علت رشد قیمت بایننس کوین چیست؟!

علت رشد قیمت بایننس کوین چیست؟!

در هفته‌های گذشته شاهد رشد بی‌نظیر بایننس کوین بوده‌ایم به‌طوری‌که این ارز به بالاترین قیمت خود در این روزها رسیده است. بایننس کوین امروز تا 336 دلار نیز رشد کرد و در حال حاضر در حدود 297 دلار معامله می‌شود. در این خبر می‌خواهیم به مهم‌ترین دلایلی بپردازیم که منجر به این رشد بزرگ در قیمت این ارز شده‌اند.

با توجه به داده‌ها و اطلاعات موجود، بایننس کوین از ابتدای سال 2021 تاکنون، صدها درصد رشد داشته است و به‌نوعی یک جهش انفجاری را تجربه کرده است! برای این رشد بزرگ 3 دلیل را می‌توان در نظر داشت که شامل موارد زیر می‌شوند:

 

[irp posts=”21540″ name=”آموزش تبدیل بیت کوین به ریال، چگونه بیت کوین خود را تبدیل کنیم؟”]

 

● افزایش حجم معاملات
● بزرگ‌تر شدن جامعه و اکوسیستم بایننس
● استفاده از پروتکل‌های دیفای (دیفای چیست؟)
در ادامه هرکدام از این دلایل را به‌صورت جداگانه موردبررسی قرار خواهیم داد.

افزایش حجم معاملات

در اواخر سال 2020 که قیمت این رمز ارز در حدود 30 دلار قرار داشت، حجم معاملات روزانه‌ی آن به 400 میلیون دلار می‌رسید؛ اما باگذشت زمان و همچنین رشد قیمت بیت کوین، حجم معاملات دیگر ارزها نیز تحت تأثیر قرار گرفت و در ابتدای ماه فوریه، حجم معاملات در 24 ساعت برای بایننس کوین، از یک میلیارد دلار عبور کرد! این حجم معاملاتی در تاریخ 10 فوریه با عبور از 7 میلیارد دلار در روز رکوردی بی‌نظیر را برای این کوین ثبت کرد که ازجمله عوامل پیشرفت قیمت بایننس کوین در این روزها به‌حساب می‌آید.

 

استفاده از پروژه‌های دیفای

از سال گذشته، صرافی‌هایی که به‌صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند، شروع به گرفتن سهم بازار صرافی‌های متمرکز کرده‌اند. صرافی‌های غیرمتمرکز امکان دسترسی به ارزهای جدید را برای کاربران خود فراهم می‌کنند و به‌این‌ترتیب، بخشی از کاربران و سرمایه‌گذاران را مجذوب خود می‌کنند. در این میان صرافی بایننس برای جبران سهمی که ازدست‌داده است، اقدام به استفاده از پروژه‌های جدید دیفای و ایجاد صرافی غیرمتمرکز کرده است. این صرافی با بیشتر کردن تعداد توکن ها و همچنین ارائه نرخ بهره‌ی بهتر به کاربران، تلاش کرده است تا کاربران را بازهم به سمت خود جذب کند و می‌توان گفت عملکرد موفقیت‌آمیزی نیز داشته است.

بزرگ‌تر شدن جامعه و بیشتر شدن پروژه‌های بایننس

فهرست کردن سریع پروژه‌های محبوب دیفای، ازجمله اقداماتی است که صرافی بایننس با انجام آن توجه کاربران را به خود جلب می‌کند.

مثلاً زمانی که یونی سواپ و سوشی سواپ وارد رقابت با بایننس شدند و می‌خواستند مقداری از حجم معاملات صرافی بایننس را به دست بیاورند، با اقدام متقابل بایننس مواجه شدند! این صرافی با فهرست کردن توکن های سوشی سواپ و یونی سواپ با آن‌ها مقابله کرد.

صرافی بایننس به‌طور مرتب اخبار گسترش همکاری‌های خود را منتشر می‌کند و کاربران که علاقه دارند به‌واسطه‌ی استفاده از یک صرافی، امکانات و آزادی عمل بیشتری داشته باشند، روزبه‌روز انگیزه و علاقه‌ی بیشتری برای استفاده از بایننس پیدا می‌کنند.

این سه مورد از اصلی‌ترین دلایل رشد انفجاری بایننس کوین در هفته‌های گذشته بوده‌اند و به نظر می‌رسد این ارز همچنان هم‌پتانسیل رشد بیشتری داشته باشد.

 

[irp posts=”24449″ name=”آیا بیت کوین قانونی است؟ سیر تا پیاز قوانین بیت کوین در ایران”]

 

آیا بایننس کوین رشد می کند؟

بایننس کوین یکی از معتبرترین ارزها در بازار محسوب می شود و از نظر ارزش بعد از بیت کوین و اتریوم در رده سوم جدول قرار دارد. بنابراین همواره به عنوان یکی از گزینه های مورد نظر برای سرمایه گذاری و معامله می تواند محسوب شود. این ارز دیجیتال بعد از یک رشد مقطعی در اسفند سال 99 توانست به قیمت بیش از 300 دلار برسد، اما این تنها شروع راه این کوین جذاب بود.

بایننس کوین عملا با شروع حرکت بیت کوین در ابتدای سال 1400 شروع به حرکت کرد و توانست در 20 اردیبهشت همان سال به اوج قیمتی خود یعنی رقمی نزدیک به 690 دلار برسد. دلیل رشد بایننس کوین را می توان علت های مختلفی دانست. اما مسلما اصلی ترین دلیل این مسئله رشد بازار و در پی آن جذب سرمایه گذار و معامله گر به بازار دانست. نکته بسیار مهم این است که این کوین وابسته به صرافی بایننس است. بنابراین زمانی که بازار رشد کند و تعداد سرمایه گذاران در آن روز به روز افزایش پیدا کند، مسلما تعداد کاربران بایننس نیز بیشتر می شود و این ارزش این صرافی را بیشتر می کند.

برای این که بدانیم دلیل رشد بایننس کوین چه بود، باید به یک مفهوم اساسی در مورد بازار ارزهای دیجیتال اشاره کنیم. در این بازار همه چیز بر اساس کاربرد ارزش گذاری می شود. زمانی یک کوین یا توکن می تواند ارزش خوبی داشته باشد که بتواند کاربرد خودش را اثبات کند و برای کاربران و معامله گران کارایی خوبی داشته باشد. بایننس کوین بر اساس ایجاد کاربری ساده در صرافی بایننس طراحی شده است. بنابراین هر چه تعداد مشتریان و کاربران بایننس زیاد شود عملا کاربری این ارز بیشتر می شود و این به معنی افزایش قیمت ارز دیجیتال بایننس کوین است.

 

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین بعد از تصمیم عجیب این صرافی

همانطور که در پاسخ سوال آیا بایننس کوین رشد می کند؟ گفتیم که مادامی که کاربری این ارز دیجیتال در بازار بیشتر و بیشتر شود ارزش آن نیز افزایش پیدا می کند. این کاربری نیز زمانی بیشتر می شود که تعداد کاربران و مشتریان صرافی بایننس بیشتر شود.

اما مسئله ای که باعث شده در روزها و هفته های گذشته خرید بایننس کوین با یک ریسک مهم همراه شود این است که این صرافی طی هفته های گذشته اعلام کرده است که این صرافی قصد دارد مرحله احراز هویت برای کاربران خود را اجباری کند و کاربران تنها تا پایان ماه اکتبر فرصت دارند تا اقدام به این کار کنند، در غیر این صورت حساب کاربری آن ها بسته خواهد شد.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که بازار ارزهای دیجیتال ذاتا غیر قابل کنترل است و اصلی ترین دلیل جذب کاربران به این بازار آزاد بودن آن است. بر این اساس پیش بینی می شود که بایننس ریزش زیادی در مشتریان خود داشته باشد و این مسئله می تواند کاربری ارز دیجیتال بایننس کوین را در تحت تاثیر قرار دهد. و این یعنی احتمالا در آینده ای نه چندان دور شاهد کاهش ارزش و اعتبار این ارز در بازار خواهیم بود.

[irp posts=”20892″ name=”مزرعه بیت کوین چیست؟ راه‌اندازی مزرعه بیت کوین چگونه است؟”]

 

منبع:
https://coinsara.com/3-reasons-why-binance-coin-bnb-hit-a-new-all-time-high-at-148/

 

اگر علاقه مند به این هستید که بدانید بیت کوین چیست توصیه میکنم این مقاله را هم بخوانید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
2 سال قبل

ممنون

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.