نرخ بهره بدون تغییر باقی ماند

نرخ بهره بدون تغییر باقی ماند

طی چند ساعت گذشته مهمترین جلسه اقتصادی سال 2022 به پایان رسید. جروم پاول رییس فدرال رزرو در پایان این نشست اعلام کرد که نرخ بهره بدون تغییر باقی ماند و فعلا برنامه ای برای افزایش نرخ بهره وجود ندارد. بنابراین نرخ بهره در سال جدید نیز همچنان از صفر تا 0.25 درصد تعیین شد.

 

[irp posts=”51625″ name=”آیا امکان ریزش قیمت بیت کوین تا مرز 20 هزار دلاری وجود دارد؟”]

طی روزهای گذشته با شایعه افزایش نرخ بهره و تایید آن توسط منابع موثق عملا بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال دچار شوک بزرگی شد و سرمایه های زیادی از این بازار خارج شدند. در این بین بیت کوین به پایین ترین سطح قیمتی خود طی چند ماه گذشته رسید. اما طی چند ساعت گذشته با اعلام ثابت ماندن نرخ بهره عملا انتظار می رود بازار های سرمایه ای مانند بیت کوین از حالت رکود و نزولی خارج شوند و بتوانند همچنان سرمایه مورد نیاز خود را جذب کنند.

 

[irp posts=”51642″ name=”میم کوین ها نیز شروع به سقوط کردند!”]

البته جروم پاول در پایان اعلام کرد که همچنان احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری وجود دارد و احتمالا جلسه ای دیگر در اواسط اسفند ماه برگزار خواهد شد تا در این باره تصمیم گیری شود. بنابراین می توان حدس زد که شاید ترس از افزایش نرخ بهره در کمتر از یک ماه آینده عملا سرمایه گذاران را از ورود به بازار ارز دیجیتال منع کند.

 

[irp posts=”51617″ name=”بیت کوین سقوط کرد!”]

همچنین در جریان این جلسات مقرر شد که بانک مرکزی خرید اوراق قرضه را تا اول ماه مارس متوقف کند. تا هفته گذشته بانک مرکزی حدود 30 میلیون دلار از خرید اوراق قرضه کاسته بود. همچنین بانک مرکزی و جروم پاول اعلام کرده است که نر تورم سالانه حدود دو درصد بوده است و این چیزی بالاتر از حد انتظار سیستم اقتصادی بوده. از این رو به نظر می رسد دولت قصد داشته باشد در سال آتی با کنترل نقدینگی مانع از بزرگ شدن این تورم در اقتصاد شود. حال باید منتظر ماند و دید که بانک مرکزی برای کاهش این نقدینگی و کنترل آن آیا نرخ بهره بانکی را افزایش می دهد یا خیر؟

منبع:
https://u.today/breaking-bitcoin-spikes-to-intraday-high-as-fed-leaves-rates-unchanged

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.