قیمت بیت کوین به زیر 48 دلار سقوط می‌کند اما آیا بازار درخطر است؟

افت قیمت بیت کوین در هفته‌ی اخیر

قیمت بیت کوین در اصلاح عمده روز دوشنبه قبل از افتتاح بازار ایالات‌متحده، به زیر 48000 دلار کاهش یافت. آخرین خبرهای بیت کوین حاکی از آن است که قیمت (BTC) طی چند هفته گذشته بسیار خوب افزایش‌یافته است اما در 24 ساعت گذشته اصلاح قابل‌توجهی مشاهده‌شده است. قیمت بیت کوین با سقوط بیش از 10 هزار دلار، از 58 هزار دلار به زیر 48 هزار دلار رسید و تقریباً 20 درصد اصلاح‌شده است. این بازپس‌گیری که بسیاری آن را پیش‌بینی می‌کردند، باعث سقوط سایر ارزهای رمز پایه در کنار بیت کوین شد و درنتیجه سلطه بازار بیت کوین افزایش یافت؛ اما آیا تاریخ تکرار خواهد شد و تولیدِ یک مارس، یک اصلاح کسل‌کننده است؟

 

[irp posts=”24802″ name=”حذف بیت کوین کش و بیت کوین اس وی از صرافی اوکی کوین!”]

 

آخرین خبرهای بیت کوین و البته تجربه‌ی چندین ساله‌ی فعالان معاملات این‌چنینی نشان می‌دهد که بازارها هرگز در یک خط مستقیم صعود نمی‌کنند و اصلاحات باید هر از چند گاهی انجام شود. این مسئله می‌تواند یک “تنظیم مجدد” برای بازار در نظر گرفته شود که دوباره به روند متوسط برگردد و سرخوشی کمرنگ شود. در اولین مرحله از تصحیح، مردم هنوز انتظار دارند که این حرکت، اصلاحی جزئی باشد؛ درحالی‌که احساسات به‌آرامی شروع به تغییر می‌کنند، در لحظه ادامه‌ی اصلاح، هر چه قیمت پایین‌تر می‌آید، احساسات عمومی نیز بدتر می‌شود.

پیش‌بینی‌ها وضعیت را چگونه توصیف می‌کنند؟
آخرین خبرهای بیت کوین

پیش‌بینی‌ها وضعیت را چگونه توصیف می‌کنند؟

بیت کوین “مرده” خوانده خواهد شد و یک‌بار دیگر، یک طرح Ponzi نامیده می‌شود؛ پس‌ازآن، قیمت به‌طور تاریخی‌ای بهبود می‌یابد و اصلاحات جواب خواهد داد. بااین‌حال، نقد اساسی آخرین خبرهای بیت کوین این است که آیا بازار شاهد اصلاح طولانی‌مدت است یا قیمت بیت کوین بالاتر از جعبه سبز نشان داده‌شده در نمودار بالا خواهد ماند؟ آن جعبه سبز دوره فشرده‌سازی قبلی است که ازنظر فنی باید به‌عنوان پشتیبانی اصلی عمل کند.

 

[irp posts=”24824″ name=”ایلان ماسک می‌گوید قیمت بیت کوین و اتریوم بالاست!”]

 

اگر منطقه‌ی قیمتیِ بین 42000 تا 44،000 دلار ثابت نگه‌داشته شود، ادامه‌ی روندِ صعودی محتمل است. در آن صورت، امکان رسیدن به نقطه‌ی 63000 دلار هنوز روی میز است. بااین‌حال، واگرایی نزولی و ضعف در ابتدای هفته جاری نشان می‌دهد که نزول بیشتر ممکن است. از این نظر، از دست دادن منطقه‌ی قیمتی 42000 تا 44،000 دلار می‌تواند منجر به اصلاح بیشتر نسبت به 37،000 دلار شود.

آخرین خبرهای بیت کوین داده‌های تاریخیِ شایان توجهی را نشان می‌دهد که مارس یک دوره اصلاح یا ادغام است. در این مدت اصلاحات گسترده‌ای در سال‌های 2017، 2018 و 2020 اتفاق افتاده است؛ درحالی‌که 2016 و 2019 با یک اقدامِ قیمتِ یک‌طرفه روبه‌رو شدند. البته، تضمین تکرار تاریخ وجود و داده‌های تاریخی اغلب بینشی در مورد چرخه بازار ارائه می‌دهند. در همین راستا، شاخص مهم برای بررسی و تحلیل، میانگین متحرک 21 هفته‌ای (MA) است که باید قیمت بیت کوین را از افت بیشتر حفظ کند. پایین‌ترین سطح اخیر، 30،000 دلار هست، به این معنی که افت بیشتر به 38،000 تا 40،000 دلار بعید به نظر می‌رسد زیرا تصحیح منظم، 30 تا 40٪ است.

قیمت بیت کوین به زیر 48 دلار سقوط می‌کند اما آیا بازار درخطر است؟

[irp posts=”21999″ name=”پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2022″]

منبع:

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-price-crashes-below-48k-but-is-the-bull-market-in-danger

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.