مستندهای جذاب ارز دیجیتال و بورس | ببینید ، یاد بگیرید، ثروتمند شید!

مستند ارز دیجیتال

بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال از جدید ترین مفاهیم بازار سرمایه و اقتصاد محسوب می شود. از این رو برخی از مفاهیم آن غیر قابل درک و زوایای پنهان بسیاری دارد. فارغ از این مسئله درک عملکرد کلی این بازار و آینده آن برای بسیاری از افراد عادی و سرمایه گذاران معمول بازارهای سرمایه ای دشوار است. با وجود گذشت بیش از 10 سال از اولین روزهای بازار ارزهای دیجیتال افراد بسیاری هنوز با مفاهیم بیت کوین و ارزهای دیجیتال آشنایی ندارند.

این مسئله در کنار سختی فهم مفاهیمی مانند بیت کوین، بلاک چین، سیستم دفتر کل، ماینینگ و … باعث شده است که عملا نتوان به شکل متنی یا بهتر بگوییم به شکل خودآموز مفاهیم این بازار را درک کرد. از این روست که مستند ارز دیجیتال می تواند کارایی خوبی برای ما داشته باشد.

در واقع بگذارید برای شما کمی مسئله را ساده تر بیان کنیم. شما با خواندن یک متن مفاهیم آن را در ذهن تصویر سازی می کنید و سعی می کنید به صورت ذهنی بین این مفاهیم ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم برقرار کنید. اما برخی از متون علی یا غیر علمی عملا به اندازه ای سخت یا پیچیده هستند که امکان پیدا کردن این روابط را به سادگی به کاربر نمی دهد. از طرف دیگر بسیاری از انواع این نوع متون نیاز به یک نوع پیش نیاز یا زمینه ذهنی مرتبط است.

با توجه به این دو نکته عملا می توان گفت که کاملا بدیهی است بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای سرمایه ای عملا تصویری از مفهوم این بازار نداشته باشند. چرا که زمینه اصلی این بازار مفهوم علمی و منطقی است و نیاز به دانش های تخصصی مانند دانش فنی و مهندسی دارد.

در این حالت به نظر می رسد استفاده از مفاهیم تصویری بتواند تا حدود زیادی کارآمد باشد. با همین ایده است که انواع مستند ارز دیجیتال تحت عناوین مختلف مانند مستند آشنایی با ارز دیجیتال یا مستندهای جذاب بورس می تواند کارآمد باشد.

چرا مستند ارز دیجیتال کارآمد است؟ نگاه اقتصادی داشته باشید!

بگذارید به اهمیت مستند ارز دیجیتال از دید اقتصادی نگاه کنیم. در واقع سوال اصلی این است که مستند هایی از ارز دیجیتال آیا می تواند کمکی به بینش اقتصادی و موفقیت در این بازار کند؟

برای پاسخ به این سوال باید با مفهوم اقتصاد کمی آشنا شویم. برای بسیاری از ما اقتصاد چیزی جز یک سری مفاهیم سرد و خشک و بی روح نیست. در واقع اقتصاد برای ما چیزی جز چارت قیمتی و نمودارهای متنوع و مختلف نیست. اما واقعیت اقتصاد چیز دیگری است. اقتصاد کامل ترین کنش انسانی را به نمایش می گذارد. در اقتصاد ده ها فاکتورها و شاخص مختلف تاثیرگذار است و نکته جالب اینجاست که در نهایت این انسان ها هستند که تصمیم به خرید یا فروش می گیرند.

 

[irp posts=”42947″ name=”0 تا 100 آشنایی با بازار دو طرفه ارز دیجیتال (کاملا اختصاصی)”]

بنابراین شما برای موفقیت در این بازارها باید بتوانید رفتارهای انسانی را درک کنید و بر اساس آن تصمیم به خرید یا فروش بگیرید. این رفتارهای جمعی انسانی است که می تواند نشان دهد در هر موقعیتی چه رفتاری درست است. به بیان ساده تر شما برای موفقیت در یک بازار یا در یک سهام باید شخصیت آن سهم را بشناسید. شخصیت هر سهم نیز وابسته به سرمایه گذاران و معامله گران آن است. بنابراین برای موفقیت در یک بازار یا در یک سهام شما باید سعی کنید سرمایه گذاران و معامله گران آن بازار را شناسایی کنید. این را می توان مهمترین کارکرد مستند ارز دیجیتال دانست.

در واقع فارغ از مبهم بودن مفاهیم ارز دیجیتال و راحت تر کردن درک این مفاهیم به واسطه مستند ارز دیجیتال، عملا این دسته از مستندها کارایی بسیار مهم تری نیز دارند. این مستند ها به نوعی رفتار عمومی و کلی سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال را به شما نشان می دهد. در واقع این مستندهای جذاب بورسی به شما تفکر و بینش اقتصادی لازم برای حضور در بازارهای سرمایه ای مانند ارز دیجیتال را می دهد.

بنابراین شما به واسطه مستند ارز دیجیتال یاد می گیرید که چه تفکری در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید و بر اساس چه نوع بینش اقتصادی در این بازار پیش بروید. از این روست که گفته می شود مستندهایی از ارزهای دیجیتال می تواند کارایی بالایی برای رسیدن به موفقیت و سودآوری در این بازارها داشته باشد.

 

آشنایی با مستند هایی از ارز دیجیتال

آشنایی با مستند هایی از ارز دیجیتال

· Inside Crypto Kingdom
مستند ارز دیجیتال درون قلمروی کریپتو محصول سال 2018 می باشد. در این مستند با نگاه انتقاد آمیز به سیاست های سنتی اقتصادی و مالی عملا بیت کوین را راه نجات جهانی معرفی می کند. در این مستند به خوبی نشان داده می شود که بیت کوین و ارزهای دیجیتال در صورت موفقیت چه تغییرات عمده ای در جهان ایجاد می کنند.

این مستند در 4 قسمت تولید شده است که هر کدام از این بخش ها و قسمت به جنبه ای خاص از ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین می پردازد. این مستند ارز دیجیتال نه چندان طولانی ( هر قسمت کمتر از یک ساعت ) می تواند دید خوبی به شما از بازار ارزهای دیجیتال و آینده آن بدهد.

· Trust Machine: The Story of Blockchain
در این مستند ارز دیجیتال عملا به قدرت بلاکچین و عملکرد آن پرداخته می شود. در واقع این مستند سعی می کند فارغ از بازار ارزهای دیجیتال و مفهوم آن، به بلاکچین بپردازد و این مفهوم را از نظر کلی مورد بررسی قرار دهد. این مستند ارز دیجیتال در سال 2018 طراحی و تولید شده است.

 

[irp posts=”42020″ name=”14 اصطلاحات بورسی مهم و کاربردی که باید بدانید!”]

· Magic Money: The Bitcoin Revolution
این مستند ارز دیجیتال را می توان یکی از کاملترین و ساده ترین مستندها در حوزه بیت کوین (بیت کوین چیست) و ارز دیجیتال دانست. این مستند می تواند مسیر شما برای فهم این بازار و به خصوص بیت کوین را هموارتر کند. این مستند در سال 2017 به بازار عرضه شده است.

· Crypto
خوب است در کنار انواع مستند ارز دیجیتال، سراغ فیلم ها یا سریال های ساخته شده در این زمینه نیز برویم. فیلم و سریال گرچه اطلاعات کاملا واقعی ارائه نمی دهند اما می توانند به خوبی نشان دهند که روند تفکر یک بازار یا یک ایدئولوژی چگونه است. فیلم سینمایی کریپتو – محصول سال 2019 – اولین فیلم سینمایی مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال است که به صورت مستقیم از این مفهوم صحبت کرده است. تماشای این فیلم می تواند در کنار انواع مستند ارز دیجیتال تاثیر خوبی در ایجاد دید اقتصادی در شما داشته باشد.

 

مستند ارز دیجیتال
مستند هایی از ارز دیجیتال

سوالات متداول

1- روند ساخت و تولید مستند ارز دیجیتال چگونه است؟
اگر نگاهی به مستند ارز دیجیتال های سال های گذشته بیاندازیم به یک نکته جالب خواهیم رسید. در واقع تا سال 2017 و قبل تر عمده مستند ارز دیجیتال توجه ویژه ای به مفهوم بازار ارزهای دیجیتال داشتند. در واقع مستندها در آن دوره دوست داشتند تاثیر بازار در اقتصاد را مورد بررسی قرار دهند. اما از سال 2018 به بعد عملا دید مستندها عمیق تر شده و آن ها توجه بالاتری به مفهوم پایه ای تری مانند بلاکچین داشته و دارند.

2- آیا تاثیر فیلم های سینمایی یا سریالی مانند مستند ارز دیجیتال است؟
مسلما خیر اما واقعیت این است که فیلم و سریال های مرتبط می تواند زاویه ذهن شما را تیز تر و دید اقتصادی شما را قوی تر کند.

 

[irp posts=”29430″ name=”بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری در سال 2021 کدام است؟!”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجید نعیمی
مجید نعیمی
2 سال قبل
در انتظار تایید

بسیار عالی.سپاس

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.