مراجع قانونی آمریکا، جدی‌تر از همیشه با محدودیت‌هایی قوی برای رمزارزها

مراجع قانونی آمریکا، جدی‌تر از همیشه با محدودیت‌هایی قوی برای رمزارزها

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده آمریکا، یکی از بالاترین نیروهای نظارتی و اجرایی قوانین و محدودیت‌های مربوط به رمزارزها است که درنتیجه نظارت آن، 1.77 میلیارد دلار جریمه دریافت شده است.

بنا به خبری که دیروز توسط Cornerstone Research منتشر شد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یا SEC، از تاریخ 1 جولای 2013 تا 31 دسامبر 2020، مجموعاً 75 پرونده قانونی را علیه شرکت‌ها و افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتالی به انجام رسانده است که البته بیشتر شامل کلاه‌برداران و مؤسساتی که ثبت قانونی نشده‌اند، می‌شود. بیشتر این فعالیت‌ها در دادگاه‌های منطقه‌ای آمریکا، شامل منطقه جنوبی نیویورک، دادخواهی شدند، درحالی‌که باقی آن‌ها در کمیسیون، در قالب مراحل اداری، بررسی شدند. درهرصورت نتیجه هر دو، مجازات مالی بوده است. Simona Mola، نویسنده این خبر گفت: ” در هفت سال گذشته، SEC جایگاهش را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مجریان قوانین و سیاست‌های محدوده رمزارزها تثبیت کرده است.

 

[irp posts=”32245″ name=”تصمیم کمیسیون اقتصادی ایران برای تولید رمز ارز داخلی و ورود پله به توکن‌های غیرمثلی”]

 

در اوایل ماه مارس امسال، این سازمان به‌طورکلی 70 درصد فعالیت‌های قانونی در راستای جرائمی به مبلغ کل 1.77 میلیارد دلار را به انجام رسانده است.” از بین این 75 پرونده قضایی رمز ارزی، SEC، 43 مورد را از طریق دادخواهی و 32 مورد را از طریق مراحل اداری به انجام رسانده است.

به‌علاوه، سازمان تنظیم مقررات در طول این هفت سال، 19 دستور تعلیق مبادلات را نیز مطرح کرده است که 11 تای آن‌ها را سازمان SEC از ربع دوم 2017 تا ربع اول 2018، در طول عرضه اولیه رمزارزها یا همان ICO، بررسی کرده‌ است. علاوه‌ بر دستورات تعلیق، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که تقریباً بیش از نیمی از عملیات قانونی بر روی مؤسساتی که ثبت قانونی نشده‌اند، بر روی ICO ها متمرکز بوده است.

 

[irp posts=”24765″ name=”یارانه انرژی برای استخراج رمز ارزها ارائه نمی‌شود!”]

 

از سال 1940، سازمان SEC از آزمایش Howey برای تشخیص اینکه آیا دارایی‌های خاص به‌عنوان قراردادهای مالی ثبت‌شده‌اند یا خیر، استفاده می‌کرده است. بسیاری از افراد گزارش DAO در سال 2017 از SEC را یکی از مهم‌ترین لحظات برای نظارت‌ها بر روی رمزارزها می‌دانند. معاون ریاست Cornerstone Research، Abe Chernin، به این موضوع اشاره کرد که تغییر چشم‌انداز در فضای رمزارزها و همچنین مدیریت دولت جو بایدن ممکن است منجر به کاهش پرونده‌های کلاه‌برداری و همچنین شفاف‌سازی چارچوب قانونی رمزارزها ‌شود. در ماه آوریل، قانون‌گذاران Grey Gensler را به‌عنوان رئیس جدید SEC انتخاب کرده و جنت یلن نیز هم‌اکنون نقش وزیر خزانه‌داری را در دست دارد.

همچنین در ادامه مقاله قوانین استخراج ارزهای دیجیتال را مطالعه نمایید.

 

[irp posts=”25078″ name=”برنامه ویژه خبری: مردم وارد حوزه رمز ارزها نشوند!”]

 

منبع:

https://cointelegraph.com/news/sec-enforcement-actions-cost-crypto-firms-and-individuals-1-7b-in-penalties

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.