مزرعه بیت کوین چیست؟ راه‌اندازی مزرعه بیت کوین چگونه است؟

مزرعه بیت کوین

بیت کوین یا همان مزرعه بیت کوین ارز دیجیتال و رمزگذاری شده‌ای است که در سال 2008 فرد و یا گروهی از افراد ناشناس اختراع شد و به‌سرعت یک سال بعد در سال 2009 به جهانیان معرفی شد.
در حال حاضر مزرعه بیت کوین و استخراج بیت کوین به یکی از فعالیت‌های پردرآمد تبدیل‌شده و به‌مرور طرفداران بسیاری پیداکرده است. البته هنوز هم تا نام مزرعه استخراج بیت کوین می‌آید سؤالی که برای اکثر افراد به وجود می‌آید این است که مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟ این مزرعه چطور کار می‌کند و چطور بسیار پرسود شده است؟ توصیه میکنم قبل از مطالعه این توضیحات مقاله استخراج بیت کوین با گوشی را را بخوانید.

• مزرعه بیت کویین چیست؟
• موارد استفاده از مزرعه بیت کوین!
• ویژگی اصلی مزرعه بیت کویین چیست؟
• چگونه از مزرعه بیت کوین، بیت کوین به دست آوریم؟
• مشخصات و ویژگی‌های اصلی ساخت مزارع بیت کوین چیست؟
• منظور از مزرعه بیتکوین چیست؟

در این مقاله تا حدودی با مزرعه بیت کوین آشنا خواهید شد.

مزرعه بیت کویین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال و رمزگذاری شده است که درست در 18 می سال 2008 توسط گروهی اختراع شد. مزرعه استخراج بیت کوین غیرمتمرکز و بدون نیاز به بانک مرکزی و واسطه است، این ارز در شبکه،‌ از یک کاربربه‌کاربر دیگر انتقال پیدا می‌کند.

ساخت یا راه اندازی مزرعه بیت کوین ابتدا توسط گروهی تحت عنوان ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) اختراع شد و با معرفی این ارز دیجیتالی به مزرعه بیت کوین تغییر نام داد.(پیشنهاد میکنم فیلم تحلیل بنیادین بیت کوین را ببینید)

بیت کوین درواقع خطوطی از رمزهای رایانه‌ای است که توسط کامپیوتر‌ها و سیستم‌های بسیار قوی و با انجام محاسبات ریاضی بسیار پیچیده اختراع‌شده و در حال حاضر با عنوان ارز دیجیتالی و در بیشتر مواقع با عنوان بیت کوین شناخته می‌شوند.

این خطوط رمزی که در حال حاضر ارزش پولی بسیار زیادی دارند در دنیای دیجیتالی امروز جایگاه ویژه‌ای پیداکرده‌اند. پس از اگر کسی از شما پرسید مزرعه بیت کویین چیست؟ می‌توانید در چند خط به‌صورت ساده توضیح دهید که بیت کوین یک ارز دیجیتالی باارزش است که به‌زودی هر آدمی لازم است که با آن آشنا شود.

موارد استفاده از مزرعه بیت کوین!

ارزش فعلی مزرعه استخراج بیت کوین به‌اندازه‌ای افزایش‌یافته است که آن را هم‌تراز با طلا در نظر می‌گیرند. در برخی از مشاغل و کار‌ها از بیت کوین به‌عنوان روشی برای پرداخت استفاده می‌کنند.
ازآنجایی‌که کسی اجازه کلاه‌برداری و سوءاستفاده از بیت کوین را ندارد، بسیاری از مشاغل برای جابه‌جایی پول از بیت کوین استفاده می‌کنند.

 

ویژگی اصلی مزرعه بیت کویین چیست؟

یکی از اهداف اختراع این ارز دیجیتالی مستقل بودن آن است که به اصلی‌ترین و درعین‌حال محبوب‌ترین ویژگی این ارز دیجیتالی تبدیل‌شده است.

برای بسیاری از افراد ویژگی اصلی ساخت مزرعه بیت کوین مستقل بودن آن از دولت‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های جهانی است. هیچ شرکت، فرد و یا گروهی نمی‌توانند در معاملات بیت کوین (BTC) دخالت کنند و دسترسی داشته باشند و یا هزینه معامله‌ای را به کسی تحمیل کنند و از همه مهم‌تر پول مردم را با خود ببرند.(اگر میخواهید بدانید ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟ حتما این مقاله را بخوانید)

علاوه بر موارد گفته‌شده از ویژگی مستقل بودن مزرعه بیت کوین جنبش بیت کوین بسیار شفاف و واضح بوده و هر معامله‌ای که صورت می‌گیرد در یک دفتر عمومی توزیع‌شده گسترده به نام بلاک چین (Blockchain) ذخیره می‌شود.
تمام این ویژگی‌ها باعث جلب اعتماد و همچنین توجه افراد به مزرعه بیت کوین شده است.

چگونه از مزرعه بیت کوین، بیت کوین به دست آوریم؟

ساده‌ترین راه دریافت بیت کویین تبدیل آن‌ها از صرافی‌ها و یا به‌طور مستقیم از طریق بازار‌ها و یا از افراد دیگر است. هزینه خرید بیت کوین نیز می‌تواند با انتقال نقدی، کارت اعتباری باشد، اما قبل از تمام این‌ها به یک کیف پول در مزرعه بیتکوین احتیاج دارید. در ادامه مقاله سایت تحلیل تکنیکال بورس ایران را بخوانید.

مزرعه بیت کوین چیست؟
راه اندازی مزرعه بیت کوین – مزارع بیت کوین چیست

 

[irp posts=”20296″ name=”خرید و فروش بیت کوین به چه صورت است؟”]

 

مشخصات و ویژگی‌های اصلی ساخت مزرعه بیت کوین چیست؟

• استقلال: مزرعه استخراج بیت کوین از تمامی دستگاه‌ها، دولت‌ها، افراد و اشخاص مستقل بوده و تحت سلطه هیچ‌کس نیست.

• ناشناس: این روزها بانک‌ها تقریباً همه‌چیز را در مورد مشتریان خود می‌دانند: تاریخچه اعتبار، آدرس، شماره تلفن، میزان درآمد، اطلاعات فردی و مالی، اما این مسئله در مزرعه استخراج بیت کوین متفاوت است و برای داشتن کیف پول نیازی به ارائه اطلاعات شخصی نیست.

• شفاف: ناشناس بودن بیت کوین تنها نسبی است، زیرا هر معامله بیت کوین / BTC که تاکنون اتفاق افتاده است در بلاک چین / Blockchain ذخیره می‌شود. ازنظر تئوری، اگر آدرس کیف پول شما به‌صورت عمومی مورداستفاده قرارگرفته باشد، هرکسی می‌تواند بامطالعه دقیق دفتر کل بلاک چین، میزان پول در آن را بداند. بااین‌حال، ردیابی آدرس خاص بیت کوین برای شخص هنوز هم تقریباً غیرممکن است.
کسانی که مایل به ناشناس ماندن در معاملات خود هستند می‌توانند اقداماتی را برای ناشناس ماندن انجام دهند. انواع خاصی از کیف پول‌ها در مزرعه استخراج بیت کوین وجود دارد که شفافیت و امنیت را در اولویت قرار می‌دهند.

• سرعت: شبکه بیت کوین پرداخت را تقریباً بلافاصله پردازش می‌کند، به‌طورمعمول دریافت پول فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا کسی در آن‌طرف جهان قرار داشته باشد، درحالی‌که انتقال عادی بانکی ممکن است چند روز طول بکشد.

• غیرقابل‌انکار: هنگامی‌که بیت کوین خود را برای شخصی ارسال کردید، هیچ راهی برای بازگرداندن آن وجود ندارد، مگر اینکه گیرنده بخواهد آن‌ها را برای شما بفرستد. با این کار دریافت یک پرداخت تضمین می‌شود، بدین معنی که هرکسی که با او معامله می‌کنید نمی‌تواند از شما کلاه‌برداری کند و ادعا کند که هرگز پول نگرفته است.

باوجوداینکه ساخت مزرعه بیت کوین در سال 2008 انجام شد، اما اوج‌گیری آن پس از سال 2018 یعنی 10 سال بعد انجام شد. به همین دلیل این سؤال که مزرعه بیت کوین چیست اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد. حال می‌توان گفت بیت کوین ارزی دیجیتالی باارزش و بدون احتمال دزدی و خطایی است که ارزش بسیاری در معاملات افراد ایجاد کرده است.

منابع:

1. http://www.henryharvin.com/blog/bitcoin-its-the-internet-of-the-money/amp/
2. https://cointelegraph.com/bitcoin-for-beginners/what-is-bitcoin
3. https://en.wikipedia.org/wiki/Bitcoin

[irp posts=”20767″ name=”بایننس چیست؟ آموزش بایننس در 10 دقیقه”]

 

(و در آخر اگر توصیه میکنم مقالات فیلتر طلایی نوسان گیری روزانه ، سرمایه گذاری در فارکس ، تفاوت بیت کوین و اتریوم ، کیف پول دیجیتال چیست؟ ، ارز نیمایی و پشتوانه بیت‌ کوین چیست ، تبدیل بیت کوین به ریال ، سهم های بازار دو طرفه و بهترین کیف پول بیت کوین در ایران را هم مطالعه نمایید)

اگر قصد دارید دوره آموزش ارز دیجیتال رایگان را ببینید میتوانید به آن مراجعه و تهیه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.