آیا سود معامله و ترید ضامن ثروتمند شدن ماست؟

سود معامله و ترید

آیا سود معامله و ترید ضامن ثروتمند شدن ماست؟ این سوال شاید ساده و یا عجیب به نظر برسد. به هر حال همه ما برای سود معامله و ترید وارد بازارهای سرمایه ای می شویم و هدفی جز این نداریم. به عبارت ساده تر ما با سود معامله از ترید می خواهیم ثروتمند شویم. از این رو وارد بازارهای سرمایه ای مانند بازار بورس تهران یا ارزهای دیجیتال می شویم.

بنابراین می توان گفت که عملا سود معامله و ترید می تواند یک راه برای ثروتمند شدن ما محسوب می شود. اما روی دیگر سوال این است که آیا هر نوع سود ترید کردن می تواند ما را به این هدف برساند؟ در واقع چه نوعی سودی می تواند ضامن ثروتمند شدن ما باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید. پاسخ به این سوال می تواند استراتژی ما را مشخص کند.

هم چیز سودآور است!

احتمالا تا کنون با مفهوم استراتژی آشنا شده باشید. شما برای کسب سود معامله در ارز دیجیتال یا هر بازار دیگر باید استراتژی مناسب خودتان را داشته باشید. یعنی بدانید که می خواهید از کجا حرکت کنید و به کجا برسید. این استراتژی است که به شما نشان می دهد چگونه در هر بازار سرمایه ای و در هر موقعیتی قدم بردارید.(در ادامه مقاله ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟ را مطالعه نمایید.)

اما سوال اصلی که وجود دارد این است که این استراتژی چگونه انتخاب می شود؟ یعنی شاخص اصلی برای طراحی و انتخاب یک استراتژی چیست؟ مهمترین این شاخص ها هدف است. در واقع ما بر اساس هدف می توانیم استراتژی خودمان را طراحی کنیم و به واسطه آن پیش برویم.

حال شما به این سوال پاسخ دهید. هدف ما از حضور در بازارهای سرمایه ای چیست؟ آیا هر کدام از ما هدفی به جز سود معامله و ترید داریم؟ مسلما خیر. اما نکته مهم این است، اگر هدف همه معامله گران کسب سود معامله و ترید است، چرا استراتژی های متنوعی وجود دارد؟

یکی از علت های اصلی این گستردگی، تعریفی است که از سود معامله و ترید داریم. در واقع هر کدام از معامله گران سود کردن را به شکلی تعریف می کنند.
به طور مثال برای برخی از معامله گران کسب سود 20 درصد طی یک سال، سودآوری محسوب می شود و برای برخی دیگر همین مسئله شبیه به یک شکست خواهد بود. (اگر میخواهید در مورد شکست در ارزهای دیجیتال بیشتر بدانید حتما این مقاله را مطالعه نمایید)

 

[irp posts=”24894″ name=”5 گام مهم برای ساده تر کردن فرایند معامله و ترید در بازار سرمایه”]

 

اگر بخواهیم کمی دقیق تر به موضوع نگاه کنیم، بازارهای سرمایه ای همیشه در طول زمان سودآور بوده اند. به طور مثال اگر شما یک سنجاق قفلی را ده سال پیش خریداری کرده بودید، احتمالا امروز به چند درصد سود خالص می رسیدید! اما مسئله اصلی این است که آیا این سود طی این چند سال منطقی است یا خیر؟
بنابراین یکی از مهمترین نکاتی که می تواند نشان دهد آیا با ترید میتوان پولدار شد، مسئله زمان است.

همین مسئله است که باعث شده است سود معامله در ارز دیجیتال بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد. چرا که این بازار توانسته در مدت زمان کوتاه درصد سود خوبی به سرمایه گذاران خود بدهد. بنابراین اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم سود معامله و تریدی می تواند ضامن ثروتمند شدن شما باشد که در بازه زمانی مشخص رخ بدهد. هر بازار سرمایه ای و هر سهمی روزی سود آوری بالایی می تواند داشته باشد. اما باید به این سوال پاسخ داد که آیا این سودآوری بالا در هر زمانی برای ما کارایی دارد؟ پاسخ این سوال می تواند مهمترین شاخص برای انتخاب یک استراتژی باشد.

 

آیا سود معامله و ترید ضامن ثروتمند شدن ماست؟
سود مرکب در ترید

سود مرکب و مسئله سود معامله و ترید

یکی از انواع سودها در بازارهای سرمایه ای مسئله سود مرکب در ترید است. بگذارید با یک مثال سود مرکب را توضیح دهیم. فرض کنید شما در بورس تهران 100 تومان سرمایه گذاری کرده اید. اگر شما طی مدت زمان مشخص 50 درصد سود کنید، سرمایه شما به 150 تومان می رسد. حال شما دارای 150 تومان سرمایه هستید. حال اگر شما بعد از مدتی 50 درصد سود کنید، سرمایه شما به 225 تومان خواهد رسید. حال اگر شما برای بار چندم سود 50 درصدی به دست بیاورید، این بار مبنای سود شما رقم 225 تومان خواهد بود و به رقم 337 تومان خواهد رسید.

اما در سرمایه گذاری و سپرده گذاری بانکی یا انواع دیگر سرمایه گذاری ها، سود تنها به اصل پول تعلق می گیرد. یعنی در هر کدام از این دوره های سود 50 درصد تنها به اصل پول شما – یعنی 100 تومان – تعلق می گرفت. به عبارت ساده تر بعد از این سه دوره سودآوری شما صاحب تنها 150 تومان خواهید شد، در حالی که در سود مرکب شما بعد از این سه دوره بالغ بر 230 تومان سودآوری خواهید داشت.

 

[irp posts=”6239″ name=”۳ دلیل ورشکستگی تحلیلگران و دو شاخص تبدیل تحلیلگر به معامله گر”]

 

بنابراین کاملا مشخص است که در سود معامله و ترید باید به مسئله سود مرکب توجه داشته باشیم. از این روست که معمولا گفته می شود که همیشه در سبد معاملاتی خودتان سرمایه گذاری بلند مدت هم داشته باشید. چرا که سود مرکب در این سرمایه گذاری ها می تواند خودش را نشان دهد.

پس اگر بخواهیم به عنوان یک خلاصه و جمع بندی بیان کنیم، استفاده از سود مرکب می تواند نوعی تضمین برای ثروتمند شدن محسوب شود. تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این سود در طول زمان می تواند بزرگ و بزرگ تر شود، بنابراین لزوما سودآوری سریع نمی تواند ضامن ثروتمند شدن شما باشد، چرا که سرعت و سودآوری سریع عملا درصد استفاده از سود مرکب را کم می کند.

به گفته وارن بافت، سودآوری واقعی در طول زمان و بر اساس سود مرکب در ترید حاصل می شود. اما به این موضوع نیز توجه داشته باشید که زمانی که قرار است برای این سودآوری هزینه کنید باید به نسبت سودی که برای شما دارد، بهینه باشد. در این صورت شما می توانید برای آینده سودی داشته باشید که می تواند شما را در مسیر ثروتمند شدن قرار دهد.

 

سود معامله از ترید
سود ترید کردن

سوالات متداول

1- آیا سود معامله و ترید ضامن ثروتمند شدن ماست؟
به طور کلی می توان گفت نحوه رسیدن به سود معامله و ترید است که می تواند نشان دهد که آیا این سود می تواند ضامن ثروتمند شدن ما باشد یا خیر. در حالت کلی معامله گر حرفه ای و سرمایه گذار با تجربه بر اساس فاکتورهای مهمی مانند زمان سعی می کند مفهوم سودآوری را بسنجد. در واقع سودآوری صرفا به معنی افزایش سرمایه نیست.

بلکه سودآوری واقعی شامل مفاهیمی مانند زمان نیز می شود. به بیان بهتر یک معامله گر حرفه ای در سرمایه گذاری ها از خود می پرسد که آیا رسیدن به چنین سودی در این زمان مشخص صرفه اقتصادی دارد یا خیر؟ پرسیدن این سوال و پاسخ به آن می تواند مسیر شما را در رسیدن به ثروتمند شدن هموارتر کند.

2- چرا بازار سرمایه بهترین راه برای ثروتمند شدن است؟
در بازارهای سرمایه ای این پول و سرمایه شماست که کار می کند. به عبارت ساده تر بازارهای سرمایه ای موقعیتی است که شما می توانید بر اساس دانش و تجربه سرمایه خودتان را وارد یک چرخه اقتصادی کنید و در نهایت سود حاصل از این چرخه را به دست بیاورید. این چرخه اقتصادی می تواند به اندازه ی بزرگ باشد که سودآوری خوبی برای سرمایه شما ایجاد کند. از این رو معمولا ثروتمندترین افراد دنیا توسط این بازارها رشد کرده اند. اما یادتان باشد، بازارهای سرمایه ای زمانی سودآوری خوبی خواهد داشت که شما بتوانید چرخه مناسب و درستی را انتخاب کنید.

 

[irp posts=”42712″ name=”آموزش 4 روش معامله ساده و کم ریسک در ارز های دیجیتال (اختصاصی برای مبتدیان)”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.