فیلتر پوشای صعودی یا فیلتر انگلفینگ Bullish Engulfing) ) چیست؟ | نوسان گیری با فیلتر انگلفینگ

فیلتر پوشای صعودی

فیلتر پوشای صعودی را می توان یکی از معتبرترین فیلترها برای پیدا کردن سیگنال های قوی خرید دانست. این فیلتر جزو معدود فیلترهاست که درصد خطای کمی دارد و می توان به آن اعتماد بیشتری داشت. در واقع فیلتر پوشای صعودی بر اساس بهترین ابزار تحلیل، یعنی کندل طراحی شده است. همین عامل مهمترین دلیل برای اطمینان پذیری بالای آن است.

همانطور که می دانید یک معامله گر یا سرمایه گذار در تحلیل های خود از ابزارهای مختلفی استفاده می کند. بر اساس نیاز، نوع بازار و نوع سهم می توان به ابزارهای مختلفی اعتماد کرد. اما برخی از این ابزارها همیشه به درد می خورند و می توان در هر موقعیتی از آن ها استفاده کرد. انواع ابزارهایی که از کندل ها استفاده می کنند در این دسته قرار می گیرند.

در واقع یک قانون نانوشته در دنیای اقتصاد و انواع بازارهای سرمایه ای وجود دارد. شما همیشه از قیمت ها عقب هستید و هیچگاه نمی توانید قیمت بعدی را به طور کاملا درست پیش بینی کنید. تمامی ابزارهایی که شما برای تحلیل بازار و سهام دارید می توانند روند گذشته و در بهترین حالت روند حال قیمت ها را بررسی کنند.

کندل ها نزدیک ترین ابزار برای تحلیل گران، معامله کنندگان و سرمایه گذاران در بازار است. در واقع به کندل ها سایه قیمتی گفته میشود. از این هرچه تحلیل های شما از طریق کندل ها صورت بگیرد، عملا اطلاعات دقیق تر و کامل تری در اختیار خواهید داشت. از این رو کندل پوشای صعودی یا کندل پوشای نزولی برای یک معامله گر حرفه ای به خصوص برای نوسان گیرها ارزش بسیار زیادی دارد. در ادامه بیشتر با این نوع کندل آشنا خواهیم شد. و همچنین اگر میخواهید با تفاوت معامله گر و تحلیل گر بازار سرمایه و نوسان گیری ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا شوید توصیه میکنم این مقاله را بخوانید.

فیلتر کندل پوشای نزولی یا صعودی چیست؟

 

فیلتر کندل پوشای صعودی یا فیلتر کندل پوشای نزولی در واقع یک نوع هشدار و سیگنال برای تغییر روند چارت محسوب می شود. اگر یک چارت و نمودار در حالت صعودی باشد و کندل پوشای نزولی در آن رخ بدهد، عملا می توان منتظر تغییر روند آن و تبدیل آن به یک روند نزولی باشیم. این موضوع به صورت برعکس در کندل پوشای صعودی نیز صادق است.

اگر بخواهیم به صورت آکادمیک تر به فیلتر پوشای صعودی و تعریف کندل پوشا بپردازیم می توانیم اینگونه بیان کنیم شما برای پیدا کردن کندل پوشا به دو کندل قیمتی نیاز دارید. رنگ این دو کندل با یک دیگر فرق می کند. یعنی اگر کندل اول سبز باشد، باید کندل دون قرمز باشد و برعکس. اما تناقض رنگ تنها ویژگی کندل های پوشا نیست.
مهمترین ویژگی و شاخه کندل پوشا که در فیلتر پوشای صعودی نیز از آن استفاده می کنیم، بزرگ تر بودن بدنه کندل دوم نسبت به کندل اول است. در کلام ساده تر بدنه دوم باید بتواند تمام بدنه کندل اول را در خود پوشش بدهد. در این حالت یک کندل پوشا ( پوشاننده ) داریم.

 

[irp posts=”43413″ name=”0 تا 100 آموزش جامع و دیفای (defi)رایگان !!”]

اگر کندل اول سبزو کندل دوم قرمز باشد و بدنه کندل دوم بتواند تمام بدنه کندل اول را در خود قرار دهد، ما با یک کندل پوشای نزولی سر و کار داریم. همچنین اگر کندل اول قرمز و کندل دوم سبز باشد و کندل سبز بتواند تمام بدنه کندل قرمز را پوشش بدهد در این حالت ما کندل پوشای صعودی داریم. نوسان گیرها و غالب معامله گرها معمولا به دنبال پیدا کردن پوشای صعودی هستند. از این رو در این مقاله سعی کردیم بهترین فیلتر پوشای صعودی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم.

اما قبل از این که بخواهیم سراغ فیلتر پوشای صعودی برویم، بهتر است کندل پوشا را از نظر مفهومی مورد بررسی قرار دهیم. در واقع در ادامه می خواهیم به سوال پاسخ دهیم که بزرگ تر بودن بدنه کندل دوم در حالت های مختلف نشان دهنده چیست و چه مفهومی را می تواند به ما منتقل کند. با ما در ادامه مسیر همراه باشید.

کندل پوشای صعودی
فیلتر کندل پوشای نزولی یا صعودی

قدرت خرید و فروش، مهمترین سیگنال

 

یکی از اساتید بورس و بازارهای سرمایه ای حرف جالبی می زد. او معتقد بود که تمام تحلیل ها و انواع بحث و بررسی ها در بازارهای سرمایه ای و بازاری مانند بازار بورس تنها و تنها بخاطر یک هدف است. در واقع تمام این تحلیل ها به دنبال رد پای سرمایه ای است که وارد بازار می شود و می خواهد بداند چه زمانی این سرمایه وارد می شود و از چه سهم هایی عبور می کند. شما به عنوان یک سرمایه گذار یا معامله گر اگر بتوانید مسیر و جریان حرکت پول در بازار را درست تشخیص بدهید و سرمایه خودتان را در مسیر آن قرار دهید عملا وارن بافت دوم خواهید بود.

بنابراین تمامی تحلیل ها و استفاده از اندیکاتورهای مختلف و کندل شناسی هایی که انجام می دهیم، تنها و تنها با هدف کشف رد پای پول در بازار است. این پول توسط بزرگان و نهنگ های بازار مدیریت می شود. شما به عنوان یک سرمایه گذار یا معامله گر کوچک تنها باید بتوانید خودتان را نزدیک جریان پول نگه دارید تا به سود خوبی برسید.

ورود پول به یک نماد یا یک سهم درست مانند موج دریا است. زمانی به یک مفهوم موج دریا گفته می شود که اختلاف سطح دریا با قله موج قابل مشاهده باشد. همین موضوع در بازار نیز صادق است.
وقتی یک پول وارد سهم می شود، آن سهم دچار یک نوسان و تغییر می شود. تغییر قدرت خریدار و فروشنده این نوسان را می تواند به خوبی نشان دهد. زمانی که قدرت خریدار بیشتر شود عملا نشان دهنده این است که خریداران قدرتمندتری وارد بازار شده اند و قصد دارند سهم را حرکت بدهند.

فیلتر پوشای صعودی یا فیلتر انگلفینگ Bullish Engulfing) ) چیست؟ | نوسان گیری با فیلتر انگلفینگ
فیلتر الگوی پوشای صعودی چیست – فیلتر پوشای صعودی در کف

مفهوم کندل پوشا

 

حال به مفهوم فیلتر پوشای صعودی برگردیم. در تعریف کندل پوشا چند بار به بدنه کندل اشاره کردیم. بدنه کندل نشان دهنده عمده خرید و فروش هایی است که صورت گرفته است. هرچه این بدنه بزرگ تر باشد نشان می دهد که حجم خرید و فروش بیشتر است.

بنابراین وقتی یک کندل نسبت به کندل قبلی دارای بدنه ی بزرگ تری است بدین معنی است که حجم خرید یا حجم فروش افزایش پیدا کرده است و این یعنی قدرت خریدار یا فروشنده بیشتر شده است. حال اگر این کندل سبز باشد یعنی قدرت خریدار بیشتر شده است و وقتی کندل قرمز باشد یعنی قدرت فروشنده بیشتر شده است.

در کندل پوشا، روند سهم اهمیت فراوان دارد. از این رو به کندل قبل از کندل پوشا نیز توجه می شود. اگر روند سهم صعودی باشد بدین معنی است که در این روند قدرت خریدار در بیشتر مواقع بالاتر بوده. زمانی که یک کندل قرمز با قدرت فروشنده بیشتر زده می شود نشان می دهد که این روند متزلزل شده است و احتمالا قرار است تغییر روندی را شاهد باشیم. همین موضوع در مورد روند نزولی و تغییر روند آن به روند صعودی شاهد هستیم.

[irp posts=”26204″ name=”فعلاً به‌جای بیت کوین به سهام توجه کنید!”]

 

فیلتر پوشای صعودی

فیلتر نویسی باعث می شود که شما بتوانید در سریع ترین زمان و راحت ترین شکل ممکن اهداف خودتان را در بازار پیدا کنید. در واقع شما این فرصت را ندارید که تک تک سهم را برای پیدا کردن پوشای صعودی بررسی کنید. فیلتر پوشای صعودی زیر می تواند برای پیدا کردن سهم های مورد نظر کمک کند. برای برای نوسان گیری با فیلتر الگوی engulfing، از کد زیر استفاده می کنند:

[ih][1].PDrCotVal<[ih][1].PriceFirst&&[ih][0].PriceFirst<[ih][1].PDrCotVal&&([ih][1].PDrCotVal/[ih][1].PriceFirst)<=0.99&&
([ih][0].PDrCotVal/[ih][0].PriceFirst)>=1.02&&[ih][0].PriceMax>[ih][1].PriceFirst&&[ih][0].PDrCotVal>[ih][1].PriceFirst&&
[ih][0].PriceMin<[ih][1].PriceMin

 

توجه داشته باشید که برای اجرای این کد باید در تنظیمات دیده بان بازار گزینه ” تاریخچه قیمت ها ” را فعال کرده باشید. در این حالت خواهید دید که چند سهم طلایی به راحتی با استفاده از این کد به دست می آید.

نوسان گیری با فیلتر انگلفینگ
فیلتر الگوی engulfing – فیلتر انگلفینگ پیشرفته

سوالات متداول

1- چرا نوسان گیری با فیلتر انگلفینگ کارایی بهتری دارد؟
فیلتر پوشای صعودی بر اساس کندل طراحی شده است و کندل ها سایه قیمت ها می باشند. از این رو اطمینان پذیری زیادی برای کاربر و نوسان گیر دارد. از طرف دیگر این فیلتر سرعت خوبی دارد و می تواند بهترین سهم ها را در چند ثانیه به معامله گر نشان بدهد.

2- آیا استفاده از فیلتر پوشای صعودی به تنهایی کافی است؟
مسلما خیر. شما در بازار بورس یا هر بازار سرمایه ای دیگر نمی توانید صراحتا بگویید که یک فیلتر یا یک اندیکاتور و … می تواند به تنهایی کارایی کامل و کافی داشته باشد. استفاده از خطوط روند و اسیلاتورهایی مانند rsi می تواند اعتبار استفاده از فیلتر پوشای صعودی را بیشتر کند.

3- اگر در کندل پوشا سایه کندل اول بیشتر از بدنه کندل دوم باشد چه اتفاقی رخ می دهد؟
در کندل پوشا تنها بدنه کندل ها اهمیت دارد و سایه نقش زیاد تاثیرگذاری ندارد. حال اگر سایه کندل اول هم کوچکتر از بدنه کندل دوم باشد عملا اعتبار کندل پوشا چند برابر می شود.

در ادامه اگر میخواهید با فیلتر rsi ،فیلتر حجم مشکوک، انواع الگو های هارمونیک و استیکینگ آشنا شوید و اطلاعات لازمه را کسب نمایید توصیه میکنم حتما این مقاله را بخوانید.

 

[irp posts=”24998″ name=”استخراج اتریوم پرسودتر از بیت کوین است”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جواد
جواد
2 سال قبل

واقعا دمت گرم

سوسن
سوسن
2 سال قبل

عالی بود ممنون

بهروز
بهروز
2 سال قبل

سلام کاربردی وقابل اجراست سپاس

جعفر
جعفر
5 ماه قبل

تشکر از زحمات شما در جهت شفاف سازی مثبت خصوصا برای قشر ضعیف تر جامعه فعالین خرد بورس واقعا مفید مختصر و کاربردی بود انشالله خدا بشما سلامتی و توفیق روز افزون مرحمت بفرماید

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.