قطعی برق ایران، کار ماینرها را نیز خاتمه می‌دهد

فعالیت‌ ماینرهای ایرانی متوقف شد.

قطعی مداوم برق طی روزهای اخیر، سبب نارضایتی بسیاری از مردم ایران شده است. هنوز دلیل قطعی و کاملی در باب این قطعی‌ها اعلام نشده، لکن مسئولین کشور در حال انجام اقداماتی برای رفع آن هستند. در همین باب، اسحاق جهانگیری، اولین معاون رئیس جمهور حسن روحانی، به تمامی ماینرهای رمزارز ایرانی دستور داده است تا استخراج رمزارزها را متوقف کنند. بنابه اخبار منتشر شده در گزارشات آژانس خبری تسنیم در روز چهارشنبه، جهانگیری در دیداری با مقامات وزارت نیرو اعلام کرد که محدودیت‌های برق برای مردم ایران تا ماه مرداد ادامه خواهند داشت و این محدودیت‌ها در راستای ممنوعیت اخیر استخراج رمزارزها توسط جناب روحانی نیز می‌باشد.

 

[irp posts=”42401″ name=”رمزارزها، در ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی”]

 

رئیس جمهور در خرداد ماه اعلام کرده بود که استخراج رمزارزها در ایران، تا شهریور ماه، به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق کشور در فصل تابستان، ممنوع خواهد بود. جهانگیری در این باره گفت:” ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که برق مکان‌های مهم و ضروری، در این مدت، قطع نشود. ماینرهایی که جواز کار دارند نیز باید ادامه فعالیت‌های خود را متوقف کنند.” استخراج رمزارزها و بیت کوین در ایران، یک فعالیت صنعتی به‌شمار می‌آید که از سال 2019 تا به کنون، به صورت قانونی در حال انجام است.

البته برخی از ماینرهایی که مجوز فعالیت ندارند، به صورت غیرقانونی و مخفیانه به منابع برق کشور وصل شده و از آنها تغذیه می‌کنند. این امر، یکی از دلایلی می‌باشد که موجب قطعی برق کشور در روزهای اخیر شده است. در پی این سخت‌گیری‌های مداوم، مردم ایران همچنان در حال گزارش محدودیت‌های استفاده از برق هستند. در روز سه‌شنبه، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد که حتی برق خانه وی نیز به مدت دو ساعت قطع بوده است.

 

[irp posts=”42442″ name=”ورود ابرقهرمان‌ها به دنیای رمزارزها؛ مارول NFT منتشر می‌کند”]

 

مراجع قانونی کشور، در صورتی که متوجه شوند فردی از برق خانه خود به منظور استخراج رمزارزها استفاده کرده است، بلافاصله اقدام به دستگیری وی و ضبط وسایل او خواهند کرد. پیش از این نیز قوانینی مبنی‌بر ممنوعیت استفاده از رمزارزهایی که در خارج از ایران استخراج شده‌اند، وضع شده بود. هفته پیش نیز شاهد این بودیم که کمیسیون اقتصادی ایران قانونی را تصویب کرد که به بانک مرکزی توانایی تبدیل ارزهای دیجیتالی را می‌دهد. (در ادامه توصیه میکنم اگر درباره ممنوعیت استخراج ارز دیجیتال اطلاعاتی ندارید این مقاله را بخوانید.)

 

[irp posts=”33700″ name=”صرافی‌های ارز دیجیتالی در کره جنوبی بسته خواهند شد؛ سخت‌گیری دولت‌ها ادامه دارد”]

 

منبع:

https://cointelegraph.com/news/licensed-iranian-crypto-miners-ordered-to-halt-production-altogether

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.