مقایسه کارگزاری مفید و آگاه: مزایای کدام بیشتر است؟!

مقایسه کارگزاری مفید و آگاه

دنیای بورس و سرمایه‌گذاری دنیای جذاب اما عجیبی است. در این دنیا شما عضوی از یک یا چند گروه تولیدی و یا صنعتی می‌شوید که ممکن است تا آخر عمرتان یک‌بار هم از نزدیک محل آن را نبینید. بورس به‌واسطه سرمایه شما می‌تواند چرخ های اقتصاد و تولید را به گردش درمی‌آورد و نقدینگی را در مسیر درست آن قرار دهد. ویژگی جذابی که بورس دارد این است که در آن هر چیزی روشن و واضح است و هیچ اتفاق مهم و تأثیرگذاری از نگاه‌ها پنهان نمی‌ماند.

یکی از علت‌های این اتفاق را می‌توان در لزوم استفاده از کارگزاری برای حضور در بورس دانست. هم نمادهای ثبت‌شده در بورس و هم سرمایه‌گذاران و فعالان بورسی باید به‌واسطه حداقل یک کارگزاری فعالیت خود را در بورس دنبال کنند. ازاین‌رو کارگزاری و فعالیت‌های آن تأثیر مستقیم درروند معاملات و استراتژی خریدوفروش فعالان بازار دارد. کارگزاری آگاه یا مفید ازجمله کارگزاری‌های مطرح در سطح کشور است که هرکدام بیش از 7 میلیون کاربر را تحت پوشش خود قرار داده است و امکان دسترسی به سیستم برخط معاملاتی را برای آن‌ها فراهم کرده است. ازاین‌رو بهتر است از طریق مقایسه کارگزاری مفید و آگاه نکات مهم و مشخصی را درباره انتخاب کارگزاری‌ها و نحوه کارایی آن‌ها بیان کنیم.(در ادامه فیلم تحلیل بنیادین بیت کوین را هم ببینید)

توجه داشته باشید که در مسیر مقایسه کارگزاری مفید یا آگاه قرار نیست به انتخاب یکی از این کارگزاری‌ها ختم شود. بلکه هدف اصلی این است که از گذرگاه مقایسه کارگزاری مفید و آگاه ویژگی‌های اصلی یک کارگزاری را بشناسیم و بدانیم که برای انتخاب یک کارگزاری بر اساس استراتژی معاملاتی خودمان به چه نکاتی باید دقت کنیم.

مقایسه کارگزاری مفید و آگاه ازنظر پنل کاربری

مقایسه کارگزاری مفید و آگاه ازنظر پنل کاربری

همان‌طور که در بالا گفته شد کارگزاری آگاه یا مفید مشتریان و کاربران زیادی را تحت پوشش خود دارند. ازاین‌رو می‌توان انتظار داشت که این شلوغی چندمیلیونی گاها باعث ایجاد اختلال در ارسال و ثبت سفارش‌های مختلف شود. گرچه هر دو این کارگزاری‌ها در ماه‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای راه‌اندازی سیستم‌ها جدیدتر کرده‌اند اما همچنان از حالت ایدئال سرعت پردازش و ارسال و دریافت اطلاعات برای این حجم از کاربران فاصله‌دارند؛ بنابراین ازنظر سرعت در مقایسه کارگزاری مفید و آگاه می‌توان به هر دو یک امتیاز برابر داد. توجه داشته باشید اگر استراتژی معاملاتی شما مبتنی بر سفارش‌های سرخطی و حضور در صف‌های خریدوفروش است بهتر است سراغ کارگزاری‌های خلوت‌تر بروید. چراکه هر یک‌صدم ثانیه ارسال دیرتر سفارش از سمت کارگزاری می‌تواند شمارا چند صد نفر و چند هزار سفارش عقبت تر بی اندازد.و همچنین توصیه میکنم مقاله “معاملات الگوریتمی در بورس چیست” را هم بخوانید

اما ازنظر پنل کاربری در مقایسه کارگزاری مفید و آگاه می‌توان گفت که هر دو پنل کاربری مفید و آگاه جذابی برای مخاطب‌های خود دارند. طبق نظرات در مورد کارگزاری مفید، این کارگزاری توانسته از نظر در دسترس بودن ابزارهای مورداحتیاج معامله‌گری، همچنین دادن توانایی شخصی‌سازی به کاربر موفق‌تر از کارگزاری آگاه عمل کند. به بیان بهتر در مقایسه کارگزاری مفید و آگاه ما شاهد این موضوع هستیم که پنل کاربری کارگزاری مفید بسیار زیباتر و جذاب‌تر از پنل کاربری آگاه چیده شده است.

این نوع چینش در خریدوفروش و همچنین در استفاده از اطلاعات موردنیاز کاربر بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد و همین موضوع باعث شده است که پنل کاربری جزئی از مزایای کارگزاری مفید در مقایسه کارگزاری مفید و آگاه محسوب شود.(میتوانید مقاله خریدوفروش حقوقی را بخوانید)

به بیان بهتر در مقایسه کارگزاری مفید و آگاه شاهد این موضوع هستیم که کارگزاری مفید توانسته خدمات خود را در قالب‌های راحت‌تری در دسترس کاربر قرار دهد به‌نوعی که صفحه کاربری کارگزاری مفید بسیار خلوت‌تر از صفحه کارگزاری آگاه دیده می‌شود. البته این‌که شما با کدام پنل کاربری راحت‌تر باشید یک سلیقه شخصی است اما طبق نظرات در مورد کارگزاری مفید و نظرات در مورد کارگزاری آگاه، بیشتر معامله گران با پنل کارگزاری مفید راحت‌تر کار می‌کنند و مقایسه کارگزاری مفید و آگاه اینجا بیشتر به نفع مفید می‌چرخد.(پیشنهاد میکنم مقاله مفهوم لات lot راهم مطالعه نمایید)

 

[irp posts=”19369″ name=”بهترین کارگزاری بورس در ایران | معرفی 15 کارگزاری برتر بورس ایران”]

 

سیستم گزارش دهی و مقایسه کارگزاری مفید و آگاه
حساب یکپارچه مفید

سیستم گزارش دهی و مقایسه کارگزاری مفید و آگاه

در مقایسه کارگزاری مفید و آگاه و با توجه به مجموعه نظرات در مورد کارگزاری آگاه می‌توان گفت که سیستم گزارش دهی کارگزاری آگاه بسیار جذاب‌تر و شاید دقیق‌تر از سیستم گزارش دهی کارگزاری مفید است.

آگاه با استفاده از گراف‌های جذاب روی یک یا چند نمودار می‌تواند اطلاعات را در کسری از ثانیه به مخاطب منتقل کند. این نوع استفاده از سیستم گزارش دهی مبتنی بر تصویر و گراف و نمودار چیزی است که به‌وضوح نقص آن در کارگزاری مفید و مقایسه کارگزاری مفید و آگاه دیده می‌شود.(توصیه میکنم در ادامه مقاله ورود به بازار بورس جهانی را بخوانید)

از طرفی دیگر سیستم محاسبه مجموع درصد سود یا ضرر که در کارگزاری مفید از آن خبری نیست نیز ازجمله مزایای کارگزاری آگاه محسوب می‌شود. به‌واقع می‌توان گفت در مقایسه کارگزاری مفید و آگاه، ازنظر گزارش دهی پنل کارگزاری آگاه نمره بالاتری می‌گیرد، چراکه می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری را به شکل سریع‌تر و زیباتر منتقل کند. این نوع انتقال برای معامله گران حرفه‌ای و کسانی که می‌خواهند با یک نگاه همه اطلاعات را داشته باشند بسیار اهمیت دارد؛ اما مقایسه کارگزاری مفید و آگاه تازه شروع‌شده است.(پیشنهاد میکنم برای شرکت در دوره آموزش فیلترنویسی در بورس، بروی لینک کلیک کنید)

مقایسه کارگزاری مفید و آگاه ازنظر سیستم یکپارچه مدیریتی
ورود به کارگزاری مفید – کارگزاری مفید آنلاین – معاملات برخط مفید

 

[irp posts=”18127″ name=”آموزش دریافت کد بورسی کالا و نحوه ثبت نام در بورس کالا در 5 دقیقه”]

 

مقایسه کارگزاری مفید و آگاه ازنظر سیستم یکپارچه مدیریتی

یکی از ویژگی‌ها و مزایای کارگزاری مفید آنلاین در مقایسه کارگزاری مفید آنلاین و آگاه این است که این کارگزاری از سیستم‌های مختلفی مانند ایزی تریدر و مفید آنلاین برای معاملات برخط خود استفاده می‌کند. این در حالی است که شما می‌توانید با داشتن یک حساب به تمام این سیستم‌ها دسترسی داشته باشید.(پیشنهاد میکنم مقاله شاخص قیمت را هم بخوانید)

این سیستم یکپارچه مدیریتی که مفید در اختیار کاربران خود می‌گذارد به‌نوعی در راستای همان استفاده ساده و آسان از امکانات این کارگزاری محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که سیستم‌های خدماتی این کارگزاری مانند صفحه شخصی و … نیز وجود دارد به نظر می‌رسد وجود این‌گونه سیستم یکپارچه می‌تواند در مقایسه کارگزاری مفید و آگاه موردتوجه قرار بگیرد و از اهمیت خاصی برخوردار باشد.(مقاله نرم ‌افزار تحلیل تکنیکال را هم مطالعه کنید)

مقایسه کارگزاری مفید و آگاه و خدمات جانبی
کارگزاری آگاه آنلاین – بورس آگاه

مقایسه کارگزاری مفید و آگاه و خدمات جانبی

اما یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مقایسه کارگزاری مفید و آگاه این است که بدانیم هرکدام از این کارگزاری‌ها چه خدمات جانبی دیگری در اختیار مشتری‌های خود قرار می‌دهند. کارگزاری مفید با داشتن چندین سبد سرمایه‌گذاری مختلف باعث شده است که برای معامله گران و سهامداران نه‌چندان حرفه‌ای که به دنبال سرمایه‌گذاری کم ریسک و پرسود هستند جذاب به نظر برسد.

این در حالی است که باشگاه مشتریان آگاه چند وقتی است توانسته با جوایز و اعتباراتی که به مشتریان خود اعطا می‌کند توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. به بیان بهتر به‌صورت عادی کارمزد در همه کارگزاری‌ها یکسان است، اما برخی از این کارگزاری‌ها مانند کارگزاری آگاه با ایجاد یک امکان جدید به نام باشگاه مشتریان آگاه و از طریق امتیازها و … درصد تخفیف خوبی برای معاملات در نظر می‌گیرد.

این درصد تخفیف برای معامله گران نوسان گیر و کوتاه‌مدت می‌تواند پراهمیت باشد؛ اما در نظر داشته باشید که کارگزاری مفید نیز اتفاقاتی مانند مسابقات و … را برای کاربران خود در نظر گرفته است اما در مقایسه کارگزاری مفید و آگاه باید قبول کرد که کارگزاری آگاه در این زمینه فعال‌تر عمل کرده است.(پیشنهاد میکنم، مقاله ارزپایه چیست را مطالعه کنید)

یک گزینه جذاب در مقایسه کارگزاری مفید و آگاه، برای کارگزاری آگاه این است که شما می‌توانید با پرداخت حق عضویت در گروه مشاوران این کارگزاری از مشاوره‌های آنلاین و سیگنال‌های این گروه بهره‌مند شوید. البته این ویژگی نیست که حرفه‌ای‌ها چندان بخواهند از آن استفاده کنند اما به‌هرحال در مقایسه کارگزاری مفید و آگاه فاکتوری است که می‌تواند در انتخاب کارگزاری تأثیرگذار باشد.(در ادامه مقاله بازار بورس چین،روسیه و ترکیه را هم مطالعه کنید)

خلاصه کلام در مقایسه کارگزاری مفید و آگاه

 

[irp posts=”19577″ name=”لیست بهترین صندوق های سرمایه گذاری بورسی سال 99″]

 

خلاصه کلام در مقایسه کارگزاری مفید و آگاه

در مقایسه کارگزاری مفید و آگاه تا اینجا متوجه شدیم که هر دو کارگزاری آگاه و مفید خدمات خاص خودشان را دارند و به‌جز شلوغی بیش‌ازاندازه و احتمالاً کندی ارسال سفارش‌های نتوان نقصی دیگر در این دو کارگزاری پیدا کرد.(پیشنهاد میکنم مقاله سطح حمایت و مقاومت فارکس چیست؟ و بهترین والت بیت کوین را مطالعه کنید)

این دو کارگزاری گرچه ازنظر اعتبار و کارایی نزدیک به یکدیگر هستند اما ازنظر خدمات جانبی و نوع پنل کاربری و چند مورد دیگر تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند. به‌صورت کلی این مقایسه کارگزاری مفید و آگاه نشان می‌دهد که برای حضور در بازار بورس ایران بهتر است حتماً دریکی از این کارگزاری‌ها عضو باشید و در کنار یکی از این کارگزاری‌ها، کارگزاری خلوت‌تری برای انجام برخی از معاملات خود انتخاب کنید. مقایسه کارگزاری مفید و آگاه نشان داد که عمده فاکتور انتخاب کارگزاری آگاه یا مفید نیاز و استراتژی معاملاتی خود شماست.

نکته نهایی این است که احتمالاً تا الآن متوجه شده‌اید که در بازار بورس محدودیتی در تعداد کارگزاری‌های مورداستفاده وجود ندارد و شما می‌توانید بعد از نتیجه‌گیری از مقایسه کارگزاری مفید و آگاه تصمیم بگیرید در هر دو این کارگزاری‌ها حضورداشته باشید؛ اما همان‌طور که گفته شد بهترین نتیجه از مقایسه کارگزاری مفید و آگاه استفاده از ترکیب یک کارگزاری خلوت در کنار یکی از این دو کارگزاری است.

علاقه مندان به حوزه بازار بورس آمریکا میتوانند به این مقاله مراجعه نماییند تا قبل از ورود به این بازار اطلاعات کامل و جامعی داشته باشند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.