معاملات الگوریتمی چیست؟ ?| آموزش معاملات الگوریتمی در سریع ترین زمان !

معاملات الگوریتمی

اگر می‌خواهید با معاملات الگوریتمی آشنا شوید، توصیه می‌کنم فیلم زیر را ببینید.

مواردی در که در این ویدئو بیان می‌شود:

آنچه در این مقاله می‌خوانید

الگوریتم چیست؟

الگوریتم مجموعه دستورالعمل‎هایی است که برای انجام یک کار خاص، طراحی‌شده است. الگوریتم می‌تواند یک فرآیند ساده مانند ضرب یک عدد در دو، یا یک عملیات پیچیده مثل استفاده از الگوریتم برای معاملات باشد.

یکی از کاربردهایی که در آن می‌توان به کمک الگوریتم‌ها به نتایج دلخواه رسید، استفاده از الگوریتم‌ها در معاملات و بخصوص معاملات بورس است؛ اما برای پاسخ به این سؤال که معاملات الگوریتمی بورس چیست؟ باید به تعریف معامله الگوریتمی چیست بپردازیم.

انواع معاملات الگوریتمی

این نوع معاملات در انواع مختلف و در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری گوناگون مورداستفاده قرار می‌گیرد ازجمله:
• سرمایه‌گذاری‌های میان‌مدت و بلندمدت
• معاملات کوتاه‌مدت
• معاملات سیستماتیک

مزایای استفاده از معاملات الگوریتمی در بورس چیست؟

تقریباً در خلال بحث، عمده مزایای استفاده از الگوریتم در معاملات و بخصوص معاملات بورس را شرح دادیم؛ اما در این بخش به سایر مزایا و محاسن استفاده از الگوریتم و دانش کامپیوتر در معاملات بورسی را شرح می‌دهیم.
• انجام معاملات با بهترین قیمت ممکن
• خریدوفروش سهام در سریع‌ترین زمان
• انجام معاملات قبل از تغییرات چشمگیر
• کاهش هزینه‌ معاملات
• بررسی هم‌زمان شرایط به‌صورت خودکار
• به حداقل رسیدن احتمال خطاهای دستی در ثبت خریدوفروش
• استفاده از داده‌های واقعی برای بررسی درستی استراتژی‌های مختلف

معاملات فرکانس بالا (HFT)

امروزه بیشتر معاملاتی که به کمک الگوریتم‌ها انجام می‌شوند، معاملات فرکانس بالا (HFT) است که تلاش می‌کند تعداد زیادی سفارش را در بازارهای مختلف با سرعت‌بالا و با گرفتن پارامترهای تصمیم‌گیری چند معیاره و بر اساس دستورالعمل‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده، انجام دهد.(مقاله ارز دیجیتال چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ را هم بخوانید)

معامله الگوریتمی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

سوال معاملات الگوریتمی در بورس چیست ؟ سوالی است که بسیار پرسیده می شود. معامله کردن در بازار با استفاده از کامپیوتر به‌صورت تمام‌ اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک است که در آن کامپیوتر با استفاده از الگوریتمی که به آن داده‌شده در بازار (ها) جستجو می‌کند و فرصت‌های معاملاتی را شکار می‌کند. (برای انجام معاملات خودکار این مقاله را بخوانید)

اصولاً معنی معاملات الگوریتمی این است که یک ابزار است برای معامله گران و به بازار مورد استفاده ارتباطی ندارد و می‌تواند برای همه بازارهای مالی مورداستفاده قرار گیرد. بازارهایی مانند بورس ایران، بازار آتی کالا (زعفران، زیره، پسته) بازارهای جهانی و کریپتو کارنسی‌ها.

این ابزار برای کسانی کاربرد دارد که با معامله‌گری و روش‌های معامله‌گری و یا آموزش MQL5 آشنا هستند و برای معامله کردن خود استراتژی معاملاتی دارند. این ابزار مناسب تازه‌واردان به بازار نیست.

با الگو تریدینگ یا معاملات الگوریتمی چقدر می‌توانم سود کسب کنم؟

یکی از سؤال‌های پرتکراری که در طول سال‌های تدریس و معامله‌گری از من پرسیده می‌شود این سؤال است. قبل از اینکه پاسخ این سؤال را بدهم اجازه بدهید از آقای انیشتین نقل‌قولی بگویم

با الگو تریدینگ یا معاملات الگوریتمی چقدر می‌توانم سود کسب کنم؟
معاملات الگوریتمی چیست

این جمله را بسیار دوست دارم زیرا بیان می‌کند که حتی اگر برای سؤال نادرست، پاسخ درست را هم بیابیم، باز به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم. در الگو تریدینگ سؤال درست این نیست که چقدر سود می‌توانم به دست بیاورم، زیرا اصولاً معاملات الگوریتمی یک استراتژی معاملاتی نیست. بلکه ابزاری است که به معامله‌گر کمک می‌کند دقیق‌تر و کم خطاتر معامله کند. پس می‌توان سؤال درست را این‌گونه پرسید که:” الگو تریدینگ چه چیزی به توانایی‌های معاملاتی فعلی من اضافه می‌کند که با آن بتوانم بهتر معامله کنم؟”

پاسخ این سؤال را در ادامه مقاله خواهم داد.

[irp posts=”20069″ name=”وبینار آشنایی با معاملات الگوریتمی”]

آیا نمونه موفق الگوتریدی یا معاملات الگوریتمی هست که توانسته باشد با این روش سود کسب کند؟

نرم افزار معاملات الگوریتمی بورس چیست؟ در وب‌سایت mql5.com در قسمت Signals می‌توانید کسانی را ببینید که اجازه می‌دهند معاملات آن‌ها به‌صورت سیگنال در وب‌سایت منتشر شود. بعضی از این سیگنال‌ها رایگان هستند و بعضی از آن‌ها پولی.

وقتی شما به سایت mql5.com اجازه می‌دهید که گزارش معاملات شما را در سایتش منتشر کند، خود وب‌سایت گزارش کاملی از سود و زیان معاملات شما در وب‌سایت قرار می‌دهد و همین گزارش‌ها است که به خریداران امکان می‌دهد تا بین فروشندگان مختلف، بهترین آن‌ها را انتخاب کنند. ضمن اینکه به ‌هیچ ‌عنوان فروشنده نمی‌تواند در این گزارش‌ها دست ببرد و کاملاً سیستمی تهیه می‌شوند.

در آنجا می‌بینید افرادی را که کاملاً به‌ صورت الگوریتمی معامله می‌کنند و سودهای خیلی خوبی هم کسب می‌کنند. در عکس زیر تصویر یکی از آن‌ها را برای شما قرار داده‌ام.(در ادامه مقاله حمایت و مقاومت در فارکس را هم بخوانید)

آیا نمونه موفق الگوتریدی یا معاملات الگوریتمی هست که توانسته باشد با این روش سود کسب کند؟
نرم افزار معاملات الگوریتمی بورس

با کلیک کردن بر روی نام هرکدام از این معامله گران، گزارش کامل معاملات آن‌ها نمایش داده می‌شود. ضمن اینکه میزانی را که هرکدام از معاملات الگوریتمی برای معاملات خود استفاده می‌کنند را به‌صورت درصد نمایش داده‌شده است.(در ادامه مقاله بهبود روش معامله را هم بخوانید)

معاملات الگوریتمی چیست؟ ?| آموزش معاملات الگوریتمی در سریع ترین زمان !

[button size=”medium” style=”primary” text=”همین حالا خرید کنید” link=”https://midassarmaye.com/product/%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84%d9%87%e2%80%8c-%da%af%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%a7%d9%84%d9%81-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%da%af%d8%b1%db%8c/” target=”_blank”]

توانایی‌های اکسپرت نویس نسبت به معامله گران سنتی

  • بررسی بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر استراتژی‌های معاملاتی

با استفاده از الگو تریدینگ، به‌سرعت می‌توانید استراتژی معاملاتی خود را در گذشته بررسی کنید و برای استفاده از آن تصمیم بگیرید.

  • بررسی چندین بازار و امکان سودآوری در چندین بازار

شما به‌راحتی می‌توانید استراتژی خود را در بازارهای و برای محصولات مختلف بررسی کنید.

  • امکان بهینه‌سازی استراتژی برای هر محصول به‌تنهایی

شما می‌توانید پارامترهای ورودی مسئله خود را برای هر محصول بررسی کنید و بهترین آن‌ها را برای معاملات خود استفاده کنید. کاری که معامله گران سنتی یا نمی‌توانند و یا اگر بتوانند برای آن‌ها بسیار سخت‌گیر و با خطا همراه خواهد بود.

  • امکان بهره‌برداری از چندین استراتژی برای موقعیت‌های مختلف بازار

بازارها باهم متفاوت هستند بعضی وقت‌ها بازار در رنج است و بعضی مواقع در روند. شما به‌عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای باید بتوانید استراتژی مناسب را برای هرکدام از این موارد پیدا کنید.

  • طراحی اسکرینر برای ورود دقیق و سریع به بازار

شما می‌توانید با بررسی شرایط ورود و خروج به معامله در کل بازار، نرم‌افزاری طراحی کنید که این موقعیت‌ها را به شما اعلام کند و با این روش وقت زیادی از شما صرفه‌جویی می‌شود ضمن اینکه دقت بسیار بالاتری هم دارید.

  •  روش حل سیستمی مسائل به صورت حرفه ای

منظور از حل مسائل با روش سیستمی این است که مسائل را طوری حل کنیم که امکان خطا در آن به کمترین مقدار ممکن برسد. بگذارید مثالی بزنم. فرض کنید ساعت 3 بعدازظهر است و شما در منزل هستید و می‌خواهید برای صرف شام به منزل یکی از دوستان خود بروید. همین موقع دوست شما تماس می‌گیرد و می‌گوید وقتی آمدی فلان کتاب را هم با خودت بیار.(در ادامه مقاله شاخص قیمت را هم بخوانید)

برای اینکه این موضوع را فراموش نکنید چه می‌کنید؟ آیا آن را به حافظه خود می‌سپارید؟ آیا یادآور موبایل تنظیم می‌کنید؟

یک‌راه بسیار مطمئن این است که همان موقع سوییچ ماشین خود را بین کتاب موردنظر قرار دهید. موقع بیرون رفتن حتماً باید سوییچ ماشین خود را بردارید که حتماً کتاب را هم می‌بینید و با خود می‌برید. این یک نمونه ساده از حل مسائل به روش سیستمی است که احتمال خطا را بسیار کاهش می‌دهد.(در ادامه مقاله ساعت کار فارکس را هم مطالعه نمایید)

یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین مسائل معامله‌گری، مدیریت ریسک و سرمایه است. شاید جزییات آن سخت نباشد ولی اجرای آن سخت است و تفاوت اصلی یک معامله‌گر حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای هم در اجرای دقیق همین موارد است. با دانستن الگو تریدینگ، می‌توانیم اجرای دقیق ایتم‌های مدیریت ریسک و سرمایه را به کامپیوتر بسپاریم و به قولی آن را به‌صورت سیستمی حل کنیم.(در ادامه مقاله کمیسیون در فارکس را هم بخوانید)

 

الگو تریدینگ یا معاملات الگوریتمی در کدام قسمت معامله‌گری قرار دارد؟

یک فرایند کامل معامله‌گری را می‌توان به قسمت‌های زیر تقسیم کرد:

  1. دانش و اطلاعات معامله‌گری (روش)
  2. انتخاب بازار
  3. انتخاب محصول
  4. مدیریت ریسک و سرمایه
  5. ورود به موقعیت معاملاتی
  6. مدیریت معاملات باز

الگو تریدینگ فقط در مورد اول (دانش و اطلاعات معامله‌گری (روش)) نمی‌تواند به شما کمک کند، خوب نباید هم توقع داشت که الگو تریدینگ به‌جای ما یاد بگیرد. ولی در بقیه موارد 2 تا 6 می‌تواند کمک بسیار بزرگی به معامله گران بکند.

ضمنا اگر میخواهید ساده تر کردن فرایند معامله را یاد بگیرید این مقاله را هم بخوانید.

[irp posts=”8759″ name=”الگوریتمیک‌تریدینگ چیست؟”]

توانایی‌های پول‌سازی که  بعد از یادگیری الگو تریدینگ به دست می‌آورید…

  1. سرعت در انتخاب استراتژی معاملاتی
  2. درآمد ریالی مناسب
  3. کسب درآمد بسیار جذاب دلاری از طریق فروش و اجاره اکسپرت

واقعیت‌هایی که در مورد الگو تریدینگ باید بدانیم:

  • پیاده‌سازی دقیق

برای اینکه بتوانید بهترین جواب را از معاملات الگوریتمی بگیرید، باید برنامه خود را بسیار دقیق پیاده‌سازی کنید. من همیشه کامپیوتر را به موجودی کم‌هوش ولی دقیق تشبیه می‌کنم. برای این موجود کم‌هوش همه‌چیز را باید با دقت فراوان تعریف کرد در غیر این صورت معاملات ما بسیار با خطا روبرو می‌شود.

  • سخت‌افزار

باید سخت‌افزار قوی داشته باشید تا بتوانید مسائل پر محاسبه بهینه‌سازی را حل کنید.

  • خطا در بهینه‌سازی

باید با پارامترهای بهینه‌سازی آشنایی کامل داشته باشید تا در تحلیل رفتار گذشته استراتژی به بیراهه نروید. بسیاری از کسانی که به‌تازگی با معاملات الگوریتمی آشنا می‌شوند، فکر می‌کنند اگر استراتژی درگذشته خوب جواب دهد در آینده هم مانند گذشته خوب جواب خواهد داد. درصورتی‌که لزوماً این‌طور نیست و استراتژی به‌صورت مدام نیاز به بهینه‌سازی دارد.

  • کیفیت داده پایین (تأثیر اهرم در خطا)

یکی از موارد مهم در معاملات الگوریتمی، بررسی کیفیت داده برای اجرای استراتژی معاملاتی در گذشته است. واقعیت این است که ورودی استراتژی معاملاتی ما برای بک تست، داده‌های ذخیره‌شده است. اگر این داده‌ها کیفیت نداشته باشند نتیجه‌ای که از بک تست می‌گیریم به‌هیچ‌عنوان قابل استناد نیست. برای اینکه بتوانیم به خروجی بک تست استناد کنیم باید حتماً داده‌های مورداستفاده ما باکیفیت باشند. در متا تریدر ابزاری به نام استراتژی تستر وجود دارد به صحت داده‌های گذشته را با عددی بین 0 تا 100، نمایش می‌دهد. عکس زیر خروجی تست یک استراتژی در متا تریدر 5 و در گذشته است و می‌بینیم که صحت داده‌ها در آن 100 درصد است.(در ادامه مقاله سواپ (SWAP) در فارکس را هم بخوانید)

کیفیت داده پایین (تأثیر اهرم در خطا)

در عکس زیر همان استراتژی در متا تریدر 4 و با شرایط مشابه تست گرفته‌شده. می‌بینیم که در اینجا کیفیت داده حدود 42 درصد است که بسیار پایین است. وقتی کیفیت داده در این حد پایین باشد، هر نتیجه‌ای که به دست بیاید غیرقابل استناد خواهد بود.

کیفیت داده پایین (تأثیر اهرم در خطا)

  • Over fit

یکی از بزرگ‌ترین خطاهایی که الگو تریدرها، خصوصاً کسانی که به‌تازگی وارد این حوزه شده‌اند، انجام می‌دهند، بهینه‌سازی بیش‌ازحد استراتژی معاملاتی است. این موضوع زمانی رخ می‌دهد که معامله‌گر بدون توجه به ماهیت پارامترهای ورودی، به دنبال یافتن بهترین مقدار برای پارامترهای ورودی است به‌گونه‌ای که بیشترین سود را در بک تست بدهد. وقتی ما مسئله را بیش‌ازحد دقیق می‌کنیم، احتمال اینکه استراتژی در آینده مانند گذشته کار کند را بسیار پایین می‌آوریم زیرا بازارها تغییر می‌کنند و استراتژی فقط برای بازه محدودی در گذشته تنظیم‌شده است.

آیا تمام موارد در تحلیل تکنیکال را می‌توانم با الگو تریدینگ یا معاملات الگوریتمی پیاده کنم؟

بله با سعی زیاد می‌توانید تمام موارد را با الگوتریدینگ به‌صورت کد درآورید ولی مسئله این است (ازنظر من) در بعضی از موارد در تحلیل تکنیکال، بین هر دو معامله‌گر اختلاف‌نظر وجود دارد. مواردی مانند:

مقاله تکنیکال یا فاندمنتال را هم بخوانید

یک استراتژی یا چند استراتژی؟

قبل از اینکه پاسخ این سؤال را بدهم ابتدا به تعریف مفهوم correlation بین محصول‌ها و استراتژی‌ها و تأثیر آن‌ها بر معامله‌گری می‌پردازم.

ضریب همبستگی ابزاری آماری برای تعیین نوع و درجه رابطه یک متغیر کمی با متغیر کمی دیگر است. ضریب همبستگی، یکی از معیارهای مورداستفاده در تعیین همبستگی دو متغیر است. ضریب همبستگی شدت رابطه و همچنین نوع رابطه (مستقیم یا معکوس) را نشان می‌دهد. این ضریب بین ۱ تا ۱- است و در صورت عدم وجود رابطه بین دو متغیر، برابر صفر است. (ویکی پدیا)

وقتی ما در سبد خود چند محصول را داریم باید از ضریب همبستگی بین این دو محصول آگاه باشیم. اگر 2 محصولی داریم که ضریب همبستگی آن‌ها نزدیک به یک است، یعنی با افزایش قیمت یکی از آن‌ها، قیمت دیگری نیز افزایش پیدا می‌کند و این مسئله ریسک سبد ما را افزایش می‌دهد چون این دو محصول هم‌زمان باهم در سود یا زیان می‌روند.

همچنین اگر ما چند استراتژی معاملاتی داشته باشیم نیز مسئله مانند بالا است و استراتژی‌ها باهم در سود یا زیان می‌روند. به همین علت باید محصولات و استراتژی‌های ما همبستگی نزدیک به صفر داشته باشند و سوددهی یا زیان دهی یکی به دیگری ربطی نداشته باشد.

یک استراتژی یا چند استراتژی؟

با شکل بالا دقت کنید، بااینکه این دو نمودار مربوط به 2 محصول مختلف است ولی نمودار آن‌ها بسیار شبیه هم هستند.

در شکل زیر 1 محصول را می‌بینید که در زمان‌های مختلف:

یک استراتژی یا چند استراتژی؟
یک استراتژی یا چند استراتژی به کمک معاملات الگوریتمی

خط‌های آبی، همبستگی منفی و خط‌های مشکی همبستگی مثبت برای یک محصول و در زمان‌های مختلف را نشان می‌دهد.

بهینه‌سازی چیست؟

بهینه‌سازی ریاضی یا برنامه‌ریزی ریاضی در ریاضیات، اقتصاد، مدیریت به برگزیدن بهترین عضو از یک مجموعه از اعضای دست‌یافتنی اشاره می‌کند. در ساده‌ترین شکل تلاش می‌شود که با گزینش نظام‌مند داده‌ها از یک مجموعه قابل‌دستیابی و محاسبه مقدار یک تابع حقیقی مقدار بیشینه و کمینه آن به دست آید. (ویکی پدیا)

در استراتژی‌های معاملاتی حتی در ساده‌ترین حالت، تعداد زیادی جواب برای مسئله وجود دارد. فرض کنید استراتژی معاملاتی ما تشکیل‌شده است از یک اندیکاتور macd و یک اندیکاتور rsi.

همان‌طور که در شکل می‌بینید macd 4 پارامتر ورودی دارد. فرض کنید در حالت ساده هرکدام از این 4 پارامتر 7 حالت مختلف به خود بگیرند.

که درمجموع 7*7*7*7=2401 حالت به وجودمی آید.

بهینه‌سازی چیست؟

این هم شکل ورودی‌های اندیکاتور rsi

بهینه‌سازی چیست؟

این اندیکاتور هم 2 ورودی دارد با فرض اینکه هرکدام 7 حالت مختلف به خود بگیرند تعداد حالات 7*7=49 حالت مختلف را خواهد داشت.

مجموع پارامترهای ورودی اندیکاتورهای macd و rsi

49*2401=117649 حالت خواهد شد. حال اگر ما بخواهیم بفهمیم که استراتژی ما در بازه زمانی مشخصی، با کدام‌یک از این حالت‌ها بیشترین سود را خواهد داشت، باید 117649 بار استراتژی را درگذشته چک کنیم تا بتوانیم بهترین جواب را به دست بیاوریم. کاملاً مشخص است این کار یک کارِ دستی و بدون استفاده از کامپیوتر نیست و باید حتماً از کامپیوتر کمک بگیریم که هم سریع‌تر و هم دقیق‌تر بتوانیم این کار را انجام دهیم.(در ادامه فیلم تحلیل فاندامنتال بیت کوین را هم ببینید)

آیا خرید اکسپرت ها یا ربات‌های هوشمند معامله‌گر که گذشته خوبی داشته، گزینه مناسبی است؟

هیچ استراتژی نیست که همیشه جواب خوبی در بازار داشته باشد. استراتژی‌های معاملاتی به‌صورت دائمی نیاز به بهینه‌سازی دارند. پس اگر می‌خواهید ربات معامله‌گری را بخرید که بتوانید با آن‌ها سود کنید باید مطمئن باشید فروشنده، همیشه استراتژی را برای شرایط جدید بازار بهینه می‌کند.

  • چطور می‌توانم یک “ربات خوب” را از یک “ربات بد” تشخیص دهم؟

برای انجام این کار دو مورد را باید بدانید:

اول: دقیقاً بدانید استراتژی معاملاتی چگونه معامله می‌کند و از تمام جزییات آن باخبر باشید

دوم: مهارت بهینه‌سازی را بدانید

  • آیا می‌توانم سفارش طراحی ربات و اکسپرت را برون‌سپاری کنم؟

فقط درصورتی‌که خودتان به‌صورت کامل بهینه‌سازی را بدانید.

معاملات الگوریتمی چیست؟ ?| آموزش معاملات الگوریتمی در سریع ترین زمان !

[button size=”medium” style=”primary” text=”همین حالا خرید کنید” link=”https://midassarmaye.com/product/%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%da%af%d8%b0%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d9%86%d8%aa%db%8c/” target=”_blank”]

آموزش معاملات الگوریتمی در بورس

میداس سرمایه دوره آموزشی را طراحی کرده که شما می‌توانید با گذراندن این دوره استراتژی‌های معاملاتی خود را به ربات‌های هوشمند تبدیل کنید.

آموزش معاملات الگوریتمی و  mql5  و mql4 (آموزش الگوریتم تریدینگ)

ما در این مقاله به شما درباره آموزش معاملات الگوریتمی بورس و معاملات الگوریتمی در بورس تهران توضیح دادیم،

برخی سوالات رایج کاربران

[sp_easyaccordion id=”16765″]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه امرالهی
فاطمه امرالهی
3 سال قبل

سلام
معاملات الگوریتمی در بورس ایران هم کاربرد داره؟

مدیر سایت
مدیر
3 سال قبل

سلام
معاملات الگوریتمی مستقل از بازار است و در همه بازارها کاربرد دارد

افشین
افشین
3 سال قبل

مقالتون عالی بود یه سوال فقط
دوره معاملات الگوریتمی بورس ایران که شما دارید برگزار میکنید الان هم جواب میده اگر بخوام شروع کنم؟

راضیه اسدی
راضیه اسدی
3 سال قبل

اگر دوره شما رو بگذرونم میتونم الگوریتم نویسی در بورس رو انجام بدم؟

مدیر سایت
مدیر
3 سال قبل
پاسخ به  راضیه اسدی

سلام
بله میتونید

امیر
امیر
3 سال قبل

سلام با توجه به اینکه در حال حاضر معاملات الگوریتمی ظاهرا متوقف شده است و API هم برای اشخاص حقیقی قابل دسترسی نیست آیا در دوره شما راه حلی برای برای این مشکل هم ذکر میشود؟

مدیر سایت
مدیر
3 سال قبل
پاسخ به  امیر

سلام معاملات الگوریتمی از سمت کارگزاران بسته شده است و راه حلی برای ان فعلا نیست

محمد عباس زاده
محمد عباس زاده
2 سال قبل

سلام خدا قوت با تشکر فراوان بابت زحمات بسیار ارزشمندتان
در مورد الگوریتم معاملاتی من های و لامینور و ماژور در فارکس راهنمایی می فرمایید
مقاله یا منبع آموزشی سراغ دارید؟؟

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.