راه های مقابله با شکست های متعدد در ترید کردن و معامله ارزهای دیجیتال

راه های مقابله با شکست های متعدد در ترید کردن و معامله ارزهای دیجیتال

شکست در ترید مهمترین ترس از معامله در بازارهای سرمایه ای محسوب می شود. در واقع زمانی که یک معامله گر دست به خرید و فروش می زند، همواره این سوال را از خود می پرسد که آیا این ترید و معامله موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر.

به عبارت ساده تر هر معامله گر و سرمایه گذار مبتدی یا حرفه ای ترس از شکست در ترید را در خود احساس می کند و این حس کاملا طبیعی و منطقی است. زیرا اساسا بازارهای سرمایه ای مانند بازار ارزهای دیجیتال آمیخته با مفهومی به نام ریسک هستند. ریسک نیز مفهومی است که سود و زیان را برای ما تعریف می کند. از این رو می توان گفت که برای مقابله با شکست در ترید کردن باید با مفهوم ریسک آشنا شویم.

ریسک، خط مرز بازارهای سرمایه ای

ریسک مفهومی است که آن را می توان در زندگی روزمره نیز به خوبی مشاهده کرد. برای بسیاری از ما ریسک به معنی خطرپذیری یا توانایی پذیرش خطر در ازای کسب یک موفقیت است. بگذارید ساده تر توضیح دهیم.

ریسک حاصل توانایی انتخاب و عدم پیش بینی آینده حاصل می شود. انسان ها طی شبانه روز در موقعیت های انتخاب بسیاری قرار می گیرند. به عبارت ساده تر انسان ها هر لحظه و در هر موقعیتی باید تصمیم بگیرند که کدام مسیر و کدام انتخاب درست است. اما نکته ای که وجود دارد این است که هیچ کدام از انسان ها توانایی پیش بینی آینده را ندارند. از این رو نمی توان به صورت مشخص و کامل بیان کرد که آیا مسیر انتخاب شده نتیجه مناسبی خواهد داشت یا خیر.

بنابراین هر انتخاب عواقبی دارد. این عواقب بسته به بزرگی و کوچکی انتخاب می تواند تغییر کند. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که عملا هیچ گاه نمی توان به طور کامل و دقیق در مورد این عواقب صحبت کرد. زیرا عملا همیشه آینده غیر قابل پیش بینی است.

 

[irp posts=”42712″ name=”آموزش 4 روش معامله ساده و کم ریسک در ارز های دیجیتال (اختصاصی برای مبتدیان)”]

 

پس اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، هر انتخاب ما با درصدی ریسک همراه است. یعنی شما در هر انتخاب ممکن است شکست بخورید و یا به پیروزی برسید و این موضوع در مورد هر موقعیت انتخابی صادق است.
انتخاب رفتن به کلاس درس یا خوابیدن و یا انتخاب خرید یک سهم یا فروش آن و هزاران موقعیت انتخاب دیگر شما را در معرض ریسک قرار می دهد.

نکته مهمی که در مورد ریسک باید به آن توجه داشته باشید این است که ریسک یک مفهوم قابل اندازه گیری و قابل شناسایی است. اما مسائلی مانند شانس و قمار و … غیر قابل پیش بینی و اندازه گیری هستند. از این رو آن چیزی که باعث می شود بازارهای سرمایه ای از مفاهیمی مانند بازی قمار و … جدا شوند، وجود همین مفهوم ریسک در بازار است.(در ادامه مقاله ریسک خرید دوج کوین را مطالعه نمایید.)

 

شکست در ترید

شکست در ترید یا موفقیت در آن؟! مسئله این است

ریسک مانند ظرف خالی است که به شما نشان می دهد پاداش حاصل از موفقیت یا ضرر ناشی از شکست در ترید شما چقدر است. به عبارت ساده تر شما بر اساس شناسایی ریسک می توانید مشخص کنید که تا چه اندازه سودآوری می خواهید و تا چه اندازه می توانید شکست در ترید را تحمل کنید.

به عبارت ساده تر شکست در ترید کردن مانند شکست در معامله ارزهای دیجیتال یک امر عادی و اجتناب ناپذیر در بازار های سرمایه ای محسوب می شود. به عبارت بهتر شما حتما چیزی تحت عنوان شکست در ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای سرمایه ای را تجربه می کنید و این اجتناب ناپذیر است.(در ادامه مقاله قوانین استخراج ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید.)

در واقع ما نمی توانیم جلوی شکست در ترید کردن را بگیریم، اما می توانیم تاب آوری خودمان در برابر شکست در ترید را محاسبه کنیم و بر اساس آن دست به معامله بزنیم.

به عبارت ساده تر یک معامله گر حرفه ای همیشه سناریوهای مختلفی برای معامله خود طراحی می کند. یکی از این سناریو ها مسلما شکست در ترید خواهد بود. از این رو این معامله گر با در نظر گرفتن این مسئله و با شناسایی ظرف ریسک مشخص می کند که تا چه اندازه می تواند در برابر این شکست و ضرر تاب آوری داشته باشید. از این رو زمانی که بازار مطابق میل او پیش نرود و تریدر می داند که در چه موقعیتی قرار گرفته و با چه ضریبی می تواند این ضرر را تحمل و جبران کند.

راه های مقابله با شکست های متعدد در ترید کردن و معامله ارزهای دیجیتال

چگونه در برابر شکست در ترید مصون شویم؟

همانطور که گفتیم عملا شکست در ترید – مانند شکست در معامله ارزهای دیجیتال – غیر قابل اجتناب است. پس بهترین روش برای مقابله با شکست در ترید، قبول کردن آن است.

در واقع شما در مرحله اول باید قبول کنید که احتمال شکست در ارزهای دیجیتال و یا سایر بازارهای سرمایه ای وجود دارد. بعد از قبول کردن وجود چنین سناریویی، نوبت این است که ریسک ورود به معامله یا خروج از آن را تا حد امکان محاسبه کنید. یادتان باشد که بخشی از این محاسبه مربوط به آینده است. بنابراین عملا نمی توان همیشه به طور دقیق این ریسک را شناسایی کرد. اما بر اساس آموزش و تجربه به دست آمده می توان تا حد زیادی ریسک منطقی و درستی را محاسبه کرد.

بعد از محاسبه ریسک، حالا نوبت این است که مشخص کنید که آیا بر اساس این ریسک می توانید شکست در ترید ناشی از آن را تحمل کنید یا نه. این مشخص کردن مسیر و سناریوی شکست عملا به شما این قدرت را می دهد که اولا در وضعیت قرمز خونسردی خودتان را حفظ کنید و تسلط تان را از دست ندهید. از طرف دیگر شناسایی ریسک و مشخص کردن تاب آوری شما در برابر شکست در ترید می تواند مشخص کند که در چه موقعیت از این ضرر کنار بکشید و از معامله خارج شوید.

توجه داشته باشید که اصلی ترین و مهمترین فاکتور طراحی و تعیین استراتژی نیز شناسایی ریسک و مشخص کردن تاب آوری در برابر شکست در ترید است.

پس اگر بخواهیم واضح تر توضیح دهیم، شما با استفاده از شناسایی ریسک، استراتژی طراحی می کنید که در آن تاب آوری در برابر شکست در ترید را نیز در نظر می گیرید. با این کار درصد شکست شما در بازارهای سرمایه ای کاهش پیدا می کند. همچنین در خاطر داشته باشید که شکستی که بر اساس استراتژی حاصل شود، قابل جبران است. اما زمانی که شما بدون هیچ استراتژی و شناسایی ریسکی شکست بخورید، عملا نمی توانید آن را تحلیل کنید و به نوعی از آن درس بگیرید.اگر میخواهید در مورد سود ترید کردن بیشتر بدانید این مقاله را بخوانید.

 

[irp posts=”32169″ name=”آموزش حرفه ای اسکالپ فارکس | یادگیری استراتژی اسکالپ در سریع ترین زمان”]

 

شکست در ترید

سوالات متداول

1- آیا امکان مقابله با شکست در ترید وجود دارد؟
به طور کلی خیر. زیرا اساسا شکست در ترید مفهوم مربوط به ریسک است و ریسک مفهومی غیر قابل حذف نه تنها از بازارهای سرمایه ای، بلکه از زندگی انسان هاست. چرا که انسان ها دارای قدرت انتخاب هستند و از طرف دیگر توانایی پیش بینی آینده را ندارند. مجموعه قدرت انتخاب و عدم پیش بینی آینده، ریسک را برای ما تعریف می کند. از این رو عملا می توان گفت که شکست در ترید همیشه وجود داشته و خواهد داشت و نمی توان آن را حذف کرد.

2- بهترین راه برای مقابله با شکست در معامله ارزهای دیجیتال – یا سایر بازارهای سرمایه ای – چیست؟
بهترین راه استفاده از مفهوم استراتژی است. شما بر اساس شناسایی ریسک باید استراتژی مناسبی برای خود تعریف کنید. در این استراتژی شما باید سناریو شکست در ترید را نیز در نظر داشته باشید. این اتفاق می تواند تا حد زیادی تاب آوری شما در برابر شکست در ترید کردن را افزایش می دهد.

 

[irp posts=”43477″ name=”3 روش عملی برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.