیس شد و در تلاش است تا خدمات خود را در سراسر جهان با کیفیت و سرعت بالا گسترش دهد. از آن زمان تاکنون بیش از 1.2 میلیون حساب از حدود 100 کشور جهان برای این تریدر افتتاح شده است و توانسته است با کسب رتبه خوب 3.5 در وب سایت FPA، رضایت بسیاری از معامله گران را جلب کند.

 

2-چه نمادهایی در بروکر نورد اف ایکس قابل معامله هستند؟

با نورد اف ایکس می توانید 33 جفت ارز، 11 نوع مختلف ارز دیجیتال، طلا، نقره و طیف وسیعی از کالاهای دیگر را معامله کنید. برخلاف بسیاری از کارگزاران معتبر دیگر، NordFX خدمات مدیریت سرمایه گذاری را نیز به شما ارائه می دهد.

 

همچنین اگر میخواهید با بروکر یو اس جی ، بروکرز اینگات  و دلتا اف ایکس آشنا شوید به این مقاله مراجعه نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
reza
reza
7 ماه قبل

بروکر نورد اف ایکس یکی از بروکرهای است که چند سال گذشته با تمرکز بر بازار ایران و ارائه زبان فارسی سعی کرده تا به تریدرهای داخل ایران خدمات خوبی ارائه کند. این بروکر حساب‌های معاملاتی مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد و با اسپردهای جذاب و شناور سعی کرده تا تریدرهای زیادی را به خود جذب کند.

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.