ماینر افغانی پس از ترک کشور، در ترکیه دستگیر شد

ماینر افغانی پس از ترک کشور، در ترکیه دستگیر شد

یکی از پناهندگان افغانی که قصد داشت کسب و کار ماینینگ خود را راه بیندازد، در ترکیه بدلیل عبور غیرمجاز از مرزها، دستگیر شد. بنابه گزارشات Reuters، هدف محمد علی این بوده که قبل از تصرف کشور توسط طالبان، بیت کوین و اتریوم استخراج کند که سپس مجبور به فرار از کشور شده است. وی ادعا کرد که طبق محدودیت هایی که این گروهک تروریستی برای مردم قرار داده است، تلفن های هوشمندی که دارای دوربین باشند غیرقانونی شمرده می شوند و دسترسی به اینترنت نیز غیرمجاز است.

 

[irp posts=”45111″ name=”کاربران کوین بیس، عصبانی از خالی شدن حساب هایشان و بی مسئولیتی شرکت”]

 

علی، که پیش از این یک کانال یوتیوب داشته که در آن در رابطه با مسائل مالی صحبت می کرده است، بلافاصله پس از اینکه طالبان بیشتر بخش های کشور را تصرف کردند به شمال ایران سفر کرد و از آنجا از مرز ایران – ترکیه عبور کرد. وی سفری در حدود 2000 کیلومتر داشته است. البته، وی افزود که گروه وی بلافاصله پس از ورود به ترکیه توسط پلیس دستگیر شد. گزارشات منتشره شده از افغانستان، حاکی از آن هستند که صدها هزار نفر از مردم این کشور پس از عقب نشینی نیروهای آمریکا، قصد فرار از کشور را دارند.

 

[irp posts=”45008″ name=”گوگل، 8 برنامه رمزارزی کلاه برداری را حذف کرد”]

برخی از آنها منتظر دولت کشورهای خارجی هستند تا برایشان ویزا صادر کرده، تا بتوانند از فرودگاه کابل سفر کنند. برخی دیگر نیز مانند علی راه های غیرقانونی را در پیش گرفته اند. البته افرادی که توسط پلیس ترکیه دستگیر می شوند، به افغانستان برگردانده نمی شوند و در عوض به ایران فرستاده می شوند. گرچه علی توضیح داده که افغان ها به تلفن های هوشمند و اینترنت دسترسی ندارند، اما همچنان اطلاعات و اخباری از طریق رسانه های اجتماعی به بیرون از کشور منتشر می شود.

 

[irp posts=”44890″ name=”PayPal، خدمات رمزارزی خود را گسترش می دهد”]

 

برای مثال، شخصی ویدیویی را منتشر کرده که در آن گروهی از زنان افغان به افراد طالبان اعتراض می کنند. برخی دیگر نیز ادعا کرده اند که افغانستان یک پارک تفریحی را کامل سوزانده است. دانش آموزان Code to Inspire، مدرسه ای برای آموزش رباتیک و کدنویسی به دختران، بنابه گفته فرشته فاروغ، همچنان در خانه هایشان در حال کدنویسی هستند. با توجه به اوضاع پیش آمده در کشور، قطعا صنعت رمزارزها در این کشور نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

 

منبع:

https://cointelegraph.com/news/amid-taliban-takeover-aspiring-crypto-miner-flees-afghanistan

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.