گفته های مشهور وارن بافت برای ثروتمندان و سرمایه گذاران

نقل قول های وارن بافت

وارن بافت را می توان یکی از مشهورترین و موفق ترین افراد در حوزه سرمایه گذاری دانست. این فرد کسی است که تمام ثروت امروز خود را از سرمایه گذاری به دست آورده است. از این رو کاملا مشخص است که نقل قول های وارن بافت و رفتارهای برای بسیاری از اهالی بازار حکم راهنما و مرشد را دارد. در ادامه قصد داریم به برخی از سخنان وارن بافت بپردازیم و آن ها را با یک دیگر تحلیل کنیم. با ما در مسیر همراه باشید.

اهمیت تحلیل نقل قول های وارن بافت

قبل از این که بخواهیم به نقل قول های وارن بافت بپردازیم بهتر است ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که اساسا تحلیل نکته های وارن بافت به چه دردی می خورد؟
در واقع بسیاری از کاربران تنها به دنبال نقل قول های این سرمایه گذار هستند اما واقعیت این است که در پشت هر جمله و نقل قول های وارن بافت نکته مهمی قرار دارد. در واقع این قاعده ای است که در سراسر زندگی وجود دارد.

شما اگر تنها به دنبال روی جمله باشید و نخواهید در آن تفکر و تحلیل کنید، عملا به هیچ نتیجه ای نخواهید رسید. از این رو ما در ادامه سعی کرده ایم چند مورد از نقل قول های وارن بافت را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم تا مفهوم اصلی آن و کارکردی که در بازار دارد را به دست بیاوریم.

توجه داشته باشید که هر فردی آزاد است برداشت های شخصی خود را از این نقل قول ها و نکته های وارن بافت داشته باشد و ممکن است تحلیلی که در ادامه انجام خواهیم داد با آن چیزی که در ذهن شماست متفاوت باشد. این اتفاقی کاملا طبیعی است. زیرا انسان ها با یکدیگر متفاوت هستند و از قوه تفکر مجزایی بهره می برند. پس این تحلیل ها را تنها به چشم یک راهنما و کمک کننده نگاه کنید. اینگونه مسئله می تواند ساده تر باشد!

 

[irp posts=”24988″ name=”برای کاهش استرس در بازار سرمایه چه باید کرد؟ 7 راه عملی برای کاهش استرس در معامله”]

 

نکته های وارن بافت

همیشه جمعیت را دنبال نکنید!

” زمانی که همه در حال خرید و سرمایه گذاری هستند شما از آن سرمایه گذاری دوری کنید و زمانی که همه در حال فروش هستند، شما شروع به خرید و سرمایه گذاری کنید، لازم نیست همیشه جمعیت را دنبال کنید “

این جمله را می توان از معروف ترین سخنان وان بافت دانست. در نگاه اول این جمله کمی عجیب به نظر می رسد. به هر حال در بازار سرمایه یک اتفاق رخ داده است که باعث می شود عده ای از معامله گران شروع به خرید یا فروش سهام کنند. بنابراین اینگونه به نظر می رسد که برای درامان ماندن از ضرر یا جا نماندن از سود در بازار سرمایه بهتر است که با این جمعیت همراهی کرد.

اما واقعیت چیز دیگری است. در واقع در بازار سرمایه ای یک قانون بسیار ساده وجود دارد. مادامی که یک نفر ضرر نکند، معامله گر دیگری سود نخواهد برد! بنابراین زمانی که همه معامله گران در حال حرکت به یک سو هستند این را مطمئن باشید که همه آن ها یا باید برنده باشند و یا بازنده!

حال بیایید نگاه کنیم که کدام احتمال وجود دارد. زمانی که یک موج خرید یا فروش در بازار رخ می دهد، بدین معنی است که عده زیادی در حال خرید یا فروش هستند. حال بر اساس قانون گفته شده در بالا، اگر قرار باشد این عده برنده باشند و سودآوری خوبی از این حرکت داشته باشند، بنابراین بازنده چه کسی است؟ آیا نهنگ های بازار و یا حقوقی های بورسی که همیشه پشت پرده نشسته اند و سهم ها را مدیریت می کنند بازنده این بازی خواهند بود؟ مسلما خیر!

بنابراین داستان کاملا مشخص است، بر اساس قاعده بازی این گروه باید بازنده باشد و برنده کسی جز نهنگ هایی نیست که این موج را به راه انداخته اند. از این روست که وارن بافت می گوید در بازار سرمایه ای جمعیت را دنبال نکنید!

 

نقل قول های وارن بافت

 

[irp posts=”10096″ name=”چگونه مارکت میکر(بزرگان بازار) معامله گران مبتدی را به دام می اندازند”]

ارزش بالا با قیمت کم

” قیمت همان چیزی است که شما پرداخت می کنید، اما ارزش چیزی است که به دست می آورید. باید به دنبال ارزش زیاد با قیمت کم باشید”
این سخن وارن بافت در واقع اصل داستان بازار سرمایه را بیان می کند. بگذارید ساده تر بیان کنیم. شما در بازار سرمایه ای به دنبال چه هستید؟ مسلما همه ما در این بازارها به دنبال سودآوری هستیم. اما سودآوری به چه معنی است؟

این سوالی است که بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران پاسخ چندان روشنی به آن نمی دهند. عمدتا سودآوری این گونه معنی می شود که قیمت سهم یا کالای خریداری شده افزایش پیدا کند. بدین ترتیب فروش یک سهم با قیمت بالاتر از قیمت خرید به معنی سودآوری است، اما این اتفاق چه زمانی رخ می دهد؟

از نظر وارن بافت زمانی یک سهم قیمتی بالاتر از قیمت خرید پیدا می کند که ارزش آن را داشته باشد. در واقع یک سهم دارای دو مفهوم قیمت و ارزش است. شما باید سعی کنید بر اساس ارزش وارد یک معامله شوید. در واقع قیمت در بازار بر اساس سیستم عرضه و تقاضا تعیین می شود. در حالی که ارزش وابسته به فاکتورهای مختلفی است.

بنابراین کاملا طبیعی است که ارزش با قیمت برابر نباشد. از این رو شما باید سراغ سهم هایی بروید که ارزش ذاتی آن بالاتر از قیمت معاملاتی آن باشد. از طرف دیگر بازار همواره به سمت ارزش واقعی سهام پیش می رود. از این رو شما با خرید یک سهام با ارزش با قیمت پایین می توانید به سودآوری برسید. (در ادامه مقاله اگر میخواهید بدانید سهم بنیادی چیست این مقاله را مطالعه کنید.)

 

سخنان وارن بافت

برخی دیگر از نقل قول های وارن بافت

اکنون با توجه به روش تحلیلی که در بالا ارائه دادیم احتمالا می توانید دیگر نقل قول های وارن بافت را تحلیل کنید . برخی از این سخنان وارن بافت را در ادامه آورده ایم:

· زمانی که نمی دانید چه کار می کنید، عملا در حال افزایش ریسک سرمایه گذاری هستید.
· قانون اول این است که هیچگاه ضرر نکنید. قانون دوم این است که هیچگاه قانون اول را فراموش نکنید.
· اگر شخصی زیر سایه درختی پربار استراحت می کند، نهال آن را چند سال پیش کاشته است.
· به یاد داشته باشید که بازار سرمایه گذاری مانند یک فرد دیوانه است! پس هر روز به آن سر نزنید. زیرا شما را هم دیوانه می کند!
· هرگز در زمینه ای که از آن اطلاع ندارید سرمایه گذاری نکنید!
· در دنیای تجارت و سرمایه گذاری، نگاه به گذشته مهم تر از پیش بینی آینده است!

همچنین اگر نمیدانید ریسک خرید دوج کوین چقدر است؟ این مقاله را شما کمک میکند.

نقل قول های وارن بافت

 

[irp posts=”24235″ name=”ریسک مورد انتخاب یک معامله گر با توجه به شرایط حال بازار”]

سوالات متداول

1- چرا نقل قول های وارن بافت اهمیت دارد؟
مهمترین پاسخی که می توان به این پرسش داد این است که وارن بافت مشهورترین فرد در دنیای سرمایه گذاری است. این فرد توانست از سرمایه ای کم در بازار به سرمایه ای هنگفت برسد. در واقع او در جایی قرار دارد که هدف و آرزوی رسیدن بسیاری به آن نقطه است. از این رو سخنان و نقل قول های وارن بافت می تواند رهنمود خوبی در این مسیر باشد.

2- آیا نکته های وارن بافت تمام چیزی است که باید بدانیم؟
مسلما خیر- این نکته ها و سخنان وارن بافت تنها یک راهنمایی در بازار سرمایه است. البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که این سخنان حاصل تجربیات شخصی اوست و لزوما تمام چیزی نیست که باید بدانید. در واقع این سخنان بر اساس استراتژی و شخصیت خود اوست. اما شما می توانید برای شروع و یافتن مسیر کلی از آن ها استفاده کنید.

اگر با میخواهید بدانید الگوی سر و شانه چیست این مقاله را بخوانید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.