قانون متفاوت هند در مورد ارزهای دیجیتال

اخبار میداس سرمایه-قانون متفاوت هند در مورد ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارش رسانه های هندی به نظر می رسد مقامات این کشور قصد دارند ارزهای دیجیتال را تحت قانون ” دارایی ” تعریف کنند. در این حالت ارزهای دیجیتال بیشتر شبیه به کالا در نظر گرفته می شوند.
به طور کلی به نظر می رسد جدید بودن ارزهای دیجیتال و عملا نا مشخص بودن ماهیت اصلی آن باعث شده است که دولت ها ندانند چه استراتژی در مورد آن اتخاذ کنند. هر کدام از دولت ها تصمیمات متفاوتی گرفته اند و جالب اینجاست که هر کدام از آن ها معتقد هستند که بهترین تصمیم را در این باره گرفته اند.

 

[irp posts=”48615″ name=”ویزا هم در دیزور سرمایه گذاری کرد”]

 

کشورهایی مانند چین و روسیه عملا سیاست های سرکوبگرانه ای را شروع کرده اند. این کشورها معتقد هستند که عملا چیزی به نام ارزهای دیجیتال نباید وجود داشته باشد. زیرا در هر صورت این مفهوم کنترل دولت را کم می کند و این به هیچ وجه قابل قبول نیست. از طرف دیگر کشورهایی مانند آمریکا سعی می کنند بال و پر بیشتری به ارزهای دیجیتال بدهند و آن را در تمام بخش های جامعه گسترش دهند.

 

[irp posts=”48593″ name=”نیجریه، پیشتاز ارز دیجیتال در قاره آفریقا”]

 

فرق اصلی این دو رویکرد در نحوه مدیریتی دولت های آن کشورهاست. در واقع در کشورهایی مانند چین و روسیه دولت بسیار گسترده است و سعی می کند بر تمامی جنبه های زندگی افراد دخالت کند. مهمترین ابزاری هم که در اختیار دارد، اهرم های اقتصادی است. حال اگر این اهرم کمرنگ شود یا از بین برود، عملا دولت در این کشورها از هم می پاشد. اما در کشورهایی مانند آمریکا دولت تا جای ممکن خودش را کوچک تر کرده و تنها به عنوان یک مدیر در جامعه حضور دارد. از این رو مسلما هیچ نگرانی بابت ارزهای دیجیتال نخواهد داشت.

 

[irp posts=”48604″ name=”تسلا فروش محصولات خود با ارزهای دیجیتال را از سر می گیرد”]

 

در این بین کشورهایی مانند ایران و هند و … وجود دارد که عملا تکلیفشان چندان مشخص نیست. این دسته از کشورها هنوز نمی دانند که موضوع چیست. آن ها بیشتر در پی این هستند نتیجه عملکرد کشورهای مطرح بلوک شرق و غرب را ببینند و از روی آن ها تقلید کنند. از این رو به نظر می رسد کشورهایی مانند ایران و هند در نهایت به سمت عملکرد چین و روسیه متمایل خواهند شد.(در ادامه مقاله قانون گذاری مالیاتی رمز ارزها در آمریکا را مطالعه نمایید.)

منبع:
https://cointelegraph.com/news/indian-government-is-reportedly-considering-regulating-crypto-as-a-commodity

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.