مشاور رئیس جمهور گانا، استفاده از رمزارزها را برای آفریقا الزامی می داند

مشاور رئیس جمهور گانا، استفاده از رمزارزها را برای آفریقا الزامی می داند

دکتر Mahamudu Bawemia، مشاور رئیس جمهور کشور گانا، معتقد است که دولت های آفریقایی باید ارزهای دیجیتالی را بپذیرند تا تجارت و مبادلات خود را در سراسر قاره، بهبود بخشند. طبق گزارشات منتشر شده توسط Ghanaweb، Bawemia در طول پنجمین کنفرانس امور مالی و تجاری بین المللی گانا در رابطه با این مسئله صحبت کرد. وی اعلام کرد که تجارت بین کشورهای آفریقایی نیازمند یک سیستم پرداختی مرکزی مستقل می باشد.

 

[irp posts=”24161″ name=”سرمایه‌گذاری در بورس یا ارز دیجیتال کدام‌یک بازده بیشتر دارد؟”]

 

در حال حاضر، انتقال اجناس در سراسر مرزهای آفریقا، بسیار زمان بر و پرهزینه است. به عقیده ایشان، یک سیستم پرداختی دیجیتالی، می تواند این مشکلات را حل کند. وی در این باره گفت: «دیجیتال سازی هم اکنون به یکی از مهم ترین سیاست های دولت Nana Akufo Addo تبدیل شده است. زمانی که پاندمی کووید 19 به اقتصادهای بسیاری آسیب وارد کرد، این کشور به دنبال راهی برای دیجیتال سازی گشت.» مشاور رئیس جمهور در مورد ابتکارات پرداختی اخیر این کشور، مانند Mobile Money Interoperability، صحبت کرد.

وی ذکر کرد که این سرویس ها نشان داده اند که مردم بیشتری می توانند وارد امور مالی شوند و نیاز است تا این امر در سراسر آفریقا گسترش یابد تا رشد دیدگاه AfCFTA تضمین شود. اوایل امسال، بانک گانا اعلام کرد که در حال توسعه یک ارز دیجیتالی بانک مرکزی می باشند. دکتر Bawemia، این تصمیم بانک را مطرح کرده و باور دارد که این اقدام، برای این کشور در فضای دیجیتالی، اعتبار به دنبال خواهد داشت.

 

[irp posts=”33700″ name=”صرافی‌های ارز دیجیتالی در کره جنوبی بسته خواهند شد؛ سخت‌گیری دولت‌ها ادامه دارد”]

 

کشورهای آفریقایی مدت طولانی است که در حال بررسی رمزارزها و دیگر انواع ارزهای دیجیتالی می باشند. کشور نیجریه در حال توسعه رمز ارز بانک مرکزی خود به نام GIANT می باشد و قرار است در ماه اکتبر، آن را معرفی کند. این در حالی است که بانک مرکزی این کشور، موسسات مالی را از کار کردن با صرافی های رمز ارزی، منع کرده است. تانزانیا نیز که در سال 2019 رمزارزها را ممنوع کرده بود، برنامه هایی برای بازگردانی آن ها و استفاده مفید از آن ها دارد.

 

[irp posts=”24699″ name=”آخرین اخبار بیت‌کوین: این ارز دیجیتال بیش از هر زمان دیگری طلا خریداری می‌کند!”]

 

منیع:

https://cointelegraph.com/news/ghana-s-vice-president-declares-africa-should-embrace-digital-currencies

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.