صرافی‌های ارز دیجیتالی در کره جنوبی بسته خواهند شد؛ سخت‌گیری دولت‌ها ادامه دارد

صرافی‌های ارز دیجیتالی در کره جنوبی بسته خواهند شد؛ سخت‌گیری دولت‌ها ادامه دارد

رئیس سازمان تنظیم مقررات مالی کشور کره جنوبی بیانات بحث‌برانگیزی را در رابطه با ارزهای دیجیتالی منتشر کرد و اعلام کرد که ممکن است تمامی صرافی‌های ارزهای دیجیتالی در این کشور بسته شوند. در یک گردهمایی سیاسی ملی در روز 22 آوریل، Eun Sung-Soo، رئیس کمیسیون سرویس‌های مالی، اعلام کرد که هنوز هیچ درخواستی از ارائه‌دهندگان سرویس مالی مجازی (VASP) دریافت نکرده است که مطابق با قوانین باشد. وی افزود:” حدود 200 صرافی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر در کشور وجود دارند. اما اگر شرایط حاضر ادامه پیدا کند، تمامی آن‌ها بسته خواهند شد.

 

[irp posts=”30199″ name=”10 تا از بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال 2020 و 2021″]

 

Eun همچنین به قانون ضد‌پولشویی در کره جنوبی، تصویب‌نامه گزارش تراکنشات مالی، اشاره کرد که سال پیش متناسب با مبادلات ارزهای دیجیتالی، اصلاح شد. این قانون‌گذاری VASPها را ملزم به ثبت با قوانین مالی می‌کند. کمیسیون سرویس‌های مالی، پذیرش درخواست‌های ثبت را از روز 25 مارس شروع کرده بود، اما هنوز هیچ صرافی موردقبول واقع نشده است. صرافی‌ها تنها تا 24 سپتامبر فرصت دارند تا ثبت خود را توسط این کمیسیون انجام دهند. این کمیسیون تنها صرافی‌هایی را قبول می‌کند که مطابق قانون ضد‌پولشویی این کشور عمل کنند. باوجوداین سخت‌گیری‌ها در کشور کره جنوبی، باید دید آیا بازار ارزهای دیجیتالی در این کشور دوام می‌آورد؟

 

سخت‌گیری‌های کره جنوبی در رابطه با ارزهای دیجیتالی ادامه دارد.افراد مشهور زیادی در طول سال‌های اخیر حمایت خود را از ارزهای دیجیتالی اعلام کرده‌اند. ازجمله این افراد می‌توان به نسیم طالب، نویسنده کتاب “قوی سیاه” اشاره‌کرده که در سال 2018 از ارز دیجیتالی محبوب بیت کوین حمایت کرد. اما جالب است بدانید که وی اخیراً در مصاحبه خود با CNBC، بیت کوین را یک طرح پانزی خوانده است. طرح پانزی اصطلاحاً به ترفندهایی گفته می‌شود که با وعده سودهای کلان، اقدام به کلاه‌برداری از افراد می‌کنند.

 

[irp posts=”29906″ name=”آمریکا دلار چاپ می کند، بیت کوین گران می شود؟”]

 

وی حتی اعلام کرد که بیت کوین تأثیری در مقابله با تورم کشورها نیز ندارد. وی دراین‌باره گفت: “اگر به دنبال راهی برای فرار از تورم می‌گردید، تکه‌ای زمین بخرید و در آن، مثلاً زیتون بکارید. در این صورت حتی اگر قیمت آن زمین کاهش پیدا کند، حداقل روغن‌زیتون دارید. اما در مورد بیت کوین، هیچ ارتباطی بین این ارز دیجیتالی و تورم وجود ندارد. بیت کوین ویژگی‌های طرح‌های پانزی را دارد و همه از این امر مطلع‌اند. درست است که طراحی بیت کوین جالب و منحصربه‌فرد است، اما دلیلی وجود ندارد که آن را یک پدیده اقتصادی بدانیم. ” البته با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر، قیمت این ارز دیجیتالی به بازار سنتی پیوند خورده و حتی تحت تأثیر اپیدمی کورونا، کاهش‌یافته است، نمی‌توان حرف نسیم طالب در این خصوص را رد کرد.

 

[irp posts=”24802″ name=”حذف بیت کوین کش و بیت کوین اس وی از صرافی اوکی کوین!”]

 

شما از اصول اولیه بیت کوین چه میدانید؟ و اینکه اگر میخواهید بدانید سایت بیت کوین رایگان چه سایتی است حتما به این مقاله سری بزنید 🙂
به نظر شما بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری چیست؟ اگر در این باره علاقه مند هستید اطلاعاتی کسب نمایید به این مقاله مراجعه نمایید.

 

لینک منبع:

https://arzdigital.com/black-swan-taleb-bitcoin-ponzi/

 

https://www.coindesk.com/south-koreas-top-financial-regulator-suggests-all-crypto-exchanges-could-be-shut-down

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.